۱۳۹۱ تیر ۶, سه‌شنبه

خودداری آقای بروجردی از حضور در بازجویی اطلاعات ویژه روحانیت

به گزارش "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" روز یکشنبه 4 تیرماه 1391 عوامل امنیتی وابسته به اطلاعات ویژه روحانیت با حضور در زندان اوین، آقای کاظمینی بروجردی را در راستای ادامه روند بازجویی های غیرقانونی به محل این نهاد در خیابان زعفرانیه تهران فراخواندند، لیکن با مقاومت و خودداری ایشان مواجه شدند که در نهایت به درگیری لفظی و فیزیکی انجامید.
بر اساس گزارش ارسال شده، یکی از ماموران اطلاعات ویژه که خود را با نام مهرنوش معرفی می کند، به همراه تنی چند از ماموران زندان پس از حضور در محل  بند ویژه روحانیت زندان اوین ، با بهره گیری از اقدامات ایذائی و شکنجه های روحی ابتدا سعی کردند به بهانه ادامه روند دادرسی، آقای کاظیمنی بروجردی را وادار سازند که با آنها همراه گردد. لیکن با توجه به این که حضور اجباری آقای بروجردی در جلسات دادگاه ویژه روحانیت همواره در راستای اعترافات گیری دروغین و تکمیل پروژه تواب سازی انجام می گردد، ایشان از همراهی با آنها خودداری نمود و نهایتا پافشاری و اعتراض این زندانی باعث ناکام ماندن آنها در اجرای این توطئه شد. در همین حال در اثر این درگیری ها که موجب تشنج های عصبی گردید،  حال جسمی آقای بروجردی که دچار بیماریهای قلبی و ریوی می باشد، رو به وخامت نهاد. بطوریکه ایشان اکنون به زحمت قادر به تکلم هستند.
لازم به ذکر است بازجو مهرنوش از نزدیکان آخوند محسنی اژه ای بوده و دست های پنهان وی در کشتار زندانیان سیاسی-عقیدتی و همچنین قتل های زنجیره ای برملا شده است. 
حاکمیت دینی ایران این مبارز آزادیخواه را بارها با  توسل به زور و با زنجیر کردن دست و پا  به اطلاعات  ویژه روحانیت منتقل کرده است و هر بار آقای کاظمینی بروجردی زیر فشارهای روانی و بازجویی های متوالی و طولانی مدت بدون حضور وکیل مدافع قرار داشته است. این دگراندیش پیش از این اعلام کرده بود که از حضور در محل اطلاعات ویژه روحانیت خودداری خواهد کرد، زیرا این نهاد که نام دادسرا را بر خود نهاده است، فاقد وجاهت قانونی و حقوقی بوده و از حیث انطباق با موازین قانونی دادگاه های بین المللی و حتی قانون اساسی رژیم فاقد مشروعیت حقوقی می باشد.
شایان ذکر است که در سال2007، رژیم ستمدینی در ایران برای آقای کاظمینی بروجردی حکم اعدام درخواست کرد که با فشار مجامع حقوقی و تلاش نهادهای حقوق بشری لغو و حکم 11 سال حبس برای ایشان منظور گردید. ایشان تا امروز نزدیک به 2200 روز حبس شامل 330 روز انفرادی را بطور پیوسته و بدون حتی یک روز مرخصی گذرانده است.
 حکومت ولایت فقیه با اجرای این نقشه های از پيش طرح ريزي شده مصرانه به دنبال قتل خاموش و تدریجی آقای کاظمینی بروجردی می باشد، چرا که به اعتراف حاکمیت، "کاظمینی بروجردی تهدیدی جدی برای موجودیت و رهبریت نظام اسلامی در ایران می باشد."
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، رفتارهای وحشیانه دادگاه ویژه روحانیت آخوند علی خامنه ای علیه روحانی آزادیخواه آقای کاظمینی بروجردی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

درود بر غیور مرد عرصه مبارزه با رژیم آخوندیسم.
بروجردی حمایت همه جانبه و فراگیر مجامع مدافع حقوق بشر را میطلبد.