۱۳۹۳ مرداد ۲۹, چهارشنبه

بزرگداشت جمال حسینی در تورنتو و حضور معاون آقای بروجردی


مراسم بزرگداشت زنده یاد سید جمال حسینی، عضو بنیانگذار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و سردبیر فقید خبرگزاری هرانا در شهر تورنتوی کانادا برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، مراسم بزرگداشت زنده یاد سید جمال حسینی، به همت جمعی از گروه‌ها و فعالان سیاسی و مدنی کانادا  از جمله خانم دکتر رویا عراقی معاون آقای کاظمینی بروجردی، روز ۲۶ مردادماه در شهر تورنتو برگزار شد.
این مراسم که با حضور چشمگیر هنرمندان ایرانی روبه رو بود در ساعت ۲ بعدازظهر با پخش سرودهایی میهنی با مدیریت آرنوش ازرحیمی، فعال دانشجویی و زندانی سیاسی سابق آغاز شد، در مراسم مورد اشاره زندگی نامه زنده یاد حسینی برای حضار قرائت شد و سپس آقای امیر مهیم، شاعر و نویسنده سر‌شناس مقیم کانادا، قطعاتی از اشعار خود را به این مناسبت برای حضار قرائت نمودند.
در ادامه برنامه و پس از شعرخوانی یکی از دانشجویان هنر دانشگاه یورک، ویدیوی آخرین مصاحبه زنده یاد حسینی در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران و همینطور فعالیت‌های تشکل مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران برای حضار به نمایش درآمد.

در ادامه خانم دکتر رویا عراقی هم درباره وضعیت پناهندگان ایرانی ایراد سخن نمودند، این مراسم با پخش موزیک ویدیویی ساخته پارسا اولیایی فرد در مورد زنده یاد حسینی ادامه یافت. ستاره حسن‌پور، فعال حقوق بشر از دیگر سخنرانان این مراسم بود.

هیچ نظری موجود نیست: