۱۳۸۷ تیر ۲۸, جمعه


گزارش روزنامه واشنگتن تايمز در مورد وضعيت آيت الله بروجردي
14 جولاي 2008


اين روزنامه مي نويسد كه از تغيير نام خيابان روبروي سفارت ايران به خيابان نهم جولاي ( 18 تير ) كه يادآور تظاهرات دانشجويي هوادار دموكراسي در سال 1999 در تهران ، بعنوان نمونه اي از روابط مغشوش و نگران كننده دولت تهران و غرب است .
به نقل از اين روزنامه دولت ايران در سال 1979 يك ركورد فجيع در نقض حقوق بشر داشته است . كه شامل اعدام صدها تن از هواداران شاه ، اعدام هزاران تن از زندانيان سياسي و همچنين گزارشات روزانه از اعدام و به دار آويختن در ملأ عام ، شلاق و شكنجه است . و همچنين ذكر مي كند كه ايران در آمار اعدام در صدر ليست سازمان ملل قرار دارد .
به نقل از روزنامه ي واشنگتن تايمز از سال 1979 تا كنون رژيم ايران بيش از 200 بهائي را اعدام نموده كه البته اين ترور و تهديد تنها محدود به اقليتهاي مذهبي از جمله بهائيان نمي باشد ؛ بطوريكه آيت الله كاظميني بروجردي رهبر شيعه مذهبي و مبلغ دين غير سياسي نيز به اين ليست ملحق شده است . آيت الله بروجردي تفسير رژيم جمهوري اسلامي از دين را زير سؤال برد و دين سياسي را غير مشروع دانست . ايشان طي يك حمله وحشيانه به همراه خانواده و بسياري از هوادارانش دستگير و به شدت تحت شكنجه و آزار و اذيت قرار گرفت . گزارشات حاكي از آن است كه وضعيت ايشان رو به وخامت نهاده است .
اين روزنامه ذكر مي كند كه بسياري از فعالان حقوق بشري از جمله امير يعقوب علي ، ناهيد جعفري ، نسرين افضلي و همچنين مرضيه لنگرودي ... بدليل فعاليتهايشان دستگير و زنداني شده اند.
و در ادامه مي افزايد كه : براستي دولتي كه بدون در اختيار داشتن سلاح هسته اي بصورت جهاني حقوق بشر را در مورد شهروندان خود و سايرين زير پا مي گذارد با دستيابي به تجهيزات هسته اي چه خواهد كرد ؟
اين سؤالي است كه جامعه ي بين الملل بايستي در مورد آن انديشه و تأمل كند!
واشنگتن تايمز

هیچ نظری موجود نیست: