۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

یکی از بندهای مخوف اوین را بهتر بشناسیم


بند ویژه روحانیت در زندان اوین شامل دو بخش می باشد و به طور مستقیم زیر نظر دادگاه ویژه روحانیت و وزارت اطلاعات اداره می شود. این بند تحت نظارت و محدودیتهای خاصی اداره می شود به طوری که نه تنها ناظران بین المللی بلکه حتی مقامات حکومتی و دستگاه های نظارتی و قضائی نیز اجازه بازدید از این بند را ندارند.
در تاریخ 10 مرداد 1388، علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس رژیم ، از زندان اوین بازدید نمود و با ده ها زندانی سیاسی دیدار و گفتگو کرد. پیش تر بازدیدهای دیگری نیز صورت گرفته بود از جمله، اکبر موسوی خوئینی ها نماینده مجلس ششم، در زمان مسئولیت خود از بندهای مختلف اوین بازدید نموده بود؛ ولی تاکنون برای هیچ کس اجازه بازید از بند مخوف ویژه روحانیت، صادر نشده است !
عدم نظارت کافی بر این بند، راه را برای آزار بیشتر محکومین بازتر کرده است، به گونه ای که آنها علاوه بر شکنجه های مرسوم و شناخته شده، تحت شکنجه های دیگری نیز قرار می گیرند . به عنوان نمونه، از اول بهمن ماه، آب گرم و سیستم گرمایشی این بند قطع شده است . این گونه اقدامات غیر انسانی طی ماه های اخیر، شدت گرفته است و مسئولین زندان، صرفا کمبود سوخت را بهانه ای برای اعمال خشونت عنوان می کنند .
آقای بروجردی زندانی سرشناس سیاسی عقیدتی در حال حاضر در یکی از سلولهای تاریک، نمناک و سرد این بند، لحظاتی طاقت فرسا و بحرانی را سپری می نمایند.

۷ نظر:

زنان مبارز گفت...

سلام ودرو د بر آقای زندانی وپدر تمام مردم درد کشیده ومظلوم
خدا انتقام ما وشما را هرچه زودتر از این ستمگران میگیرد ما مطمئنیم چون حق با ماست

حقیقت جو گفت...

سلام
می جنگیم میمیریم ذلت نمی پزیریم

parseh گفت...

كاش مسئولين دولت ذره اي ذره اي شعور و رحم را در دل خود داشتند تا خودشان را وارد جنگل بي قانون حكومت ديني و دنيا پرستي نكنند .و به نام دين اين آزاديخواه را زير لگد از بين نبرند

ناشناس گفت...

در حکومت ولایت فقیه فقط و فقط اعتقاد به خامنه ای مجاز می باشد
مرگ بر خامنه ای

لاله از کرمان گفت...

کمی صبر*سحر نزدیک است
به امید رهایی آقای بروجردی و تمامی زندانیان سیاسی

مروارید گفت...

انشاالله به زودی خداوند جواب این رژیم غاصب را می دهد
ما با تمام قوایمان از آیت الله بروجردی دفاع می کنیم

سعيد ك گفت...

سلام و درود به تمام آزاديخواهان
بهمين زودي زود زندانهاي قرون وسطايي رژيم تبديل به محل عبرت گيري تمام سفاكان زمان خواهد شد و خواهيم ديد كه عوامل اين رژيم چگونه به دست همين مردم به حبس ابد خواهند رفت/