۱۳۸۷ آبان ۲۳, پنجشنبه

زن از دیدگاه نظريه‌ پرداز مستقل
آيت الله سید حسین کاظمینی بروجردی

« فایل صوتی »

زن نیمه اصلی آفرینش است چرا که روح خدا در او تجلی کرد و بدون نیاز به مرد، گُلی را به جهان عرضه نمود و مسیح را برای صلح و ثبات جهان نمودار ساخت .
انتخاب مریم برای جلوه نمایی آفریدگار بزرگ، مهمترین تعریفی است از وجود زن که همتایی ندارد . زنان همپای مردان دارای مطالباتی هستند، مشروع و معقول و معروف که هر گونه تعدی به آنها، ستمکاری به اصل خلقت است . هر نوع محدودیتی برای زنان، خیانت به بشریت بوده چرا که مرکزیت هستی به یمن حیات زن است . چنانچه با وضع قوانین خشن و ایذائی موجب تخریب اعصاب و تضعیف احساس او شوند، دگرگونیهای ناموزون و ناروا به تمامیت جامعه انسانی باز می گردد و باعث اختلال در نظامات سیاسی و اجتماعی می شود لذا آزادی و استقلال زنان را ضرورتی انکار ناپذیر میدانیم .
با آرزوی موفقیت همه زنان آزادیخواه جهان
سید حسین کاظمینی بروجردی – نوامبر 2008

۸ نظر:

Unknown گفت...

زن مخلوق زيباي خداست. اين زيباترين جمله اي است كه تا كنون شنيدم

ناشناس گفت...

بواقع اگر آرمانها و تفکرات آقای بروجردی در خصوص زنان به اجرا گذارده شود زنان به حق و حقوق واقعی خود در جامعه خواهند رسید .

Unknown گفت...

با سلام و خسته نباشيد خدمت شما
مي خواستم بگويم واقعاً ديدگاه آيت الله بروجردي و انديشه هاي ايشان با تمامي روحانيون ديگر متفاوت است و فكري وسيع و همه جانبه دارد كه نمي شود او را با ديگري مقايسه كرد و انديشه هاي ايشان مطابق منشور حقوق بشر هم هست كه زن و مرد را برابر مي داند و مي گويد زن نيمه اصلي آفرينش است ولي مابقي روحانيون اينچنين فكر نمي كنند .

Unknown گفت...

سلام و درود

می خواستم بگویم که در جامعه کنونی زن را موجودی ضعیف دانسته و همه به این دید به آن نگاه می کنند که چون ضعیف است به راحتی مورد تهاجم قرار می گیرد وبه دلیل سادگی و عطوفت زیادی که دارد خطرات بسیاری او را تهدید می کند.اما آیت الله بروجردی تمام این دیدگاه ها را خلاف اسلام دانسته و زن را مخلوق زیبای خداوند با توانایی های بسیار و همردیف مردان دانسته.

Unknown گفت...

از قدیم گفته اند بهشت زیر پای مادران است آیا به واقع خود به این گفته اعتقاد داریم و به همسرانمان احترام می گذاریم.اگر دیدگاه های آیت الله کاظمینی بروجردی را در مورد زنان از نظر اسلام و قرآن می دانستیم هیچ وقت و تحت هیچ شرایطی آنها را ناراحت و پریشان نمی کردیم پس خوب است که رساله آزادی آقا سید حسین کاظمینی بروجردی را قدری مطالعه نماییم.

ناشناس گفت...

سلام
وجه تمایز آیت الله کاظمینی بروجردی با دیگر روحانیون درباری ، دیدگاه های این روحانی والا مقام و مردمی است . اگر دید گاههایی که در رساله ی آزادی ایشان بیان شده است بطور کامل و صحیح اجرا شود یک جامعه آرمانی خواهیم داشت .پس بیایید با مطالعه و تفکر دیدگاههای آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی در نیل به یک جامعه آرمانی مساعدت کنیم.
دانیال

Unknown گفت...

زن در جامعه انگیزه پیشرفت مرد است. زنان با روحیه ای لطیف که خدا مخصوص آنها گردانیده به بارور شدن اهداف جامعه مهر تایید میزنند.
ایت الله بروجردی زنان را انسانهایی رها از سلطه دیگران معرفی کرده است. هرگونه سواستفاده از زنان خیانت به آرمان بشریت است.

Unknown گفت...

با سلام
دیدگاه آیت الله بروجردی در مورد زن
کاملا غیر مغرضانه و غیر شخصی است بلکه خواسته تمام زنان اسیر تبعیض است. زنان محدود نیسنند و اکنون که دوره انحصار زنان در حصر خودکامگی و شیطنت ظاهرپرستان است فریاد آزادی خواهی آیت الله بروجردی پرچم حمایت از آزادی زن، مرد و تمام بشریت است که به اهتزاز درآمده است.