۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۷, یکشنبه

عفو بين الملل: ايران انتخابات آزاد را تضمين كند
15 می 2009
سازمان عفو بين الملل در نامه اي به جنتي رياست شوراي نگهبان، از وي خواسته است تا برگزاري انتخاباتی سالم و عادلانه را در ايران تضمين نمايد. اين سازمان در بيانيه خود خواهان آزادي بي قيد و شرط همه زندانيان سياسي شده و در خصوص شكنجه و رفتارهاي ظالمانه با آنان ابراز نگراني كرده است .همچنین در این نامه در خصوص آیت الله بروجردی آمده است :
آيت الله سيد حسين كاظميني بروجردي مدافع ايده جدائي دين از سياست ، هم اكنون در حال گذراندن ۱۱ سال زندان است. وي در ابتدا توسط دادگاه بدوي به جرم محاربه، به اعدام محكوم شده بود. ایشان در تاريخ ۵ مي ۲۰۰۸ مورد ضرب و شتم شديد در زندان يزد قرار گرفت . وی طي نامه اي سرگشاده به بان كي مون دبيركل سازمان ملل از وي خواسته بود تا ناظراني بين المللي به ايران اعزام شوند و به مردم ايران در برگزاري يك رفراندوم آزاد براي تعيين نوع سيستم حكومتي خود كمك نمايند. از آن زمان تاكنون وي از هرگونه ارتباط تلفني با خانواده خود منع شده است و به وي گفته شده است كه بخاطر اظهاراتش در خصوص برگزاري رفراندوم محاكمه خواهد شد.

۴ نظر:

زنان مبارز گفت...

سلام
آخه ازاین جلادان سرکش چه تضمینی را می توان قبول کرد آنها طی این 30سال تمام پل های عقب وجلوی خود را خراب کرده اند چه اعتمادی می توان به آنها کرد در حالی که بیگناهان زیادی در زندان به سر میبرند واز تمام حق وحقوق یک زندانی که باید دارا باشد محروم است ,دیگر حنای آنها برای ما رنگ باخته مگر با رفراندومی آزاد با دخالت سازمانهای بیت اللمللی

جمعی از آزادی خواهان گفت...

از سازمان ملل می خواهیم که در امر برپایی رفراندومی سالم و آزاد و تحت نظر خود آن نهاد، برای تعیین سرنوشت مردم ایران زمین دست به کار شوند

Estefan گفت...

با سلام و دورد
از سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی خواستار برگزاری رفراندوم آزادو تحت پوشش خود سازمان ملل در ایرانِ تحت ستم حاکمان به ظاهر مسلمان هستم.

عماد گفت...

حکومت ولایت فقیه هیچ وقت انتخابات آزادی را برگزار نخواهد کرد. تازه، این کاندیدها منتخب خود خامنه ای است. وقتی آیت الله بروجردی را به دلیل اظهار برگزاری رفراندوم آزاد، شکنجه های بیشتری بر ایشان اعمال نمودند، پس چه انتظاری باید داشته باشیم از این انتخابات و از این کاندیدا!