۱۳۸۷ اسفند ۲۴, شنبه

دکتر حسام فیروزی پزشک زندانیان سیاسی و عقیدتی روانه زندان شد
***
دکتر حسام فیروزی، پزشک معتمد زندانیان سیاسی از جمله احمد باطبی، اکبر گنجی، آیت الله بروجردی، ابوالفضل جهاندار، زنده یاد اکبر محمدی و ... امروز به حکم شعبه 6 دادگاه انقلاب روانه زندان شد تا حکم 15 ماه حبس خود را تحمل کند.
دکتر فیروزی پیش از این نیز چندین بار بازداشت شده بود و پس از تشکیل پرونده به 15 ماه حبس محکوم شد که پس از درخواست دادگاه تجدید نظر نیز این حکم تایید و وی امروز روانه زندان اوین شد.
وی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب، پناه دادن و درمان زندانی سیاسی به 15 ماه حبس محکوم گردیده است.

۱۶ نظر:

ناشناس گفت...

من فکر می کنم که دکتر فیروزی عاقبت کار را کاملاً می دانسته و با شجاعت از زندانیانی همچون آیت الله بروجردی دفاع می کرده .واقعاً پزشکان مملکت ما چقدر مظلومند اگر صحیح عمل نمایند باید زندانی شوند . مدافعان حقوق بشر باید حضوری جدی در این امر داشته باشند

ناشناس گفت...

حکومت ایران با این اعمالش ثابت کرده که شعارش این است : هرکه با این رژیم در افتاد ورافتاد

ناشناس گفت...

اقدام حكومت فاشيست عليه دكتر حسام فيروزي ، اين مرد آزاده را محكوم ميكنيم.

ناشناس گفت...

سلام .حکومت نامشروع وبی پایه واساس بهتر از این نمی شود.

ناشناس گفت...

یک پزشک باوجدان تخصص کاریش ایجاب می کند تا ازجسم انسانها در برابر نا ملایمتها دفاع کند آیت الله بروجردی بیمار این متخصص بوده حال چگونه می تواند بی تفاوت باشد آیا آگاه کردن مسؤلین همانند آقای شاهرودی که بر منصب شریح قاضی تکیه کرده است جرم است.
این عمل می تواند بازتای جهانی داشته باشد و جهان که خود را محیای مذاکره با مقامات ایران می کند با چه موجوداتی می خواهند مذاکره نمایند

ناشناس گفت...

سلام
دکتر حسام فیروزی یک انسان شریف و وطن پرست میباشد که از شرافت انسانی در برابر دیکتاتوران مذهبی ایستادگی کرده و از حامیان دمکراسی دفاع جانانه کرده. در این شرایط حساس نباید جناب دکتر فیروزی و خانوادۀ عزیزشان تنها بمانند. لذا از مجموعه مدافعان حقوق بشر تقاضا داریم که با تمام وجود از امکانات موجود برای آزادی ایشان تلاش نمایند.
با تشکر
جمعی از هواداران آیت الله کاظمینی بروجردی

ناشناس گفت...

با درود
هرگز فراموش نمیکنیم که آقای دکتر فیروزی چگونه جان عزیزش را به خطر انداخت و از مبارزین سیاسی دفاع کرد. ایشان در مورد آیت الله بروجردی بدون هیچ تبعیضی به شاهرودی نامه نوشت و وضعیت وی را خطیر اعلام کرد. ما هواداران آیت الله بروجردی مصرانه از مجامع بین المللی تقاضامندیم که به وضعیت این دکتر با وجدان بصورت فوری رسیدگی بفرمائید.
از مجموعه فعالان حقوق بشر ایران بابت تلاشهای فراوانش سپاسگذاریم
متشکریم

ناشناس گفت...

از مجامع حقوقی و مدنی و بشری خواهشمندیم هر چه سریعتر بازرس هائی جهت بازدید از دکتر فیروزی ارسال کنند و مانع زندان شدن ایشان باشند.

ناشناس گفت...

سلام سؤا ل من این است که آیا کانون صنفی پزشکان نباید در این شرایط از جناب دکتر فیروزی دفاع کنند .

ناشناس گفت...

خیلی جالبه رژیم با این عمل میخواهد که بیمارستان زندان خود را با متخصصی هم چون جناب فیروزی مزین کند فکر خوبی است لازم نیست که ناز دکترها را بکشند با حیله، آنها را زندانی می کنند حتما دراخبار 8:30 که زیر نظر وزارت اطلاعات است آقای نجفی اعلام می کند که به حمد الله زندانهای ما چیزی کم ندارند وقتی متخصصی عالی مقدار هم چون جناب دکتر فیروزی به مدت 15 ماه مشغول به کار می شود

ناشناس گفت...

جامعه ای که در آن یک دکتر نتواند طبق وظیفه ای که بر گردن دارد از حقوق بیماران دفاع کند واقعا از ریشه ناقض حقوق بشر است وباید سریعاً حاکمیت آن لغو شود

ناشناس گفت...

دکتر حسام فیروزی یک امانت دار صادق است که با عمل به وظیفه اش نسبت به آیت الله بروجردی ، از عهد پزشکی اش متعهدانه پاسداری کرد این زورگویان همچنان که خود انسان ستیز هستند حامیان انسانها را در ابعاد مختلف چه کارگری چه معلمی و زنان و اقلیتهای مذهبی ، کودکان و ........ که برشمردن آنها طوماری خواهد شد را نیز شکنجه می دهند و از بین می برند .

ناشناس گفت...

مسلم است که اینها نه می خواهند آقای بروجردی و دیگر زندانیان سیاسی و اعتقادی معالجه شو ند و نه پزشکان از حقوق او دفاع کنند . سازمانهای حقوق بشر باید مستقیماً وارد عمل شوند ، گناه دکتر حسام فیروزی این است که درد بیمار خود را گفته است آیا باید پزشکان که از اقشار مسؤل و دلسوز هستند همچون آنها قصاب و دیکتاتور باشند ؟ واقعاً چگونه است حال جامعه ای که باید همانند مستبدینش ظالم باشند یا اگر نخواهند ظالم باشند محکوم به زندان و شکنجه و دردند ؟ این همه ظلم کافی نیست تا گامی برداشته شود و مردم از دست این استبدادگران خلاص شوند ؟

ناشناس گفت...

دکتر حسام فیروزی با شجاعت تمام کاری را کردده که وظیفه تمامی پزشکان است . من بعنوان یکی از دانشجویان مخالف رژیم دیکتاتوری ولایت فقیه از این پزشک آزاده و با وجدان حمایت می کنم.

ناشناس گفت...

با سلام این اقدام بی شرمانه جمهوری اسلامی ایران را نسبت به دستگیری دکتر توانا و با وجدان آقای حسام فیروزی که از دیر باز از تمامی زندانیان سیاسی با تمام قدرت حمایت از جمله از آیت الله بروجردی حمایت کردند لذا از تمامی مجامع بین المللی خواستار آزادی هر چه زودتر این دکتر با وجدان آقای فیرزوی از چنگال دژخیمان رژیم آخوندی هستم. با تشکر estefan

ناشناس گفت...

سلام
ببینید کار به کجا رسیده که حتی دکتر مملکت هم از خشونت و ظلم حکومت مصونیت ندارد و اینها دارند با همه اقشار جامعه درگیر می شوند که این سندی برای بی رحم بودن آنهاست . با آرزوی سالی خوش و آزادی آیت الله بروجردی و جناب دکتر فیروزی و تمام زندانیان در بند رژیم آخوندی