۱۳۸۶ مهر ۱۴, شنبه

بیانیه جمعیت مردمی حمایت از آیت الله بروجردی

یکسال از واقعه بازداشت و شکنجه روحانی مبارز، آیت الله کاظمینی بروجردی در زندان اوین می گذرد. ایشان به عنوان چهره ای اندیشمند و آزادیخواه، مقبول عده کثیری از ملت ایران می باشد. حکومت، طی سالیان گذشته همواره این فرزند رسول را در حصر و بایکوت قرار داده بود تا بدینوسیله ایشان را با خود همراه سازد؛ اما ایشان هیچگاه به مملکت و اعتقاد خود پشت نکرد. اززمانی که این چهره مبارز و دیکتاتور ستیز در نیمه رمضان سال گذشته توسط نیروهای حکومتی بشدت سرکوب شد، هاج و واج ماندیم که چگونه امکان دارد یک روحانی شیعی شناخته شده، در حکومتی که حکّامش داعیه رهبری تشیع در جهان را دارند، با این قساوت کم نظیر سرکوب می گردد! بنظر میرسد جرم بزرگ ایشان از نظر حکومت، مردمی بودن و در عین حال عدم وابستگی ایشان به نظام بوده است.
اقبال عمومی از این روحانی غیر حکومتی، نشان از این واقعیت دارد که مردم ایران از دین حکومتی و اسلام سیاسی به ستوه آمد و خواهان آیینی هستند که نه تنها خشونت حکومتی در آن راهی ندارد، بلکه مظهر نوازشگری، عدالت و مهرورزی بوده و برپایه اصل زیبای لا اکراه فی الدین استوار باشد.
سالیانی ست که با وجود دارا بودن ثروتهای سرشار نفت و گاز، در اوج فقر و بیچارگی گذران عمر می کنیم. شعار آیت الله بروجردی، خواسته اکثریت مردم ایران است.ما خواهان برابری و آزادی پرستش ادیان و مذاهب در این سرزمین هستیم. حمایت ما از آیت الله بروجردی برخواسته از روح ملی و میهنی ماست. ما فرزندان آن کوروش کبیر هستیم که در مملکت خود آزادی اعتقادی را حق مسلم همگان می دانست و همواره این زمزمه را بر لب داشت که خداوندا سرزمین مرا از دروغ حفظ کن.
در کمال تاسف، دیگر از آن تاریخ پر شکوه خبری نیست و مملکت ما تا به الان در آتش حکام مستبد می سوزد. در طول دوران 28 ساله این حکومت، علاوه بر اعمال محدودیتها و بی احترامی ها به اقلیتهای مذهبی، تریبونهای رسمی این حکومت مذهبی، محل دروغ پراکنی های بی حد و مرز ملایان بوده و براحتی احساسات و عواطف این مردم ستمدیده به بازیچه گرفته می شود.
در این برهه ی حساس تاریخی که کشورمان ایران به خاطر ماجراجویی های مسئولین این رژیم در خطر جنگ و نابودی قرار دارد ، اتحاد و همدلی ما در برابر عاملان این جنگ خانمانسوز امری حیاتی است.
ما علاوه بر آزادی فوری آیت الله بروجردی، خواهان اجرایی شدن مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر، مبنی بر آزادی اعتقادی و مذهبی در ایران زمین می باشیم و از تمامی سازمانها و فعالان حقوق بشر دنیا می خواهیم که در برابر این بی عدالتی ها ، لحظه ای دست از تلاش بر ندارند.
پاینده باد وطن

هیچ نظری موجود نیست: