۱۳۹۰ مهر ۱۲, سه‌شنبه

زمان رسیدن به واقعیت در ایران و سوریه

" در صورتی که اوباما بخواهد بصورت جدی از شهروندان بیگناه در مقابل حکومت های جنایتکار دفاع کند، باید به طور آشکار از یکی از چهره های قهرمان واقعی جهان، یعنی آیت الله کاظمینی بروجردی که بیش از پنج سال است زندانی و تحت شکنجه های سخت قرار گرفته است، حمایت نماید. او به طور شگفت آوری مبارزه خود را از درون زندان مخوف اوین در تهران همانند یک کمپین ادامه می دهد. وی هیچ جرمی مرتکب نشده است، گرچه آشکار است که وی به دلیل حمایت از ایده جدایی دین از حکومت، مدارا با اقلیت های مذهبی و احترام به حقوق شهروندی مردم ایران از دیگران متمایز می باشد. ایشان در روزهای اخیر با این که دچار حمله قلبی شده، لیکن از مراقبت های پزشکی محروم مانده است.  اگر او از بین برود، شاید ارابه بالدار هیلاری کلینتون، سوزان رایس و سامانتا پاور و بسیاری از ستایشگران آنها در سوگ مرگ این مرد نیکوکار خواهد نشست، کسی که تاکنون از سوی آمریکا حمایت ارزشمندی از وی به عمل نیامده است." 

مایکل آرتور لدین نویسنده، محقق و از کارشناسان سیاست خارجی‌ آمریکا با انتشار مقاله ای تحت عنوان: " زمان رسیدن به واقعیت در ایران و سوریه " به طرح مباحثی پیرامون ایران و سوریه پرداخته است.

آقای لدین در آغاز مقاله مذکور خاطرنشان می سازد که رهبر جمهوری اسلامی ایران آشکارا معتقد است که ایران متحد استراتژیک سوریه می باشد بدین منظور به سپاه پاسداران فرمان داده تا حمایت همه جانبه نظامی، مالی، اطلاعاتی و... از حکومت اسد نماید.
مایکل لدین بحران سوره را به ابری تاریک تشبیه نموده که بر فراز ایران سایه افکنده است.
این کارشناس مباحث سیاسی می افزاید: سیاست کنونی دولت اوباما بر این مبناست که: " اسد باید برود " . با در نظر گرفتن این واقعیت که جمهوری اسلامی تنها همپیمان نظام سوریه در منطقه می باشد که مسئول مرگ دهها هزار نفر از نیروهای امریکایی است نباید رژیم تهران را از این قاعده کلی دور نگه داشت، بدین منظور ایشان باید سیاست شفافی را در خصوص حمایت از اپوزیسیون ایران و محکوم نمودن کشتار و شکنجه معترضین توسط حکومت ایران اتخاذ نماید .
وی ضمن تحلیل وضعیت ایران و سوریه و موضع گیری دولت اوبا در مقابل این دو، فرازی از این نوشتار را به آقای بروجردی اختصاص داده و در مورد ایشان اینگونه بیان میدارد:
در صورتی که اوباما بخواهد بصورت جدی از شهروندان بیگناه در مقابل حکومت های جنایتکار دفاع کند، باید به طور آشکار از یکی از چهره های قهرمان واقعی جهان، آیت الله کاظمینی بروجردی که بیش از پنج سال است زندانی و تحت شکنجه های سخت قرار گرفته است، حمایت نماید. او به طور شگفت آوری مبارزه خود را از درون زندان مخوف اوین در تهران همانند یک کمپین ادامه می دهد. وی هیچ جرمی مرتکب نشده است، گرچه آشکار است که وی به دلیل حمایت از ایده جدایی دین از حکومت، مدارا با اقلیت های مذهبی و احترام به حقوق شهروندی مردم ایران از دیگران متمایز می باشد. در روزهای اخیر با این که او دچار حمله قلبی شده، لیکن از مراقبت های پزشکی محروم مانده است.  اگر او از بین برود، شاید ارابه بالدار هیلاری کلینتون، سوزان رایس و سامانتا پاور و بسیاری از ستایشگران آنها در سوگ مرگ این مرد نیکوکار خواهد نشست؛ کسی که تاکنون از سوی آمریکا حمایت ارزشمندی از وی به عمل نیامده است.

هیچ نظری موجود نیست: