۱۳۸۹ مرداد ۲۶, سه‌شنبه

یادواره هشتمین سالگرد شهادت آیت الله سید محمد علی کاظمینی بروجردی

علامه آیت الله سید محمد علی کاظمینی بروجردی، از علمای سرشناس زمان شاه فقید و از مخالفین تداخل دین در حکومت بود. ایشان قبل از سال 1340 به دعوت مردم تهران و خواست مراجع مشهور آن زمان به این شهر هجرت نمود و تولیت و امامت مسجد نور میدان خراسان را برعهده گرفت. عدم همكاري این روحانی دور اندیش با روحانیون انقلابی و مخالفت با تشکیل حکومت اسلامی در زمان غیبت امام معصوم، باعث شد تا بعد از پيروزي انقلاب، پرونده سازيهاي زيادي بر عليه ايشان انجام شود و به عنوان روحاني معاند، تحت آزار حكومت قرار گيرد و به خانه نشيني تحميلي تن دهد.
 شخصیت علمی و معنوی این مجتهد جامع الشرایط که نزدیک به 40 رساله و کتاب تحریر نموده، همواره مورد تحسین زعمای حوزه قم و نجف بوده است. از ايشان بارها نقل شده است: "طی دهه چهارم عمر و سالهای پس از آن در جريان سنگ‌اندازيهاي بنیانگذار انقلاب، عليه اسلام اصيل قرار گرفتم و شاهد نگرانيهاي بزرگانی چون آيت الله طباطبائي بروجردي، آيت الله نجفي عراقي، آیت الله شریعتمداری و آيت الله صدر از انحرافات خطرناك و بدعتهاي دين‌سوز آقاي خميني بوده‌ام و از خدا مي‌خواهم قبل از اتمام عمرم، شرايطي فراهم آيد كه اين اسرار را برای ملتي كه تحت خشونت و استبداد دینی، از دین و معنویت رويگردان شده‌اند، بازگو كنم."
این فقیه دلسوز جامعه در سالهاي آخر عمر خود، به تذكره‌نويسي از آن اسرار و گردآوري اسناد و مدارك مذکور مبادرت ورزيد، تا در زمان ممكن به دست مردم برسد. ولی متاسفانه اين امر توسط وزارت اطلاعات رديابي شد و آنها با كشتن ایشان و ربودن کلیه اسناد و کتب موجود در بیت وی، مانع از انجام چنين كار بزرگي شدند.
این عالم رافض دنیا، در سحرگاه 27 مرداد 1381، در بیمارستان مدائن تهران به دست عوامل وزارت اطلاعات به شهادت رسید. پیکر مطهر ایشان بطور مخفیانه در مسجد نور که نزدیک به نیم قرن امامت آنرا را بر عهده داشت دفن گردید.
وزارت اطلاعات و دادگاه ویژه روحانیت مانع از هر گونه تحقیقی پیرامون قتل این مرجع دینی شدند و اجازه تشیع جنازه و درج خبر فوت در رسانه ها را ندادند و عده ای از زائرانش را نیز صرفا به جرم حضور بر سر مزارش بازداشت نمودند! تا اینکه در سال 1385، عوامل وزارت اطلاعات با استناد به فتوای 8 مرجع حکومتی از جمله مکارم شیرازی، مصباح یزدی و نوری همدانی، مقبره این پیشوای دینی را بطور کامل تخریب و مدعی شدند که پیکرش را نیز از قبر درآورده و به آتش کشیده اند! همچنین نام مسجد نور را عوض کرده و آن مکان مقدس را که طی ده ها سال به عنوان پایگاه تبلیغ برای اسلام غیر سیاسی شناخته می شد، تبدیل به مقر بسیج و گروه های فشار و سرکوب نمودند.
برگزیده از وبلاگ آشنای گمنام
صحنه هائی از منزل ایشان پس از حمله عوامل وزارت اطلاعات در سال 1385

۵ نظر:

حسين گفت...

سالروز شهادت اين مرجع مظلوم را به تمام رهروان اسلام راستين صميمانه تسليت عرض مينمايم.

رستم گفت...

یاد باد رهبران دین سنتی ، آفرین بر تو ای آزاده ی آزادیخواه ، یادت در دلها زنده و جاودان ، به نوبه خود سالگرد عروج این سید بزرگوار را به همه شیعیان راستین علوی تسلیت می گویم .

ناشناس گفت...

سالروز شهادت احیاکننده شیعه به قول دکتر علی شریعتی،ایشان علامه مجلسی زمان هستند را به فرزند رشید وغیور ایشان آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی و تمام رهروان و دوستداران ایشان تسلیت عرض مینمایم.به امید آزادی فرزند ایشان وفرزندبیست و هفتم امام سجاد از زندان اعداء

mina گفت...

در طول تاریخ همیشه حکومت های دینی از علمای سودجو و دنیاطلب برای پیشبرد اهداف ظالمانه خود استفاده میکردند و علمای واقعی را در حصر نگه میداشتند تا در زمان مناسب آنها را از بین ببرند، جمهوری اسلامی هم از این دسته حکومتهاست و مستثنای از آنها نیست .

ناشناس گفت...

من هم به نوبه ی خودم ودوستانم شهادت وعروج این عالم ربانی رابه فرزندش سیدحسین وخانواده اش وبه تمام پیروانش تسلیت عرض میکنم