۱۳۸۶ مرداد ۲۰, شنبه

بیانیه ی عفو بین الملل

در حمایت از آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی
برابر با 10 آگوست 2007
بنا به گزارشات رسیده ، بیماری آیت الله بروجردی شدت یافته لذا از زندان اوین به بیمارستان انتقال داده شده . همه ی یاران بازداشت شده آیت الله بروجردی جز دو تن از آنان آزاد شدند.
آیت الله بروجردی در هشتم اکتبر 2006 در منزلش به همراه 300 تن از یارانش با حمله ی وحشیانه ی نیروهای امنیتی دستگیر شد. مادر 80 ساله وی از جمله دستگیر شدگان بود که با رفتارهای وحشیانه ی مسئولان در زندان مواجه شد. آیت الله بروجردی از زمان دستگیریش تاکنون در زندان اوین بازداشت بوده و از بیماریهای پارکینسون ، دیابت ، افزایش فشار خون و بیماریهای قلبی رنج می برد . طبق گزارشات ، وی حق هیچ گونه استفاده از تجهیزات پزشکی در زندان را نداشته است . ایشان در 22 جولای دست به اعتصاب غذا زد که به دلیل افزایش روند بیماری به بیمارستان انتقال داده شد و تا کنون هیچ گونه اطمینانی از برخورداری وی از مراقبتهای پزشکی لازم در بیمارستان حاصل نشده است .
وضعیت بد زندان ، شکنجه و رفتارهای نا شایست مسئولین موجب افزایش وخامت وضعیت جسمانی وی شد بطوری که در هفته ی اخیر بیماری بشدت حیات وی را تهدید کرد ، پارکینسون در وی پیشرفت کرده و لرزش مکرر دست و پا قدرت ایستادن را از وی صلب کرده است طبق اخبار رسیده آیت الله بروجردی پیش از آنکه به بیمارستان انتقال داده شود دچار حمله ی قلبی شده بود و نیز گزارش شده که وی از زمان دستگیریش تا کنون 30 کیلو گرم کاهش وزن داشته است . آیت الله بروجردی از زمان دستگیرش تا کنون مورد شکنجه های پی در پی و رفتارهای وحشیانه ی مسئولان زندان اوین واقع شده است . آیت الله بروجردی اظهار داشت در زندان مرتبا مورد ضربات شدید قرار گرفته ، به دیوار کوبیده شده و هنگام خواب به رویش آب یخ می ریخته اند .
گزارشات حاکی از آن است که عکسها و فیلم هایی از آیت الله بروجردی در حالی که از سوی مسئولین مجبور به درآوردن لباسهایش بوده گرفته شده و نیز وی را تهدید کرده اند که اعترافات و توبه نامه ساختگی وی را پخش خواهند کرد . در بیستم جولای نامه ای با عنوان توبه نامه و طلب عفو از مقام رهبری ایران مشتمل بر اعترافات آیت الله بروجردی و اظهار ندامت از اقداماتش که گمان می رفت از جانب وی نوشته شده در رسانه های ایران اعلام شد . پس از چندی آیت الله بروجردی با بیان اینکه وی حق نوشتن هیچ گونه نامه ای را نداشته تصریح کرد که این نامه از جانب وزارت اطلاعات رژیم نوشته شده است . طبق گزارشات رسیده در 13 ژوئن دادگاهی جهت رسیدگی به مسئله ی آیت الله بروجردی برگزار گردید که طی آن به اتهامات زیر محکوم شد : محاربه ( دلیل محکومیت وی به اعدام ) ، اقدام علیه امنیت ملی ، نامشروع خواندن ولایت فقیه ، ارتباط با آشوبگران و جاسوسان ، بکار بردن عنوان دیکتاتوری مذهبی در سخنرانیهای عمومی و مصاحبه های رادیوئی بجای جمهوری اسلامی .
13 ژوئن یک مقام رسمی ویژه روحانیت و چندین آژانس خبری ایران بیان کرد که بررسی در مورد مسئله ی بروجردی همچنان ادامه دارد و همچنین آژانس خبری دانشجویان بنقل از وی افزود : حکم بروجردی احتمالا در خلال دو ماه آینده اعلام خواهد شد . گزارشات حاکی از آن است که بیش از 62 تن از هوادارن بروجردی در ژوئن محاکمه شدند که همه ی آنان جزء دو تن بقید ضمانت آزاد شدند . افرادی که نامشان بعنوان آزاد شدگان به عفو بین الملل اعلام گردید عبارتند از : 1- حبیب قوتی 2- علیرضا منتظر صاحب 3- مجید الستی 4- سید مهدی کاظمینی بروجردی ( فرزند آیت الله)

اطلاعات پشت پرده :
آیت الله بروجردی مخالف سیاسی بودن ولایت فقیه که مشخصه ی بارز نظام ایران است و همچنین وی حامی نظریه ی جدایی دین از سیاست می باشد . گفته می شود نامبرده از سال 1994 مکررا از سوی دادگاه ویژه روحانیت احضار می شده و نیز در زندان اوین وسایر زندانهای رژیم بازداشت شده است . تشدید بیماریهای قلبی و کلیوی ایشان از نتایج شکنجه هایی است که در زندان نسبت به ایشان صورت گرفته است.

اقدامات توصیه شده :
خواهشمند است در خواستهای خود را در حمایت از آیت الله بروجردی ، با سرعت هرچه تمام تر به زبانهای فارسی ، عربی ، انگلیسی ، فرانسه و زبان خود بفرستید .
1- در خواست از مسئولین رژیم جهت اعتراف به شکنجه ی آیت الله بروجردی
2- توجه به انتقال آیت الله بروجردی به بیمارستان و اظهار نگرانی در مورد افزایش وخامت وضعیت جسمانی ایشان و یادآور شدن مقامات نسبت به مسئولیتشان جهت فراهم آوردن تسهیلات پزشکی لازم
3- در خواست جزئیات اتهامات علیه آیت الله بروجردی و محاکماتش
4- درخواست جزئیات سایر اتهامات وی و آنچه در رابطه با حکم ایشان می باشد
5- متذکر شدن به اینکه افراد بازداشت شده تنها به جرم بیان اعتقادات مذهبی و حمایت از آیت الله بروجردی کسی که مخالف هر نوع خشونت است و تنها به دلیل آگاهی و بیان عقیده اش در زندان بسر می برد ، بازداشت شده اند و در خواست آزادی فوری آنان.

تقاضا به :
رهبر جمهوری اسلامی جناب آقای سید علی خامنه ای ، دفتر مقام رهبری
جمهوری اسلامی ایران ، تهران ، خیابان شهید کشور دوست ، خیابان جمهوری اسلامی
info@leader.ir

ریاست دادگاه ویژه روحانیت
جمهوری اسلامی ایران ، میدان 15 خرداد ، ساختمان قوه قضائیه ، حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد سلیمی
info@dadgostary-tehran.ir

رونوشت به :
نماینده دیپلماتی ایران در کشورتان
خواهشمند است در خواستهای خود را سریعا بفرستید ، اگر در خواستهای خود را پس از 21 سپتامبر 2007 می فرستید آن را با دبیر خانه ی بین المللی یا بخش اداری خودتان هماهنگ کنید.

هیچ نظری موجود نیست: