۱۳۸۷ آبان ۱۴, سه‌شنبه

شکنجه آبرومندانه زندانیان سیاسی در زندان اوین

بنا بر اخبار رسیده از زندان اوین، بند های مختلف این زندان، یکشنبه شب ( 12 آبان ) صحنه درگیری و تشنج بین زندانیان و مسئولین زندان بود. با وجود فرارسیدن فصل سرما و سردی بیش از حد منطقه اوین در دامنه کوهستان شمال غرب شهر تهران، مسئولین زندان از این پیشامد طبیعی برای شکنجه و آزار زندانیان به ویژه زندانیان سیاسی استفاده کرده و با خاموش نگه داشتن تاسیسات گرمایشی زندان، محیط بسیار سردی را برای زندانیان به وجود آوردند. به گفته برخی از زندانیان، شدت سرما به حدی است که زندانیانی همچون آیت الله کاظمینی بروجردی که در اثر فشارها و شکنجه های پیشین دچار ضعف جسمی هستند، بدن های آنها بی حس شده و توان حرکتی را از دست داده اند. در اثراین سرمای طاقت فرسا، زندانیان به آتش زدن پتوهای خود پرداخته و به این صورت صدای اعتراض خود را به گوش مقامات زندان رساندند.
با وخامت وضعیت جسمی و روحی آیت الله بروجردی پیشوای دینی استبداد ستیز و مخالف نظام ولایت فقیه و در پی انتشار برخی گزارش ها که حاکی از زمین خوردن و آسیب دیدن وی می باشد، نگرانی های زیادی در میان هواداران و خانواده ایشان به وجود آمده است. آیت الله بروجردی شکنجه زندانیان با استفاده ازسرمای هوا، شکنجه آبرومندانه نامیده است.
تهران - 14 آبان ماه 1387 خورشیدی، 4 نوامبر 2008 میلادی

۶ نظر:

Unknown گفت...

اين كلام مولا حسين بن علي است كه مرگ با عزت بهتر از زندگي با ذلت است. آيت الله بروجردي تمام سختي ها و شكنجه ها را به جان مي خرد اما دين و خداي خود را به شيطان صفتان و دجالان دهر نمي فروشد

Unknown گفت...

متاسفانه هنوز قدرت هاي ولايت فقيه ندانستند كه مبارزان سياسي براي آزادي وطن دست از جان خود شسته اند و سرماي زندان براي آنان در برابر يلداي تلخ استبداد معنا و مفهومي ندارد. امروز تمام ايران زمين اوين است و اين ملت ستمديده همه در حصر و بندند. اما كيست كه حسين را ياري كند؟

Unknown گفت...

اگر چند سال پیش از شکنجه های قرون وسطی سخنی می شنیدم برایم قابل درک نبود ولی طی چند سال اخیر با افشای وقایعی که درون سلولهای رعب و وحشت ولایت فقیه رخ داده است دیگر نه تنها دوران ننگین قرون وسطی برایم مبهم نیست بلکه این دورانی که در ایران درحال سپری شدن است را بسیار تیره تر یافتم و حال این سوال برایم پیش می آید که چرا مجامع ذی صلاح جهانی در برابر این رفتار رژیم ایران متحد نمی شوند تا از وقوع این فجایع ممانعت به عمل آورند ؟

Unknown گفت...

in dege akhare zolm va stam hast ke zendani ro dar hali ke hich gone azadi barayesh ejad nakardan ro hata to selol zer sarmaye shadi garar bedan
omidvaram forsati ejad shavad ta haghaegh evin az zabane zendaniyan bayan shavad

ناشناس گفت...

سی سال است که ایرانی در زیر چکمه ی ولایت مطلقه فقیه در حال له شدن است و حال کسی پیدا شدن که حقیقت وجودی این ها را به جهان بنمایاند. آیت الله بروجردی ما با تو هستیم و از تو درس استادگی و شجاعت و از همه مهمتر توکل بالا را آموختیم تو نماد والای ظلم ستیزی هستی.با امید رهایی تو از چنگال استبداد و وصال ما به ایران زمین

ناشناس گفت...

واقعاً کامل بی شرمی است که این چنین با این زندانیان برخورد میشود که ولله خدا به این عمل اینان، حاکمان زرو زور تزویر راضی نبوده و باید منتظر عواقب عمل زشت و کریح خود باشند. ای سازمانهای دفاع از حقوق بشر تا کی سکوت؟ باید حتماً کسی بمیرد تا بجنبید و کاری بکنید این همه ظلم مشاهده می شود از حاکمان ظالم ایران و نشسته اید و کاری نمی کنید؟ شما را به وجدان هایتان قسم می دهیم که کاری بکنید تا دیر نشده، تا جان بی گناهی از دست نرفته.اقدام کنید.