۱۳۸۸ مرداد ۲۹, پنجشنبه

انتقال غیرمنتظره آيت الله بروجردي به زندان اوين
***
مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران : عصر روز چهارشنبه ‌28 مرداد 1388، آقاي بروجردي پس از گذراندن حدود 9 ماه از دوره 10 ساله حبس در تبعيد، به طور ناگهاني از زندان مركزي يزد به زندان اوين انتقال يافت. بنابر اعلام شاهدان عيني، اين امر تحت تدابير شديد امنيتي انجام شد.
این روحانی ناراضی که حدود سه سال است در زندان به سر می برد، دچار مشکلات روحی و جسمی متعددی شده است، منابع مطلع عنوان میدارند علاوه بر پیگیریهای مستمر خانواده ایشان، آلودگی بالای آب آشامیدنی زندان یزد در کنار عارضه های قلبی و کلیوی ایشان و فقدان امکانات پزشکی مورد نیاز نیز می تواند از دلایل این انتقال باشد.
لازم به ذكر است از روز 15 ارديبهشت ماه سال جاری بعد از انتشار نامه سرگشاده اين زندانی عقیدتی به دبير كل سازمان ملل متحد مبني بر نامشروع دانستن حكومت فعلي ايران و درخواست كمك بين المللي جهت برگزاري رفراندوم آزاد، وی را به بند انفرادي زندان یزد منتقل و تحت انواع فشارهای روحی و روانی قرار دادند، نامبرده در اعتراض به این رویه حدود يك ماه را نيز در اعتصاب غذا به سر برد و چند نوبت نیز در درمانگاه زندان بستری شد.

۶ نظر:

نادر گفت...

با سلام
من به عنوان یکی از طرفداران آیت الله بروجردی شدیدا با این عمل حکومت استبدادگر مخالفم

سیما گفت...

ما با تمام وجود از آقای بروجردی دفاع می کنیم و خواستار آزادی وی هستیم

Nickolas گفت...

Support Mr Boroujerdi

م.س.تخت جمشید گفت...

با سلام و درودبر رهبر دینی و پیشوای دیکتاتور ستیز، به نظر من مسولین و حکام ایرانی آنقدر پست و قسی القلب هستند که محال است به خاطر بیماری آلودگی آب و چیزهایی ازاین قبیل،این روحانی بیچاره رااز یزد به اوین منتقل کنند! امیدوارم خداوند نقشه های آنها را نقشه بر آب کند و مکرشان را به خودشان برگرداند

فرشته گفت...

ما همچنان پشتیبان آیت الله بروجردی هستیم و حکومت استبدادگر را محکوم میدانیم

شاهین گفت...

بنده به عنوان یک شهروند ایرانی بهایی از افکار، منش و شخصیت آقای بروجردی دفاع نموده و هر گونه برخورد حکومت با ایشان را محکوم می نمایم

جناب بروجردی بدانند که وجودشان حتی در زندان، باعث اشاعهء موج آگاهی بین مردم می گردد

با آرزوی آزادی این انسان آزاده