۱۳۹۶ مهر ۲۵, سه‌شنبه

حذف لقب سید از نام معلم توحیدی، حسین بروجردی

معلم توحیدی، حسین بروجردی، که تاکنون با نام و عنوان "آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی" شناخته شده است، انسانی روشن فکر و آزادی خواه می باشد که سال ها با لباس روحانیت در راه عدالت و احقاق حقوق مردم ستمدیده ایران مبارزه می کرد و در این راه همواره از پذیرش پیشنهادهای سازش که از سوی حکومت به ایشان ارائه می شد، امتناع می ورزید. حرکت ایشان که در امتداد حرکت علمی اجدادشان به نام مکتب نور در راه رسیدن به توحید به دور از تعصبات و خودمحوری بود، بارها از سوی دیکتاتورهای مذهبی ایران سرکوب شد. نهایتا در سال 2007 ایشان اعلام کرد که لباس روحانیت را به نشانه اعتراض به جنایات آیت الله ها و روحانیون حکومتی، برای همیشه کنار گذاشته است و از همگان به ویژه خبرگزاری ها خواستند که ایشان را هرگز آیت الله نخوانند. اکنون به تازگی آقای بروجردی اعلام کرده است که لقب سید را هم از کنار نام وی حذف کنند. در واقع ایشان سال های طولانی است که به تدریس توحید بدون مرز و به دور از تعصبات و رنگ و لعاب ادیان و مذاهب مشغول است و اینک این لقب را که نشان از دیانت سنتی دارد، کنار می گذارد. چون در توحید بدون مرز که ایشان تدریس می کند، تفاوتی بین پیروان ادیان مختلف و سایر خداپرستان و حتی خداناباوران وجود ندارد، در صورتی که عنوان سید نمادی از تبعیض بین انسان ها می باشد و با اصول فکری ایشان تناسبی ندارد.
شایان ذکر است  آقای بروجردی از نظر شجره نامه و اصالت خانوادگی به یکی از معتبرترین خاندان های دانشمندان شیعه تعلق دارد که نسب آنها به پیامبر اسلام و امامان شیعه می رسد. پدر پنجم ایشان سید محسن اعرجی کاظمینی بغدادی دانشمند بزرگ زمان خود بود که از بزرگان خاندان آل اعرج می باشد. آل اعرج گروهی از شیعیان ساکن شهر بغداد، یا تیسپون پایتخت باستانی ایران هستند که نسب آنها از یک سو به پادشاهان ساسانی و از سوی دیگر به امام چهارم شیعیان و پیامبر اسلام برمی گردد. در پی استیلای امپراطوری عثمانی بر شهر بغداد در قرن هجدهم میلادی و استبداد مذهبی حاکمان آن، جد سوم آقای بروجردی به نام سید ابوالقاسم کاظمینی تحت تعقیب قرار گرفت و به ایران و شهر بروجرد مهاجرت کرد.
این در حالی است که سردمداران حکومت اسلامی ایران که هیچ ریشه و نسبی در این سرزمین ندارند و 40 سال است که با سو استفاده از احساسات مذهبی مردم ایران، خود را جانشین خدا نامیده اند، با تدوین شجره نامه های جعلی خود را سید خطاب کرده و با این نام و نشان به مردم ظلم می کنند و با سو استفاده از عنوان سید که زمانی برای مردم این کشور احترام خاصی داشت، به نابودی میهن و ملت ایران مشغول هستند. از این گذشته بسیاری از روحانیون گمنام با داشتن عنوان سیادت دست به دست حکومت داده و با فریب مردم برای خود جایگاه اجتماعی و مالی خوبی فراهم کرده اند. حال در جایی که سیادت با ظلم و ستم همراه شده است، چگونه انسان آزادیخواه و وارسته ای همچون آقای بروجردی می تواند این عنوان را به خود نسبت دهد؟
بنابراین آقای بروجردی که معلم خداشناسی و مدافع عدالت، برابری و حقوق بشر است و از این تبعیض ها و سو استفاده های بی شرمانه بیزار می باشد، به دلیل تبری جستن از چنین جنایات و بی عدالتی ها و فریب مردم، از این پس از نام سید استفاده نخواهد کرد و از این پس خود را "حسین بروجردی" می نامند و از همگان می خواهد که از اسامی و عناوین دیگر برای ذکر نام ایشان استفاده نکنند.
درود بر ایشان.

اکتبر 2017- نمایندگان معلم توحید و معنویت، حسین بروجردی

هیچ نظری موجود نیست: