۱۳۹۷ آبان ۲۵, جمعه

ما به دنبال جهان عاری از جنگ هستیم


پیام بروجردی، کاشف توحید بدون مرز، به مناسبت صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول
جنگ پدیده رقت آوری است که انسان ها را از حیّز انتفاع خارج می کند. تاریخ ثبت شده و برجای مانده، حکایت جنگ های فراوان و بزرگ را از قدیم الایام در اوراق خود نگاشته است. از جمله مشترکات غرایز انسان با حیوان جنگ است. حیوان می جنگد برای استیلا بر دیگران، انسان هم می جنگد برای حفظ دیکتاتوری خود. صد سال از جنگ جهانی اول گذشته است، جنگی که کشورهای مختلف علیه همدیگر صف آرایی کردند و جمعیت انبوهی از اهالی کره زمین نابود شدند، سرمایه ها سوخت و زیرساخت ها از بین رفت.
آیا جنگ تمام شد؟ هرگز! جنگ جهانی دوم آمد!
سازمان ملل متحد را تاسیس کردند که مانع جنگ های بعدی بشود، آیا توانست؟
جنگ های مختلف در طول این ده ها سال ادامه داشت و هم اینک هم در منظر همه هست. اکنون نبردهای از نوع نیابتی بخشی از جهان را فرا گرفته است، در واقع باید گفت همان جنگ جهانی است ولی قدرت ها در پشت صحنه مخفی شده اند و ملت های بدبخت و بیچاره جهان سوم را جلوی گلوله داده اند. پس چه باید کرد که جنگ نباشد؟ تنها راهش این است که قوانین خشن را دفن کنیم و از اشاعه قساوت جلوگیری کنیم.
نه سیاسیون و نه متدینین، هیچ کدام نتوانستند مانع از بروز جنگ ها شوند، بلکه خودشان عامل بودند! به نام خدا جنگ می کردند، به نام دین خون می ریختند، به نام مذهب ممالک را از بین می بردند این است کارنامه دین داران.
سیاسیون به نام دفاع از مردم جنگ افروزی می کردند، حتی حقوق بشر دستاویزی بود که در کشورهای دیگر مداخله کنند. به همین دلیل است که در مکتب ما، هم دیانت و هم سیاست مطرود است.
این سیاست حاکم بر جهان همان سیاست های قدیمی است که جنگ جهانی اول را ایجاد کرد، البته تغییرات ظاهری داده است. این دیانت همان است که جنگهای صلیبی را به راه انداخت همان است که در کشمیر، کشته داد، همان است که مسئله شیعه و سنی را شکل داد.
باید مذهب را از شرایعی که آن را خشن می کند خالی کرد، باید مناسکی که دین را تبدیل به اختاپوس می کند کنار گذاشت.
همچنین در مورد سیاست، باید سیاستی که انسان ها را خرید و فروش کند، روی بشریت معامله کند، در سلاح های کشتار جمعی اغماض کند، کنار گذاشته شود. آن سیاستی که هر کس در جرگه خودشان هست، مجاز به تولید و  نگهداری آن تسلیحات باشد و دیگران خیر!  
من هشدار می دهم که اکنون جنگ جهانی، در انتظار جهانیان است، این جنگ بین المللی کشتار سنگینی خواهد کرد و درصد اندکی از اهل زمین باقی می مانند. پس باید تبلیغ کرد که دیانت با وجود دیکتاتوری و قساوت یک دکان فریب است، همچنین سیاست بر پایه جذب مهره های سیاسی برای اعتلای یک تفکر خاص، این هم خیانت است به بشر!
ما به دنبال جهان عاری از جنگ هستیم، جنگ یعنی بی خانمانی، کشتار ملت ها، از بین رفتن آسایش و امنیت و راحتی و بدبینی به خدا.

خدا نگهدار
بروجردی، نوامبر 2018
تهران، ایران، حصر خانگی

اینجا بشنوید


هیچ نظری موجود نیست: