۱۳۸۷ شهریور ۱۱, دوشنبه


اطلاعیه
برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده آیت الله بروجردی
در دادگاه ویژه روحانیت


به گزارش یک منبع موثق، روز یکشنبه 10 مردادماه، جلسه دادگاهی آیت الله کاظمینی بروجردی روحانی مخالف ولایت فقیه، مانند دفعات گذشته بدون اطلاع قبلی در دادگاه ویژه روحانیت برگزار گردید. هنوز از نتیجه این جلسه اطلاع دقیقی در دست نیست اما بنظر میرسد مسئولین دادگاه در صورت عدم تمکین آیت الله بروجردی با درخواستهای آنان، در پی قطعی کردن اجرای حکم ایشان مبنی بر 10 سال حبس تعزیری توأم با تبعید به زندان یزد باشند.
به گزارش یک منبع آگاه، طی روزهای اخیر مسئولین زندان فشار مضاعفی را بر آیت الله بروجردی وارد آورده اند تا ایشان مجبور به انجام مصاحبه ای در جراید و رسانه های دولتی بر علیه خویش شوند و بنوعی مبادرت به تأیید ولایت فقیه نموده و از طرح ایده ها و مطالبات گذشته خود مبنی بر جدائی دین از سیاست و توجه به لزوم نهادینه شدن آزادیهای فردی و اعتقادی در جامعه، اظهار پشیمانی نمایند اما تاکنون ایشان حاضر به عقب نشینی از مواضع خود نشده است.
احضارهای بی دلیل و پیاپی ایشان از زندان به دادگاه و اجبار ایشان به انجام بیگاریهای شدید در طول یکهفته گذشته به رغم ابتلاء ایشان به بیماریهای متعدد، در راستای تشدید فشار بر علیه ایشان است. به گفته آیت الله بروجردی وکیل تسخیری ایشان در طول مدت گذشته اقدام خاصی برای آزادی وی انجام نداده و اصولاً حاضر به همکاری با ایشان نمی باشد. تا کنون دادگاه ویژه روحانیت با درخواستهای مکرر آیت الله بروجردی برای برخورداری از مرخصی درمانی مخالفت کرده اند و این در حالی ست که وضعیت ایشان بسیار وخیم گزارش شده است.
جا دارد سازمانهای مؤثر حقوق بشری به حمایتهای خود از این روحانی مردمی ادامه داده و در جهت اعطای مرخصی درمانی به ایشان، فشار بیشتری را بر نظام قضائی ایران وارد نمایند.

هیچ نظری موجود نیست: