۱۳۸۸ خرداد ۱۷, یکشنبه

پاسخهای نو و چالشی آقای بروجردی

به برخی سوالهای اساسی از درون زندان

بخش دوم از مصاحبه هاي منتشر نشده آقاي بروجردي - فرودين 1388 - مارس 2009

1. نظر فقهی شما پيرامون مجازات هایي از قبيل زندان چيست؟

2. درباره ترور و عمليات انتحاري چه نظري داريد؟

3. درباره مبحث فقهي تقيه، چه نظري داريد؟

4. نظر شما درباره ولايت فقيه چيست؟

5. بر چه اساسي اجرای حدود را برای همجنس گرائی، زنای محصنه و ...، و همچنین مجازاتهای فقهي از قبيل اعدام،‌ سنگسار، قطع اعضاي بدن و شلاق را مردود مي دانيد؟

6. به طور دقيق و مشخص بفرمایيد كه آيا شما مبشر دين جديد و يا مبلغ اسلام ديگري هستيد؟

7. آیا از لباس روحانیت جدا شده اید؟ آیا مواضع شما قبل از بروز وقایع سالهای اخیر نیز بر همین روال بوده است؟

متن کامل ...

۱۶ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
واقعا رژیم در حق امت ظلم کرده که روحانی همانند آیت الله بروجردی را در زندان نگه داشته و با فقهه ساختگی سر مردم را گرم کرده اند

نرگس گفت...

سوال من این است آنهای که به آقای بروجردی اتهام بی سوادی می زنند چه جوابی به بیانات ایشان دارند.

کامبیز گفت...

سلام
اگر رهبر این رژیم جرات داشت می آمد و با آیت الله بروجردی که به گفته شان بی سواد است مناظره می کرد.
پس معلوم است بی سواد چه کسی است

سهراب از کاشان گفت...

سلام دوستان
خوشا به حال شما که ازآقای بروجردی استقبال کردید وایشان را در نشر این اندیشه های نو یاری نموده اید

فروهر هموطن زر تشتی شما در کرمان گفت...

درود برشما
من به آیت الله بروجردی درود می فرستم اندیشه های ایشان نو و مترقی می باشد

مسعود- ب گفت...

اين جاي تعجب ندارد در احاديث معصومين هم آمده است كه در آخر الزمان دين همانند پوستين وارونه شده است. پس به هر چيزي كه تاكنون به نام دين به خوردمان داده اند بايد شك كرد و شايسته است د امور ديني و اعتقادي تدبر جدي تري بنماييم . آيت الله بروجردي يك راهنما و مربي است كه مسير هدايت را نشان ميدهد و باقي راه را بايد شاگردان مكتب خداشناسي خود بپيمايند.

مسیح گفت...

سلام درود بر آقای بروجردی که شجاعانه بر مواضع انسانی خود ایستاده واز حق پایمال شده ملت دفاع میکند

منوچهر گفت...

اگر حكام ولايت فقيه ميتوانستند چنين نگرش زيبايي از دين را تجسم كنند، ما امروز شاهد اينهمه مصيبت به نام دين و شريعت نبوديم.

محمد رضا ص گفت...

با سلام
با اين نظريات و ديدگاه هاو اسنادي كه آقاي بروجردي در رد يا تأييد مسائل روز مملكت و دنيا دارند نشان دادند كه اين نظام ماهيت و هويت جعلي دارد و اگر با توجه بيشتري به پيرامون خود نگاه كنيم يقيناً به بي هويتي نظام و حكام آن پي خواهيم برد. بياييم با انتشار اين ديدگاه ها و اسناد ماهيت اين نظام را به همه نشان دهيم. با تشكر محمد رضا ص .

ندا گفت...

این پاسخهای کامل و منطقی در کنار دیگر پاسخهای ایشان هر شبهه ای را رفع میکند. اگر بیشتر دقت کنیم متوجه میشویم که چرا حکومت ولایت فقیه از وی ترسیده و به اشد شکنجه ها آزار میدهد.

علیرضا گفت...

بسیاری از کسانی که آقای کاظمینی بروجردی را مانند دیگر روحانیون و مراجع درباری میپندارند با خواندن این مطالب بهتر به ماهیت این آزادیخواه و مبارز بزرگ پی میبرند.

Sara گفت...

خیلی جالب است بیشتر سئوالاتی را که این حکومت فاسد که ادعای اسلام را داشته و با عملکردشان ایجاد کرده و ذهن من را مشغول کرده بود جوابهای بسیار جالبی میبینم و الان خیالم راحت شد. روز به روز بیشتر و بیشتر به آقای بروجردی اعتقاد پیدا میکنم.

ناشناس گفت...

اگر آیت الله بروجردی میخواست از لباس روحانیت سوء استفاده کند که از لباس روحانیت جدا نمیشد ثانیاً اگر قصد رسیدن به مقام و ثروت داشت که به رژیم ولایت فقیه میپیوست نه اینکه در برابر ظلم آنها ایستاده و از ایرانیان و در کل، بشریت و حقوق خدا دادۀ آنها دفاع میکرد آنهم به قیمت جان و مال خود و خانواده و یارانش!
ناصری از اهواز

ناشناس گفت...

این جوابها حامل پیامها و افشاگریهای فوق العاده ای است که نمایانگر اکثر فریبها و نیرنگهای رژیم است که برای ادامه ی حکومت و بقای خود از نام اسلام سوءاستفاده کرده اند.
یک دانشجو از شیراز

قاسم زاده گفت...

بنده که 35 سال دارم حدود 20 سال است که اسلام را چیز دیگر میدیدم و با ظلمها و جنایات حکومت ولایت فقیه از اسلام بیزار شده بودم ولی اکنون میدانم که اسلام سراسر اندیشه و دستورات انساندوستانه و صلح طلبانه است نه خشونت. تمامی تغییر و تحولات مثبت زندگی ام را مدیون آقای کاظمینی بروجردی میدانم و تمامی بدبختی هایم را از این رژیم میدانم.

امین گفت...

ای کاش تمامی ایرانیان این مطالب را میخواندند و فرق و تفاوت را درک میکردند بویژه کسانی که کورکورانه طرفدار رژیم هستند، باید بدانند که مسئولان و رهبران رژیم شیاد و دروغگوئی بیش نیستند.