۱۳۸۹ آذر ۱۱, پنجشنبه

استمداد خانواده های 6 بازداشتی هوادار آقای بروجردی از فعالین و سازمانهای حقوق بشری

خبرگزاری هرانا - بعد از گذشت 25 روز از بازداشت ناگهانی 6 تن از هواداران زندانی عقيدتي آقای بروجردی، نگرانیها نسبت به وضعیت مبهم این افراد، شدت بیشتری به خود گرفته است.
بنا به اطلاع گزارشگران خبرگزاری حقوق بشر ایران "هرانا" خانواده بازداشت شدگان اذعان میدارند: " همه روزه جهت کسب اطلاع از وضعیت فرزندانمان به زندان اوین مراجعه میکنیم ولی تاکنون موفق به دریافت هیچ گونه اطلاعی در مورد دلایل بازداشت و محل نگهداری آنان نشده ایم و هیچیک از مسئولین امر حاضر به پاسخگویی درباره  وضعیت فرزندانمان نمی باشند" .
گمانه زنیها حکایت از آن دارد که دلایل اصلی بازداشت غیر قانونی این 6 تن، تشدید فشارها بر آقای بروجردی مبنی بر اظهار پشیمانی، تاکید بر مشروعیت اصل ولایت فقیه و رد تئوری جدایی دین از حکومت در قالب اعترافات تلویزیونی می باشد.
گفتنی است انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به رهبر جمهوري اسلامي كه در آن آقاي بروجردي، علي  خامنه اي را مسئول مستقيم نقض حقوق بشر در زندانهای رژیم معرفی کرده بود، نقش اساسی در بازداشتهای اخیر دارد.
بانوان دکتر رویا عراقی، مریم عظیمی، فروغ همتیار، طیبه حسینی، نرگس غفارزاده و مهندس محمد رضا صادقی از هواداران زندانی سکولار آقای بروجردی،  در شامگاه 17 آبان ماه با یورش نیروهای امنیتی از منازل خود ربوده و به نقطه نامعلومی منتقل شده اند . لازم بذکر است  در طی روزهای گذشته، جدایی بین تعدادی از این مادران و فرزندانشان، تراژدی رقت باری را رقم زده است .
خانواده این زندانیان جهت نجات جان فرزندانشان، از کلیه سازمانهای حقوق بشری، نهادهای بین المللی و فعالان آزاده، طلب استمداد نموده اند.

۱۶ نظر:

من وتو ما می شویم گفت...

باسلام ودرودفراوان
ماجمعی از از دانشجویان دانشگاه هنر با خانواد های این شش تن همسو شده و آزادیشا را خواستاریم.
وهمچنین از نهادهای بین المللی و فعالان در راستای حقوق بشر در ایران خواهان حمایت از این عزیزان را میباشیم.

سمیه گفت...

با سلام و عرض همدردی با خانواده های این عزیزان ،باید گفت که آقای بروجردی تمام سرمایه عمر وجوانی خود را در راه آگاه سازی این مهم که ولایت فقیه چیزی جز بدعت در دین نیست و دین باید جدای از سیاست باشد صرف کرد و این همه سال از این موضع خود عقب نشینی نکرد .اعتقاد آقای بروجردی یک مورد ریشه ای در دین است ؛حالا سوال اینجاست که کدام فشار می تواند موجب پشیمانی ایشان شود?
سمیه از کاشان

ناشناس گفت...

من در عجبم از سازمان حقوق بشر و فعالين واقعنا اگر نزديكان شما اين جور مشقتها را در زندانهاي رژيم مي كشند باز هم اينگونه سرد عمل مي كرديد.اين مادران از نژاد بشر هستند و ايت الله بروجردي از جنس اهن نيست پس اگر شما از حقوق بشر دفاع مي كنيد ،كاري كنيد .

بابونه گفت...

باسلام.باوربفرمايد مقصراصلي سكوت روشنفكران است خيلي بي خيالند آنهاي كه دستشان بجاي بنده بايد كاري بكنند.

سهراب گفت...

اگر جامعه جهانی برای رعایت حقوق بشر بر جمهوری اسلامی فشار نیاورد باز هم شاهد بیشتر از این ها خواهیم بود .

Unknown گفت...

رهائی این هموطنان ، خواسته ی هر ایرانی باغیرت است.

ناشناس گفت...

سلام
این پیام هدیه به خانواده زندانیان از قول سید حسین کاظمینی بروجردی.
ضمن اعلام برائت از تداوم دیکتاتوری مذهبی و اظهار عشق و مودت با همه زندانیان سیاسی و اعتقادی ایران، بار دیگر حمایت همه جانبه ام را از خانواده های زندانی ابلاغ می دارم و از ملت غیور و ضد استبدادی، انتظار امداد مالی و عاطفی و احساسی به همه فرزندان بندیان مظلوم و بی پناه را دارم. هرگز نسلهای بیدار و آگاه آتی، زحماتی را که برای استقلال اعتقادی و آزادی فکری و رهایی اندیشه از حصارهای زورمدارانه و خودکامانه کشیده می شود را فراموش نخواهد کرد و یاد سربازان وطن و عاشقان میهن را گرامی خواهیم داشت.
مسلماً در چنین لحضات حساس و سرنوشت سازی که تاریخ معاصر مذهب و کشور، در بستر خفقان و خشونت نوشته می شود؛ یاد و نام آزادی خواهان و عدالت گستران و حق جویان ، آفتاب و مهتاب آسمان مملکت عزیزمان خواهد بود.
در خاتمه از همه نهادهای قضایی و حقوقی و انسانی جهان، تقاضا دارم تا نسبت به خانواده های تحت ستم زندانیان ایران توجه بیشتری کنند و فرزندان چشم به راه زنجیرشدگان جنایت و قساوت را تحت سرپرستی و مساعدت خداپسندانه و خیرخواهانه قرار دهند و به وظایف بشردوستانه و صلح خواهانه خود عمل نماید.
با تشکر سید حسین کاظمینی بروجردی

روزبه.ايذه گفت...

سلام اميدوارم هرجه زودترآزادشوند

دانشجوي تهراني گفت...

هيچ قانوني نميتواند بي دليل موجه كسي را از خانواده اش جدا كند، دولت ايران از هيچ قانوني پيروي نميكند.

ترم آخريها ! گفت...

با سلام
همانطور كه هواداران آيت الله بروجردي از ما دانشجويان حمايت كردند، ما نيز از آيت الله بروجردي و هوادارانش در افكار و عقايدشان حمايت ميكنيم.

لادن گفت...

امید داریم که آزاد میشوندوحکومت دجال را نابود خواهند کرد انقریب

ناشناس گفت...

انشالله که به زودی عمر این حکومت تمام خواهد شد و این آزارها و شکنجه ها پایان خواهد یافت و همه ی زندانها به آتش کشیده خواهند شد

یاسمن گفت...

با درود
سکوت در برابر این همه جنایت از سوی مدعیان دفاع از حقوق بشر در جهان چه معنای دارد؟

ساحل نشین گفت...

مخالفت مدنی هموطنان با برنامه های این نظام به نوعی یاری رساندن به زندانیان در بند این رژیم دیکتاتور است .

طلوع گفت...

در آستانه ي ١٦ آذر، از تمامي دانشجويان عزيز و انديشمند خواستارم كه از آيت الله بروجردي و يارانش حمايت كنند.

ناشناس گفت...

تمام نهادها و ارگانهاي اين رژيم در جنايت شريک رهبر حکومت هستند اما هيچ کدام پاسخگو نيستند