۱۳۹۱ خرداد ۳, چهارشنبه

احضار یکی دیگر از هواداران آقای کاظمینی بروجردی به دادگاه ویژه روحانیت


بنابه گزارش"فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" خانم سمیه پور اسکندری یکی از فعالین تشکل  آقای  کاظمینی بروجردی  به دادگاه ویژه روحانیت احضار گردید.
خانم سمیه پوراسکندری 30 ساله، دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد، رشته مترجمی زبان انگلیسی، مهماندار سابق پروازهای خارجی و داخلی در ایران ایر و یکی از فعالین تشکل آقای کاظمینی بروجردی بود که از سال 1382 شروع به همکاری با این تشکل کرد.

او در نشر نظرات و افکار صلح جویانه و انسانی آقای کاظمینی بروجردی تلاش می کرد و در درگیریهای نیمه مهر 85 حضور داشت ولی موفق به فرار شد. و از آن پس در انتشار اخبار و گزارشهای آقای کاظمینی بروجردی از  موارد نقض حقوق بشر در زندانها و نظرات آقای کاظمینی بروجردی به زبان انگلیسی  در سایتهای خبری و سازمانهای مدافع حقوق بشری بسیار تلاش کرد. نامبرده بارها بخاطر امتناع از ستایش از علی خامنه ای ولی فقیه رژیم از سوی حراست ایران ایر مورد توبیخ و اخطار کتبی و شفاهی قرار گرفت که در پرونده او درج شده است.
سمیه در آبان 1389 پس از بازداشت 7 نفر از هوادارن آقای کاظمینی بروجردی که سمیه با برخی از آنان در ارتباط  وهمکاری نزدیک بود، مورد تعقیب و تحت نظر قرار گرفت و در تاریخ 25 آذر 89 به دادگاه ویژه روحانیت احضار شد و مورد بازجویی و تهدید قرار گرفت که اگر از همکاری و مراوده با هواداران و خانواده آقای بروجردی دست برندارد از محل تحصیل و کار اخراج میشود.
نامبرده پس از آن که بعلت سقوط هواپیمای بویینگ 727 در مسیر ارومیه در تاریخ 19 دی ماه 1389 در روز تشییع جنازه قربانیان حادثه به همراه چند نفر دیگر از همکاران و خانواده های داغدار در یک اعتراض شرکت کردند و خواستار توقف استفاده از این هواپیماهای غیر ایمن در ناوگان حمل و نقل کشوری شدند. این اعتراضات منجر به احضار وی به حراست ایران ایر گردید که نهایتا او را مجبور به استعفا نمودند.
 خانم پور اسکندری قصد ادامه تحصیل و اتمام پایان نامه اش را داشت و در تاریخ 19 آوریل 2012 برای دیدار بستگان به آلمان مسافرت کرد. اما متاسفانه  نیروهای اطلاعاتی در تاریخ دوم می به منزل او حمله کردند و به تفتیش منزل و تخریب اموال خانواده ایشان پرداختند. او  برای  6 خرداد ماه  مجددا به دادگاه ویژه روحانیت احضار شده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری تهدید،مورد اذیت وآزار قرار دادن حامیان آقای کاظمینی بروجردی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار مداخله برای پایان دادن به سرکوب خونین مردم در ایران است.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
03 خرداد1391 برابر با 23 می2012

هیچ نظری موجود نیست: