۱۳۸۷ بهمن ۳۰, چهارشنبه

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال شادروان فاطمه نخی

مادر آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی

جمعه گذشته 25 بهمن ماه ، مراسم سالگرد بانو فاطمه نخی با حضور خانواده ، بستگان و تعداد کثیری از هواداران آیت الله بروجردی در قطعه نام آوران بهشت زهرا برگزار گردید .

شادروان فاطمه نخی همسر مرجع عالیقدر، آیه الله العظمی سید محمد علی کاظمینی بروجردی می باشد که در 27 مرداد ماه 1381 بطرز مشکوکی بدست عوامل حکومتی ، در بیمارستان مدائن تهران به قتل رسید . این مادر فداکار پس از شهادت همسرش بدست استبدادگران دینی در کنار فرزند آزادیخواهش آیت الله بروجردی ، تا آخرین لحظات عمر با مدعیان دیانت و اشغالگران مذهبی ایران به مبارزه برخاست و در این راه جانش را فدای وطن نمود.

ایشان در تمام مدت محاصره منزل آیت الله بروجردی در اگوست و سپتامبر 2006 ، در کنار دیگر هواداران ایشان اعتراض خود را به تداوم حکومت دیکتاتوری دینی ملاها اعلام نمود . در طی محاصره و تهاجم فوق الذکر که باعث ناراحتی ریوی ایشان شد تا روز آخر عمر از تنگی نفس حاد، رنج برد.

عوارض ناشی از ضرب و شتم و استشمام طولانی مدت گازهای اشک آور و احتمالا گازهای میکروبی به هنگام یورش وحشیانه رژیم به منزل آیت الله بروجردی در اکتبر 2006 و همچنین بازداشت و انتقال ایشان به بندهاي 240 و 209 اوین ، براي بانوئي با سن بالا مي‌تواند عامل مرگ ناگهاني باشد.

نكته بسيار مهم آن است كه ايشان تا قبل از وقايع فوق، هيچ نوع بيماري خاصي نداشتند و بسيار فعال بودند، ولي بعد از آزادي از زندان، لحظه به لحظه توان خود را از دست دادند و هيچ تمايلي براي خوردن غذا و استراحت كردن در ايشان ديده نشد و دائماً در حال گریه بودند و هميشه مي‌گفتند :

" صحنه كتك زدن و كشاندن سيد حسين بر روي زمين هميشه جلوي چشمان من است ".

يكي از پزشكان معالج ايشان می گفت: "استرسهاي ناگهانی و شديد ناشي از ديدن صحنه‌هاي درگیری و كابوسهاي دائمي آن مشاهدات، عامل اصلي از پاي افتادن ايشان بوده است.

پزشك ديگري مي‌گويد: "با توجه به اينكه ايشان قبل از حوادث فوق هيچ نوع بيماري خاصي نداشتند، احتمال دارد كه در روزهاي بازداشت در زندان، به او دارو و يا غذاي مشكوك نیز خورانده باشند."

لازم بذکر است براي شركت در مراسم تدفين اين مادر مبارز، از سوی رژیم ستمدینی ایران به فرزند زنداني ايشان، آقاي بروجردي مرخصي داده نشد و از حضور وی در کنار مزار مادر ممانعت بعمل آمد !

۲۴ نظر:

Unknown گفت...

با سلام واحترام به اين مادر فداكار و دلسوز
اي مادر مهربان ما به شما قول ميدهيم كه لحظه اي فرزند دلبندت حسين را تنها نگذاريم.
تو به ما درس استقامت و پايداري در راه حق را آموختي و چگونه تنها گذاريم حسين را كه جانمان بسته به اوست و آزرويمان رهايي او.

ناشناس گفت...

همي نالم كه مادر در برم نيست
صفاي سايه او بر سرم نيست
مرا گر دولت عالم ببخشند
برابر با نگاه مادرم نيست

ناشناس گفت...

اين حكومت فاشيست به هيچكس رحم نميكند چه رسد به اين بانوي مسن.
با نهايت قساوت شوهر ايشان را به قتل رساندند و سپس خود ايشان را و اين نشان از ترس بالاي رژيم از خاندان مطهر ايشان دارد.

ناشناس گفت...

اين بانوي شهيده به ما ايثار و فداكاري را ياد داد و بر ماست كه راه او را ادامه دهيم و از فرزند مظلومش دفاع كنيم.

ناشناس گفت...

رژیم اینقدی پست و شیطانیست که به یک پیرزن هم رحم نکرده . نه سن ایشان را درنظر گرفته و نه شخصیتشان و نه جایگاهشان؛ آزار و اذیت و شکنجه و بالاخره قتل همسر یک مرجع بزرگ در تهران و مادر روحانی و رهبر بزرگ مذهبی در ایران، جسارت و وقاحت زیادی را میطلبد که فقط از این رژیم بیشرم برمیاید.
بابک.

ناشناس گفت...

با درود
با وجود سن بالای ایشان، دست از دفاع و حمایت از اسلام بر نداشت . البته حمایت از آیت الله بروجردی را به عنوان فرزند انجام نداد بلکه برای اعتقادات و دین حقیقی بود. زنان جوان ایران هر چند که به شجاعتشان ایمان دارم ولی باید بیشتر از ایشان درس بیاموزند.
SARA

ناشناس گفت...

سلام
حکومت ستمدینی و جنایتکار با اینکار نشان داد که چقدر ضعیف است. منع حضور آیت الله کاظمینی بروجردی در مراسم تدفین مادرش در قبال این همه اعمال جنایت علیه این عزیزان، بسیار کوچک است ولی خفت و خواری دیکتاتوران ایران است که دست به چنین کارهایی هم میزنند.
ندا از ایران

ناشناس گفت...

چرا این ظلمها را میبینیم باز هم ساکتیم؟! چرا از سید حسین کاظمینی بروجردی حمایت نمیکنیم؟! از حکومت فاسدی که از یک پیرزن و یا یک بچه میترسد، می هراسیم؟!

ناشناس گفت...

درود بر شما
بابا صد رحمت به قوم مغول! در این حکومت به ظاهر دینی به زن مرجع تقلید هم رحم نمیکنند. عجب روزگاری شده! بله وقتی فیلسوف بشود فقیه، نه از فقه چیزی میماند نه از فلسفه.

ناشناس گفت...

آیت الله بروجردی در راه آزادی عقیده از مال و خانواده و اعتبارش گذشت و مادر بزرگوارش را در این مسیر از دست داد . ایرانیان اصیل یاد و خاطره این بانوی بزرگ را در اذهان زنده نگه میدارند تا جنایات رژیم برای تمامی ادوار چه حال و چه آینده درس عبرت باشد.

ناشناس گفت...

اولین سالگرد غروب غمناک مادری است که در آرزوی دیدار فرزندی که به جرم آزادی خواهی و جدائی دین از سیاست، پشت میله های زندان قرار گرفت و به دیار باقی شتافت و یک سال است که از این فاجعه ضد بشری می گذرد و هیچ گونه امدادی در زمینه ی فرزند داغدارش سید حسین کاظمینی بروجردی تا هم اکنون نشده است ایشان بلاکش نظام 57 است. آری بشر اینگونه به هدم و نابودی می رود پس مدعیان آزادی عقیده و دمکراسی کجایند؟

ناشناس گفت...

خدایا ستم تا به کی ، مرجع تقلیدی را به شهادت میرسانند ، همسرش را می کشند ، فرزندش را زندانی میکنند تا مکتب آزادی را تعطیل کنند . ننگ بر دین سیاسی که برای بقائش حتی به مقدسات دینی رحم نمی کنند . در حمله به بیت آیت الله سید محمد علی کاظمینی قرآنها را پاره کردند و کتب دینی را سوزاندند.

ناشناس گفت...

درود بر این مادر که اینچنین فرزندی را تربیت کرد.مادر، شما مادر ما و تمامی آزادی خواهان هستید.
حمید-کانادا

ناشناس گفت...

ما با حکومتی طرف هستیم که کارش ایجاد خفقان، سرکوب و کشتن است و نه تنها فرد باز داشته شده بلکه به خانواده ی ایشان هم رحم نمی کند و می خواهد کاری بکند که هیچکس جرأت نکند صدای اعتراضی را بلند کند و از حقوق از دست رفته خود دفاع کند. در واقع این حکومت سرزمین ایران را به یک پادگان نظامی تبدیل کرده اند

ناشناس گفت...

روزی که عوامل ارتجاع مذهبی به یک مشت زن و کودک بی پناه در منزل آیت الله بروجردی یورش بردند در میان آنها پیرزنی بود که تن و روحش برای آزادی ، آزاده شد . مادر آیت الله بروجردی در اثر همین ضربات شهید شد
به امید جهانی بدون خشونت

ناشناس گفت...

سلام بر دوست داران حقیقت من به عنوان فرد بی طرف ولی متنفر از مستبدان وقاتلین حق و حقیقت میگویم این ملاها وقتی از جوانی که فقط جرمش میخواهد از احساس جوان بودنش لذتی ببرد میترسند وای به حال کسی که در مجامع بین الملل آبرویی برایشان نگذاشته; مثل آقای بروجردی

ناشناس گفت...

وقتی شجاعت و شهامت یک مادر را می بینیم می فهمیم که فرزندان دلاوری همچون آیت الله کاظمینی بروجردی چگونه تربیت شده اند . درود بر خانمی که جانش را درراه آزادی عقیده نثار نمود.

ناشناس گفت...

امیدوارم روزی پزشکانی که به سبب شغلشان در چند و چون ماجرای جنایات رژیم بر مردم بیگناه قرار گرفته اند بتوانند آزادانه این جنایات را برای مردم بازگو کنند که چه به نام حفظ دین رژیم چه بر سر مردم آورده است.

ناشناس گفت...

مادر آیت الله کاظمینی بروجردی معلمی برای زنان و مردان آزادی خواه جهان است چرا که ثابت کرد برای رسیدن به هدف(آزای اعتقادی)باید تا پای جان ایستادگی کرد.نسترن-انگلستان

ناشناس گفت...

مادرم درود خداوند بنده نواز بر شما
ح-م

ناشناس گفت...

دورد بر فاطمه نخعی.روحش شاد و یادش گرامی باد.
لیلا-سوئد

ناشناس گفت...

با نهایت احترام
در راه رسیدن به آزادی باید متحمل هزینه شد، به پاس حرمت بخشی به این خونهای رخته شده برای آبیاری نهال آزادی باید مبارزه کرد تا پیروز شد

ناشناس گفت...

سلام
جای تعجب است از این رژیم که از یک انسان پیر هم نمی گذرد گناه آن مادر پیر چه بوده جز اینکه پا به پای فرزندش از آزادگی و حق دفاع کرده و در این راه جانش را فدا کرد روحش شاد

ناشناس گفت...

این بزرگترین جرم است که آن قدر ناجوانمردانه پسری را از مادرش جدا کنند و باعث مرگ مادر سید حسین کاظمینی شدند آنها با عمل دیکتاتورانه و زورگویانه خود مادری پیر و دل سوخته را به کام مرگ کشاندند و مانع از این شدند که پسرش در مراسم سالگرد مادرش شرکت کند