۱۳۸۷ آذر ۱۳, چهارشنبه

گزارشي کوتاه از آخرين وضعيت آيت الله بروجردي در زندان يزد

مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران

با گذشت بيش از ده روز از تبعيد آيت الله بروجردي به زندان شهر يزد شرايط محيطي و نگهداري ايشان به عاملي جهت وخامت جسمي اين زنداني عقيدتي تبديل گرديده است.
تلاش مسئولان زندان براي قطع و محدود کردن نامتعارف تماسهاي آقاي بروجردي با محيط بيرون بر نگراني ها افزوده است بطوريکه ملاقات هفته اي ايشان به 45 روز يکبار تقليل يافته و تماسهاي چندين باره و روزانه ايشان به روزي 15 دقيقه کاهش يافته است که البته اکنون 2 روز است که تماسهاي 15دقيقه اي ايشان نيز قطع شده است. محدوديت ها به حدي است که حتي فروشگاه زندان بعنوان تنها منبع تامين کارت تلفن تماس زندانيان از ارائه کارت تلفن به ايشان خودداري مي نمايد .
همچنين گزارش گرديده است مسئولين ارشد و متفاوتي به صورت مکرر به زندان تردد مي نمايد و مسئولان زندان نيز آقاي بروجردي را به آنان بصورت تمسخر آميزي نشان ميدهند . آقاي بروجردي به اين عمل معترض و آن را مغاير اصول اخلاقي و انساني ميدانند. لازم به ذکر است ايشان در زندان نظاميان شهر يزد بصورت تبعيد ايام محکوميت ده ساله خود را سپري مي نمايند.

۶ نظر:

Unknown گفت...

خاک بر سر دنیا
خاک بر سر حکومتخواهی
تف بر دنیاطلبان که برای بقای خود با آزادیخواهان واقعی این گونه برخورد میکنند. ای آزاداندیشان، ای کسانی که با وجدان خود روزگار را سپری میکنید، به فریاد آیت الله بروجردی برسید.

ناشناس گفت...

به نام صلح و آزادی
بنده به عنوان یک معلم با تمام وجود از شجاعت و تحمل آیت الله بروجردی قدر دانی می کنم و نگران اوضاع ایشان هستم در حالی که در تبعید و دور از خانواده خود می باشند ولی امیدوارم که فداکاری ایشان باعث بیدار شدن همه اصلاح طلبان بشود و ایشان را یاری کنند . به امید پیروزی در برابر مزدوران مسلط بر ایران

ناشناس گفت...

بادرود
ای کسانی که به دمکراسی اعتقاد دارید و به ارزشهای انسانی احترام می گزارید نگذارید صدای آزادی خواهی آیت الله بروجردی که باشجاعت در ایران طنین انداخته توسط رژیم خاموش شود بروجردی یک اعتقاد است یک اندیشه است قطع ارتباط ایشان با خانواده وخارج از زندان توسط رژیم را محکوم می نمایم واین عمل را مقایر با قوانین منشور سازمان ملل می دانیم.به امید آزادی ایشان .

ناشناس گفت...

باعث افتخار است که اقای بروجردی در مقابل تمامی شکنجه های روحی و جسمی مقاومت جانانه می کند . این بهترین معیار برای انتخاب ایشان بعنوان یک رهبر دینی است که به هیچ وجه و در هیچ صورتی حاضر به سازش در برابر حکام زر و زور و تزویر نیستند .

ناشناس گفت...

این چه معنا دارد که رژیم با گستاخی تمام وکمال امکانات پزشکی را بر آیت الله بروجردی قطع می کند ایشان را به یزد و تبعید می کند استراحت پزشکی نمی دهد حق تلفن زدن را از ایشان می گیرد ارتباط ایشان را با جهان بیرون قطع می کند و هیچ نهاد بین المللی اقدام جدی از خود نشان نمی هد به نظر من این اعمال همانند کشتن و نابود کردن شخصی است و سکوت جایز نیست

ناشناس گفت...

آقایان مسئولین ، دلیل اینکه آیت الله بروجردی را در زندان نظامیان حبس نمودید، چیست ؟ چه پاسخی برای افکار عمومی دارید؟ مگر یک زندانی عقیدتی چه خطری دارد که باید بین قشر خاصی زندانی شود و هدف از این کار چه می باشد؟