۱۳۹۱ دی ۱۷, یکشنبه

وضعیت وخیم جسمی آقای کاظمینی بروجردی و ممانعت از درمان وی

 وضعیت روحانی مبارز و آزادیخواه آقای کاظمینی بروجردی به وخامت گرایده است و دادگاه ویژه روحانیت ولی فقیه از درمان وی ویا اجازه  رساندن دارو توسط خانواده اش ممانعت می کند.
بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» وضعیت جسمی و سلامتی آقای کاظمینی بروجردی ، زندانی آزادیخواه و مخالف ولایت فقیه در اثر وضعیت نامناسب زندان اوین و تشدید فشارهای روحی بر ایشان طی روزهای اخیر بحرانی تر شده است.
ربودن جسد برادر ایشان سید حسن و ممانعت از به خاکساری او در قبرستان خانوادگی از یک طرف و همچنین افزایش تهدیدات و کنترل خانواده ایشان از سوی وزارت اطلاعات از طرف دیگر ، و همچنین جلوگیری از رساندن  دارو به ایشان در زندان اوین ، وی را در معرض خطر جدی سکته قلبی قرار داده است.

خانم اکرم ولی دوست همسر آقای کاظمینی بروجردی طی تماس با اطلاعات ویژه روحانیت ، ضمن اعتراض به ممانعت ایشان از انتقال به بیمارستان جهت درمان از آنها خواسته بود که حداقل داروهای قلبی وی را در اختیار این زندانی محروم از درمان بگذارند ، لیکن مسئولین از تحویل دارو خودداری نموده و حتی خانم ولی دوست را به علت پیگیری وضعیت همسر خود، تهدید کرده اند.
 
 علیرغم درخواست ها و پیگیری های مکرر خانواده و مجامع مدافع حقوق بشر، وی از حق داشتن وکیل و برخورداری از هر گونه امکانات درمانی محروم می باشد و تاکنون با درخواست مرخصی درمانی ایشان حتی برای یک ساعت هم موافقت نشده است.
آقای کاظمینی بروجردی که صرفا به علت عقاید صلح طلبانه اش هفتمین سال محکومیت ۱۱ ساله اش را در زندان اوین سپری می کند ، تاکنون در اثر شکنجه و آزار و شرایط غیرانسانی زندان به انواع بیماری ها مبتلا شده است. با توجه به اینکه دادگاه ویژه روحانیت مستقیما تحت نظر و دستور علی خامنه ای اداره می شود، مسئولیت جان این زندانی عقیدتی بر عهده شخص علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به وضعیت وخیم آقای بروجردی و ممانعت از درمان وی توسط دادگاه ویژه روحانیت ولی فقیه هشدار می دهد و از کمیسر عالی و گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به مراجع قضایی بین المللی است.


هیچ نظری موجود نیست: