۱۳۹۶ خرداد ۱۳, شنبه

ماندلای ایران را آزاد کنید

سال 2014 ، وکیل بلند پایه پرفسور اروین کاتلر، وکالت آقای کاظمینی بروجردی را بطور داوطلبانه به عهده گرفت، ایشان که سالها پیش وکیل نلسون ماندلا، نماد مبارزه با آپارتاید بود. با مطالعه و بررسی مبارزات آقای کاظمینی بروجردی، تصمیم گرفت ایشان را ماندلای ایران بنامد.
زیرا آقای کاظمینی بروجردی علاوه بر بیش از 25 سال سابقه تدریس الهیات منهای خشونت و دفاع از آزادی بیان و آزادی ادیان، بیش از یک دهه به دلیل حمایتش از سکولاریسم که اساس مبارزه با آپارتاید مذهبی و عقیدتی در ایران است، در زندان های ایران مورد شکنجه های بسیار قرار گرفت ولی هرگز از مواضعش چشم پوشی نکرد. در ویدیوی زیر می توانید سخنرانی اروین کاتلر، الیزابت می، رییس حزب سبزهای کانادا و همچنین پیتر مک کی، وزیر وقت دادگستری کانادا را ملاحظه کنید که به مناسبت سالگرد درگذشت ماندلا برگزار شد و در این جلسه از مبارزات آقای کاظمینی بروجردی در مقابل آپارتاید عقیدتی، تقدیر بعمل آمد.



از آن زمان مقالات بسیاری در مورد مبارزات این انسان روشن فکر و مقاوم نوشته شد که در آنها از ایشان با عنوان ماندلای ایران یاد شده است، تازه ترین آنها توسط دکتر مجید رفیع زاده نوشته شده است. (16 می 2017)

در زیر تعدادی از لینک چنین مقالاتی را برای نمونه آورده ایم . همچنین ترجمه مقاله اخیر دکتر رفیع زاده در فایل زیر برای مطالعه شما علاقه مندان ارائه می گردد.










در مقاله اخیر دکتر رفیع زاده، با تیتر "ماندلای ایران را آزاد کنید" در سایت بسیار معروف تبلت که میلیونها بیننده دارد بعد از توضیحات مبسوط در مورد مبارزات و روشهای آقای کاظمینی بروجردی در ایران ، یکی از اشعار استاد کاظمینی بروجردی موسوم به "بهار " را در انتهای مقاله آورده است .


هیچ نظری موجود نیست: