۱۳۹۳ فروردین ۳, یکشنبه

سخنرانی نماینده آقای کاظمینی بروجردی در بیست و پنجمین نشست سازمان ملل در ژنو

سخنرانی خانم مریم موذن زاده یکی از نمایندگان آقای کاظمینی بروجردی در جلسه جانبی بیست و پنجمین نشست سازمان ملل در ژنو، پیرامون وضعیت آقای کاظمینی بروجردی و نقض حقوق بشر در ایران که در تاریخ 21 مارس 2014 برگزار شده است . در ادامه متن کامل این سخنرانی آورده شده است.
خانمها و آقایان درود بر شما

تبریک می گوییم سال نو را به همه شما همانطور که در خبرها احتمالا خوانده باشید آقاي كاظميني بروجردي روحاني شيعه و رهبر مستقل مذهبی، صاحب جمعيت و هواداران بسیار است، که سال ها به دلیل حمایت از اندیشه جدایی دین از حکومت و دفاع از حقوق اساسی انسان ها در مقابل نظام دیکتاتوری دینی ایستادگی کرد.
وي تاكنون بيش از ٢٧٠٠ روز است بدون مرخصي و دسترسی به دارو و امکانات درمانی، به طور پيوسته در زندان است.
ایشان به دلیل شكنجه هاي داخل زندان به شدت بيمار است و از ناراحتي هاي قلبي و تنفسي و كليوي رنج مي برد يكي از چشمانش ٩٠ درصد از بينايي خود را از دست داده است. رسانه های رژيم و روزنامه ها و تريبون هاي دولتي او را هدف تخريب و ترور شخصیت قرار داده اند، در حالی که وی هیچگاه فرصت و مجال دفاع از خود را نداشته است.  خانواده و هوادارانش مدام در تهديد زندگي مي كنند و توسط نهادهای امنیتی تحت نظر و گاه تعقیب قرار دارند. آنها گهگاه به اطلاعات ویژه روحانیت موسوم به دادگاه ویژه واقع در زعفرانيه تهران احضار شده و بدون حضور وكيل مدافع، مورد بازجویی و تهدید قرار می گیرند. آنها امنيت شغلي ندارند، چندين مورد اخراج از محل كار و تهديدهاي فيزيكي و يا تلفني گزارش شده است.
ما به خواست او سايت هاي گزارش نقض حقوق بشر و نيز يك تلويزيون اينترنتي تاسيس كرده ايم، با مردم رنج كشيده در تماس هستيم و پژواک صدایشان خواهیم بود. به تازگی نهادی به افتخار ايشان و به نام ايشان كه به راستي مانند يك ديده بان حقوق بشر از داخل زندان هاي ايران در راستای احقاق حقوق اين ملت تلاش می کند، تاسيس شده است که هدفش مقابله با بنیادگرایی مذهبی و دستیابی به جدايي نهاد دين از حكومت می باشد که این مهم همواره شعار آقای بروجردی و کلید اصلی برپايي دموكراسي و رعايت حقوق شهروندان و حقوق بشر در ایران امروز است.
حکومت اسلامي با گذشت بیش از سه دهه از حیات خود، با انواع ماسك ها و رنگ ها که در قالب سياست هاي بنيادگرایانه و گاه با ظاهر اصلاح طلبانه آشکار شده است، هرگز نتوانسته ماهیت خود را به ویژه در زمينه نقض حقوق بشر و آزادی عقیده، از دید جهانیان بپوشاند.
خانم ها و آقايان
امروز كه نمايندگان اديان و افكار و مذاهب گوناگون در اينجا جمع شده ايم، از شما سوال می کنم، پیروان كدام يك از اديان و مذاهب و افكار در اين نظام در امان بوده اند؟ چه كسي در ايران آزادي ابراز عقيده دارد و به دلیل تفاوت اندیشه و دیدگاه سیاسی و مذهبی تحت تعقیب قرار نگرفته است؟
همه ما مرتبا گزارش های جنايات يا نقض حقوق انسان ها را منتشر مي كنيم و به اطلاع عموم مردم و يا سازمان هاي مربوطه مي رسانيم،
اگر تا كنون شكي وجود داشت كه حکومت کنونی ایران نماینده و حامی یک دین یا مذهب خاص است و حداقل پیروان آن یک مذهب در امان هستند، اینک همه ما اینجا حضور داریم، من نماينده يك روحاني شيعه، يك رهبر ديني مستقل شيعه هستم، گزارش نقض حقوق او و يارانش به صورت به روز شده تقديم به مسئولین محترم این نشست مي گردد، همه ما مستمرا در زمینه افشای این حقایق کوشیده ایم، ولی گزارش های شكنجه و جنايات آن قدر زياد بوده كه ناخودآگاه در ذهن مخاطبان عادی شده است، بنابراین اكنون وقت اقدامات جدي تري است.
ضمن قدردانی از تلاش های ارزشمند نهاد سودویند به ویژه جناب آقای دکتر نایب هاشم و خانم آینده، دو پیشنهاد را از سوی آقای کاظمینی بروجردی و همچنین نهاد بی سی ار مطرح می کنم و امیدوارم که سودویند در موضع گیری خود در جلسات سازمان ملل نیز لحاظ کند، اول از همه پیشنهاد می کنم در صورتی که شما حضار محترم موافق هستید در همين جلسه يك نتيجه گيري كلي بكنيم، از همين جا بياييد به همه اعلام كنيم:
اين نظام با همه اديان و مکاتب مخالف است، آنها هر كس را كه با اندیشه و عقیده متفاوت دستگير كنند، می توانند بر او اتهام محاربه با خدا بزنند که بعضا مجازات مرگ را در پی دارد. بياييد در همين جا طي يك قطعنامه يا بيانيه با هم هماهنگ و متحدالقول نظام جمهوري اسلامي را محارب با خدا و دشمن اديان معرفي كنيم.
آقاي كاظميني بروجردي از داخل زندان ضمن احترام به همه رهبران اديان گوناگون و پيروان آنها از ما نمايندگان خود خواسته است كه پيام دوستي او را به همگان اعلام كنيم و درخواست او این است که به عنوان یک رهبر دینی مستقل از طرف سازمان ملل به رسمیت شناخته شود و همچنین گزارشگر محترم ویژه آزادی ادیان رسما با او ديدار كنند و سخنانش را بشنوند.
پیشنهاد می کنم هر بار که جمع می شویم رهبران و نمایندگان ادیان و عقایدی که زندانی یا در حصر هستند را یاد کنیم و به گزارشگر ویژه سازمان ملل معرفی کنیم تا در انزوا نمانند و این مورد به خوبی نمایانگر میزان خصومت رژیم با همه ادیان خواهد بود.



هیچ نظری موجود نیست: