۱۳۸۶ مرداد ۱۹, جمعه

خانواده اسانلو را در منزلشان زندانی و ممنوع الملاقات کردند

به مناسبت روز اقدام بین‌المللی برای آزادی منصور اسانلو و محمود صالحی، سندیکای کارگران شرکت واحد و فعالان سیاسی و صنفی از مردم دعوت کردند تا برای همبستگی با این روز بین المللی در منزل اسانلو حضور بهم رسانند. اما از ابتدای روز پنجشنبه ماموران سرکوبگر رژیم ولایت فقیه، منزل اسانلو را به محاصره درآوردند و مانع هرگونه تردد به آنجا شدند. مراجعه کنندگان به منزل اسانلو یا با زشت‌ترین و شدیدترین اعمال خشونت آمیز رانده شده و یا بازداشت گردیدند. طبق اخبار رسیده، تا کنون تعداد زیادی دستگیر شده اند که اعضای هیات مدیره سندیکای شرکت واحد نیز در بین آنها به چشم می خورند.
اما در سطح بین‌المللی، فعالان سیاسی و حامیان مبارزات کارگران ایران در بیشتر نقاط جهان دست به گردهمایی اعتراض آمیز زدند و یکصدا خواستار آزادی بی قید و شرط اسانلو و محمود صالحی و زندانیان سیاسی و عقیدتی شدند.
همزمان با موج جهانی اعتراض به سرکوب، رژیم جمهوری اسلامی تعدادی از اعضا دفتر تحکیم وحدت را که دستگیر کرده بود، در عملی نمایشی و پرسروصدا آزاد کرد. دلیل این دستگیری و آزادی را قاضی حداد، دژخیم رژیم، اینگونه توضیح می دهد: "قصد ما تنبیه نبوده بلکه، تنبه این افراد بوده و برخورد ما با دانشگاه نیز برخورد سلبی نبوده است و انشاءالله در آینده تعامل بیشتری با دانشجویان خواهیم داشت."
اما همزمان خبر می رسد که دیگر دانشجویان بازداشتی تحت شدیدترین شکنجه‌ها و بدرفتاریها قرار دارند و آزادی این تعداد از دستگیر شدگان تنها یک مانور نمایشی بوده و رژیم می خواهد با اینکار، زندانی کردن خانواده اسانلو در منزل خود و ندادن اجازه ملاقات و بازدید به دوستان و آشنایان آنها را تحت الشعاع قرار دهد.
عمل رژیم در محاصره منزل اسانلو و حصر خانگی خانواده او، نقض حقوق شهروندی همسر و کودکان یک فعال سیاسی و صنفی است. رژیم جمهوری اسلامی به چه حقی به دوستان و آشنایان منصور اسانلو اجازه نمی دهد تا از خانواده و کودکان او عیادت و بازدید به عمل آورند؟ با چه قانونی همسر و کودکان منصور اسانلو در خانه‌شان زندانی هستند و رژیم آنها را ممنوع الملاقات کرده است؟

هیچ نظری موجود نیست: