۱۳۸۶ تیر ۱۶, شنبه

حمایت رئیس جمهور آمریکا از آیت الله ‌بروجردی

به گزارش سایت حکومتی جهان نیوز، رئیس جمهور آمریکا طی سخنانی که در مرکز اسلامی واشنگتن ایراد کرد، از جمله گفت: مفهوم و معناي آزادي مذهبي و حقوق فردي به هر كجاي جهان نفوذ كرده و گسترش يافته است، به استثناي يك منطقه در خاورميانه، ایران.
رئیس جمهور آمریکا گفت ما در آنجا (ایران) برعكس، شاهد سر برآوردن گروهي بوده ايم كه مي خواهند از مذهب به عنوان راهي براي رسيدن به قدرت و وسيله اي براي استيلاي خود استفاده كنند. اين گروه خودخوانده گمان مي كند كه از جانب تمام مسلمانان سخن مي گوید.
رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود همچنین از آیت الله بروجردی که هم اکنون در سیاهچالهای جمهوری اسلامی به بند کشیده شده، دفاع کرد و گفت يك نمونه آيت الله حسين كاظميني بروجردي در ايران است كه يك روحاني برجسته شيعه تلقي مي شود و از جدايي مذهب از سياست طرفداري مي كند. او در ماه اكتبر سال 2006 ميلادي در تهران پس از آنكه نيروهاي امنيتي خانه اش را محاصره كرده بودند، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و دستگير شد. آيت الله بروجردي در زندان در بازداشت بسر مي برد و ممكن است شكنجه شده باشد.
رئیس جمهور آمریکا افزود گروه خود خوانده اي كه مدعي است از جانب مسلمانان سخن مي گويد، در حقيقت شامل راديكال هايي است كه دشمن اسلام واقعي هستند.

هیچ نظری موجود نیست: