۱۳۹۰ بهمن ۲۰, پنجشنبه

آیت الله بروجردی مظهر آرمان های جایزه نوبل است

ایام آغازین سال 2012 مقارن است با گذشت 2012 روز از حصر و حبس آقای سید حسین کاظمینی بروجردی که این روزهای بلند و متوالی را در زیر بدترین شکنجه ها سپری کرده است و هرگز لحظه ای از مبارزه برای صلح، عدالت، آزادی و اهداف بلندش دست برنداشته است. و در این روزها برخی از شخصیتهای علمی و سیاسی مهم و مطرح جهانی با شنیدن ندای صلح طلبانه او با صدای رسا عنوان کرده اند که شجاعتش، تلاشهایش و استقامتش را ارج می نهند و او را برای دریافت جایزه صلح نوبل در سال 2012 معرفی کرده اند. از جمله این شخصیتها، خانم سناتورلیندا فرام، سناتور انسان دوست و با وجدان پارلمان کاندا می باشند که طی مصاحبه ای با خانم نازنین انصاری دلایل خود را از این انتخاب و معرفی بیان نموده اند این مصاحبه در روزنامه کیهان لندن مورخ 20 بهمن 1390 به چاپ رسیده است .ایشان در این گفتگو متذکر شدند که  "آیت الله بروجردی مظهر آرمان های جایزه نوبل است" .

کیهان آنلاین - خانم فرام در نامه خود به کمیته نوبل بر آزادی خواهی و اعتقادات انسان دوستانه آیت الله بروجردی و پیگیری او برای جدایی دین و دولت، آزادی بیان، آزادی مذهب و اساسا تحقق دموکراسی و هم چنین رنجی که این روحانی در زندان های جمهوری اسلامی می برد تأکید کرده است.  درخواست خانم لیندا فرام آخر ماه ژانویه به کمیته نوبل ارائه شد.
نازنین انصاری (کیهان لندن) در گفتگویی با این سناتور کانادایی درباره دلایل این انتخاب پرسیده است:
- خانم فرام ممکن است بگویید چرا آیت‌ الله بروجردی را برای لیست نامزدهای دریافت جایزه صلح به کمیته نوبل معرفی کردید؟
- من نخستین بار در کنفرانس حقوق بشر در نیویورک با نام آیت الله بروجردی و شجاعت فوق العاده وی آشنا شدم. وقتی بیشتر درباره زندانی شدن غیرمنصفانه او، مبارزه اش برای دموکراسی در ایران، عقایدش درباره جدایی دین و دولت، مرام او در زمینه بردباری مذهبی، اعتراضاتش علیه زور و ستم و اشتیاق او به آزادی اطلاع یافتم، عمیقا تحت تأثیر قرار گرفتم.  آیت الله بروجردی مظهر آرمان های جایزه نوبل است. او شخصیت مصمم و شجاعی است که به منزلت و مهر بشری اعتقاد دارد.  اندوه و تأسف من از رنجی که او به خاطر اعتقاداتش متحمل می شود قابل بیان نیست.
- آیا کمیته نوبل در این مورد با شما تماس گرفته است؟
- هنوز پاسخی از کمیته نوبل دریافت نکرده ام. متأسفانه من اندکی پیش از آنکه مهلت فرستادن نامه ها به پایان برسد با خبر شدم و نتوانستم افراد دیگری را به این پیشنهاد جلب کنم. ولی خوشحالم که نامه درخواست خود را به موقع توانستم بفرستم.
- فکر می کنید چقدر احتمال دارد نام آیت الله بروجردی در لیست نامزدهای صلح نوبل قرار داده شود؟
- من نمی توانم پیش بینی کنم کمیته نوبل چه خواهد کرد ولی فقط می توانم بگویم که دعا می کنم نام آیت الله بروجردی  در لیست قرار گیرد. نقض فاحش حقوق بشر توسط رژیم ایران امروز یکی از بدترین بحران های جهان است.  مردم بیگناه بسیاری در غیرانسانی ترین و آزاردهنده ترین شرایط ممکن رنج می برند. من در درخواست خود خواهش کردم که اعضای کمیته نوبل کاملا خردمندانه فوریت بحران حقوق بشر در ایران را تشخیص داده و با به رسمیت شناختن مبارزات آیت الله بروجردی، توجهی را که وی عمیقا شایسته آن است نشان دهند.

۱ نظر:

kamran گفت...

با سلام و درود
بنظر بنده جايزه صلح نوبل هم نمي تواند جبران اين همه فداكاري و نوع دوستي و زحمات آيت الله بروجردي را در راستاي احقاق جدايي دين از دولت و دموكراسي خواهي براي برقراري صلح جهاني در اين موقعيت زماني و مكاني كه ايشان قرار دارد را بكند.
كامران