۱۳۸۸ تیر ۷, یکشنبه

تهیه لیست بهاییان شاغل و اعلام عمومی آن در ادارات دولتی

مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران

طی روزهای اخیر ادارات مختلفی در شهر سمنان اقدام به الصاق لیستی از شهروندان شاغل بهایی این شهر در تابلو اعلانات خود نموده اند.

تهیه این لیست و به صورت غیرقانونی در معرض دید عموم قرار دادن آن خاصه در ادارات دولتی، مشخص نیست با چه هدفی صورت گرفته است. یقینا این موضوع به مشکلات این شهروندان و حتی به خطر افتادن امنیت اجتماعی آنان منتهی میشود.

لازم به ذکر است در طی حداقل شش ماه اخیر اذیت و آزار شهروندان بهایی خاصه در این شهر روندی صعودی و نگران کننده یافته است.

۶ نظر:

بابک گفت...

جای بسی تأسف است که این خبر ها شنیده می شود همه در انتخاب دین و آئین خود آزادند و نباید کسی را به خاطر عقایدش مورد فشار و بدرفتاری قرار داد

عماد گفت...

به گفتۀ آقای بروجردی همه انسانها آزاد هستند خدای خود را همانگونه که دوست دارند بخوانند. اختیار دین و مذهب که جرم نیست مگر این هموطنان بهائی آزاری به کسی رساندند که اینگونه با آنها رفتار میکنند!

Shahram گفت...

ما ایرانیان خیلی باید هوشیار باشیم زیرا این حکومت دیکتاتور سعی دارد که با ایجاد تفرقه و اختلاف، بین ما اتحادی صورت نگیرد آنهم بدلیل ترسی است که از مردم دارد. مردم سمنان هم نسبت به این موضوع هوشیار باشند و نگذارند که بهائیان را اذیت و آزار کنند زیرا بین مسلمان و بهائی که فرقی نیست مگر با عملکرد و رفتار.

ناشناس گفت...

من از تمامی هموطنان بویژه هموطنان سمنانی خواستارم که نگذارند رژیم بین ما ایرانیان نفرقه بیاندازد؛ دین و مذهب دلیل برتری فردی بر دیگری نمیشود.
فاطمه

الهام گفت...

در یک صورت میتوانند ایشان را بازخواست کنند آنهم اگر در اجرای شغلشان دچار تخلف شده باشند تازه آنهم باید دقیق بررسی شود که دلیل چیست و حق کوچکترین بی احترامی نسبت به برادران بهایی ندارند.

تخت جمشيد گفت...

سلام:
به گفته آيت الله بروجردي :بايد بشر در انتخاب دين و آيين و مكتب عملي خود آزاد باشد. هر انساني حق دارد به هر شيوه اي خداي خود را دنبال نمايد و انسان فطرتا خدايي آفريده شده است. مذهب به معناي راهي است كه انسان را در جامعه از هر پليدي و آلودگي تطهير كند.
به اميد برقراري عدل و داد در تمامي جهان