۱۳۸۷ مرداد ۲, چهارشنبه

دين شناسي اصيل ، اهرم افشاي
مدعيان نيابت پروردگار در زمين


تنزيل الكتاب من الله العزيز الحيكم
عصر حاضر، دوران شكوفائى علم و انديشه است و كتابخوانى در ممالك پيشرفته در رأس امور فردى قرار دارد و در كشورهاى توسعه نيافته، مطالعات در مرتبه پائينى مى‏باشد كه موجب زيان و ضرر در موضع‏گيريها گشته و بايد اين نقيصه جبران شود.
در رشته دين‏شناسى، صد البتّه كه بر پيروان آن فرض بوده تا معالم خود را در اصول و فروع آن بالا ببرند تا در برابر امواج منفى و مخرّب ملحدان زمان و يا مدعيان نيابت پروردگار در زمين كه با ترفندهاى جادوئى، سعى در بى‏رنگ كردن تعهّدات مذهبى اصيل دارند، كم نياورند و ميدان فرهنگى را براى اعداء اللّه خالى ننمايند. لذا در كتب آسمانى، فرمان به ازدياد دانستنى‏هاى توحيدى آمده تا در وسوسه‏هاى نفسانى متقابل، از لغزشها در امان بمانيد و از آزمايشات دنيا، رو سفيد بيرون بيائيد.
ناگفته نماند كه امروزه از طرفي با تهاجمات مدرن معاندين يكتاپرستى روبرو هستيم و از طرف ديگر بدعتگذاريها در دين و ايجاد سنتهاي اهريمني، اهتمام در ويرانى تفكّرات اصيل ديني را علني كرده و همچنين آبهاى گِل‏آلود سياسى، بستر مناسب براى ريشه كنى ناجوانمردانه و ناعادلانه‌ي كلّيّت آراء الهى در قلوب و عقول جامعه را فراهم كرده كه راه انسداد چنين هجوم وحشيانه‏اى، تسليح مردم به براهين انبياء عظام است و اشباع نيازهاى سِنّى و مقطعى جوانان، به طريقه ارتقاء علمى و كلامى ايشان از چشمه‏سار خلفاء برتر آسمانى.
فلذا آستين‏ها را بالا زده و با وجود انبوه موانع اقتصادى و امنيتي، قلم شكسته از مظالم را به دست بريده از جفا سپردم و آثار استدلالي ديني چندي را تقديم تذكره‏نويسان منصف نمودم و جان بى‏رمق خويش را هزينه‏اش نمودم تا به عنوان سربازى قسم‏خورده و در سنگر اخلاص افتاده، آخرين تيرهاى باقى مانده از ادوار گذشته را به سوى استكبار ديني و شياطين غير ديني، شلّيك نمايم.

اثر آيت الله سيد حسين كاظميني بروجردي

۱ نظر:

SINA گفت...

سلام خسته نباشید . کارتون خیلی عالیه موفق باشید .