۱۳۹۸ اسفند ۴, یکشنبه

سرطان معده در اثر یازده سال حبس و شکنجه آقای بروجردی

براساس خبرهای واصله از ایران، آقای بروجردی، کاشف توحید بدون مرز، در تاریخ پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ (20 فوریه 2020) به طور موقت در بیمارستان بستری شد و مورد آزمایش های متعدد پزشکی قرار گرفت.
‌پس از انجام این سری آزمایش ها از جمله اندوسکپی، پزشک متخصص اعلام کرد که آقای بروجردی دچار سرطان معده مزمن شده که با بررسی های مختلف از جمله نمونه برداری اولیه مشخص شد که ریشه این بیماری به دوران زندان بر می گردد. در حال حاضر ایشان نیاز به نمونه برداری بیشترو ادامه معاینات و معالجات دارد.
آقای بروجردی، زندانی سیاسی که بیش از یک دهه از عمر خود را در زندان های ایران به سر برد و از دسترسی به دارو و درمان محروم بود و پس از آزادی از زندان نیز همواره از عوارض و بیماری های ناشی از دوران حبس رنج می برد. 
هر چند ایشان‌ جهت درمان خود برای مدت کوتاهی به بیمارستانها و پزشکان مختلف مراجعه می کرد، اما به دلیل آزار و اذیت و ممانعت هایی که در مسیر درمانی ایشان به وجود آمده بود، از ادامه درمان منصرف گردید. این تهدیدها عمدتا شامل تهدید پزشکان و کادر درمانی، دستگیری افرادی که درصدد کمک و معرفی پزشکان برای درمان رایگان ایشان بودند و تحت نظر بودن مداوم وی توسط افراد مسلح و امنیتی بود که در نهایت روند درمان ایشان را متوقف کرد. در طی همین دوره هم موارد مشکوکی در بررسی ناراحتی معده ایشان مشخص شده بود که متاسفانه درمان نگردید. علیرغم این که رهبر حکومت اسلامی شخصا خواستار عدم آزادی آقای بروجردی شده بود مگر این که رسما توبه و عذرخواهی نماید، به نظر می رسد یکی از دلایل آزادی موقت ایشان در ژانویه 2017، اطمینان مقامات رژیم از مرگ زودرس وی در اثر بیماری های رو به پیشرفت از جمله سرطان معده بوده است.
با این حال با وخیم‌تر‌ شدن وضعیت جسمی آقای بروجردی، ایشان اخیرا مجبور به مراجعه مجدد به پزشک شد که آزمایش های اولیه حاکی از کم خونی حاد، فقر آهن، دفع پروتئین و در ادامه با انجام اندوسکپی و نمونه برداری اولیه، تشخیص سرطان معده می باشد.
مدارک پزشکی و نتایج بررسی های اولیه نزد دکتر صادقی متخصص معده و غدد و دستگاه گوارش موجود است که ایشان در مطب و کلینیک تخصصی خود فعالیت می کند.
هیئت نمایندگان بروجردی
چهارم اسفند 1398




۲ نظر:

Unknown گفت...

با آرزوی سلامتی و شفای کامل از درگاه خداوند

Unknown گفت...

با آرزوی سلامتی و شفای کامل از درگاه خداوند