۱۳۸۷ خرداد ۱۰, جمعه

وضعیت وخیم جسمی و روحی آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی در زندان اوین
ادامه وضعيت نامساعد آيت الله بروجردي در زندان اوين نگرانيهاي گسترده اي را در بين خانواده و هواداران ايشان به دنبال داشته است. در حال حاضر آیت الله بروجردی، از بیماریهای ذیل رنج میبرند:
بيماريهاي روحي و عصبي ؛
نارسائيهاي قلبي و عروقي ( از جمله تنگي دريچه ميترال ) ؛
كليوي ؛
ديابت ؛
بيماريهاي تنفسي ( که بر اثر استشمام طولانی مدت گازهای سمي و اشک آور در طول مدت محاصره و تهاجم 15 و 16 مهرماه 1385برابر با 7و 8 اکتبر 2006 به ایشان عارض شد و به علت عدم رسیدگی مناسب، بصورت یک بیماری مزمن درآمده است. لازم به تذکر است که مادر ایشان نیز بر اثر عوارض ناشی از همین گازها و ... ، بعد از آزادی از زندان در بيمارستان بستری و سپس فوت شدند ) ؛
پاركينسون و درد مفاصل ؛
ضعف شدید بينائي.
عدم رسيدگي مناسب به وضع جسمي آقاي بروجردي، منجر به لاغري و ضعف شديد ايشان شده است. لازم به ذكر است در برابر اعتراضات ايشان نسبت به وضع بد جسمي و روحي، فقط داروهاي آرام بخش و قرصهاي مسكن تجويز ميشود كه درمان به حساب نمي‌آيد.
تا کنون هیچ وکیل آزاد و یا هيچ يك از نمایندگان خبرگزاریهاي آزاد اجازه ملاقات با ایشان را نداشته‌اند و اگر کمیته‌ی پزشکی مستقلی از ایشان ديدار نمايد شاهد وضعیت وخیم ایشان خواهد بود. طي ماه‌هاي اخير ( فروردين و ارديبهشت 1387) ايشان به دفعات در درمانگاه داخل زندان اوين بستري شدند.
طي ماه‌هاي آذر و دي و بهمن 1386 ایشان در سلولی سرد در بند 209 اوین حبس بودند و بارها مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. در مدت مذکور، ایشان بارها دچار تشنج عصبي شده‌اند و به اغما رفته‌اند. به دنبال آن ايشان مدتي در اتاقي مخصوص و تحت الحفظ در بيمارستانی در خارج از زندان اوين بستري شدند كه به گزارش يكي از پزشكان آنجا ( كه نخواست نام و هويتش فاش شود) ايشان نياز به آزمايشات و معاينات و مراقبتهاي متعدد و پیگیریهای طولانی مدت برای درمان دارد ليكن تا كنون مجوزي براي اين امور صادر نشده است! شرايط بسيار بد دوران مذکور عامل تشدید بیماریهای ایشان بوده است و بنا بر گفته مسئولین دادگاه ویژه روحانیت، علت اين خشونتها، انتشار برخی از نامه‌های آيت الله بروجردي به شخصيتها و نهادهاي بين‌المللي قبل از آذر 1386 بوده است که در لینکهای زیر متون بسیاری از نامه‌های ایشان بصورت فارسی و انگلیسی قابل دسترس است:

http://www.boroujerdi.eu/europa/boroujerdi-Nameha.htm
http://www.boroujerdi.eu/europa/boroujerdi-emain.htm

تا کنون دادگاه ویژه روحانیت حاضر به اعطاي مرخصی درمانی به آيت الله كاظميني بروجردی نشده و نسبت به انتشار پرونده پزشكي ايشان ممانعت بعمل آورده است.
از علل بازداشت و شکنجه آیت الله بروجردی در زندان، مخالفتهای علنی ایشان با خشونتهای دینی از جمله اعدام و سنگسار و شلاق و همچنين زندان و وضع قوانين تبعيض آميز براي بانوان ايراني است که در سخنرانیها و مصاحبه‌های ایشان موجود بوده و در سایت " You Tube " نیز بخشهائی از آن منتشر شده است.
از كليه مجامع حقوقي و سازمانهاي حقوق بشري داخل و خارج از كشور تقاضاي رسيدگي عاجل به وضعيت فوق را داريم.
باسپاس

هیچ نظری موجود نیست: