۱۳۹۲ آذر ۲۰, چهارشنبه

هشدار عفو بین الملل برای درمان سریع رونقی و کاظمینی بروجردی

عفو بین الملل آمریکا هشدار داد: وبلاگ نویس حسین رونقی ملکی و زندانی عقیدتی سید حسین کاظمینی بروجردی نیاز فوری به مراقبت
پزشکی دارند.
عفو بین الملل گزارش داد زندانیان سیاسی و زندانیان عقیدتی در ایران در شرایط غیرانسانی و اهانت آمیزی از جمله ازدحام بیش از حد، مواد غذایی بی کیفیت و بی توجهی های پزشکی قرار دارند. بسیاری از آنها  بر اثر شکنجه صدمات شدیدی متحمل شده اند که هرگز به درستی درمان نشده اند در حالی که بسیاری، از بیماریهای مزمن و ناتوان کننده از جمله عفونت ریه و کلیه رنج می برد.
براساس این گزارش حسین رونقی ملکی، وبلاگ نگار، در میان ده ها امدادگر و فعال حقوق بشر بود که در ماه آگوست در اردویی برای کمک به زلزله زدگان آذربایجان شرقی دستگیر شد. او که پیشتر زندانی عقیدتی بود و در سال 2010 به 15 سال زندان محکوم شده بود، هفت هفته پیش از آن به دلایل پزشکی و با وثیقه سنگین آزاد شده بود.
او در حال حاضر با اتهام  " توزیع پراکسی " در زندان بسر می برد و در طول بازجویی شکنجه شده است. او بنا به گزارش ها به شدت در منطقه کلیه مورد ضرب و شتم قرار گرفته که منجر به خونریزی در محل عمل جراحی اخیر اش شده است.در  نوامبر 2013 حسین رونقی ملکی به بیمارستان هاشمی نژاد تهران منتقل شد اما تنها سه ساعت و بدون دریافت درمان او را به اوین بازگرداندند. براساس گزارش پزشکان وی به بیماری عفونی مبتلا شده است. حسین رونقی ملکی نیاز به درمان های تخصصی برای کلیه اش دارد ، که نمی تواند در زندان دریافت کند.
آیت الله حسین کاظمینی بروجردی ، 55 ساله ، یکی از زندانی عقیدتی و روحانیون ناراضی بازداشت شده در بند ویژه روحانیت در زندان اوین است ، وی از بیماری های مختلف رنج می برد و از درمان های پزشکی بی بهره است. او هفت سال را در زندان گذرانده و هیچ گونه مرخصی از زندان تا کنون به وی داده نشده است. آیت الله بروجردی حامی جدایی دین از دولت ایران است. او در خانه اش در تهران در تاریخ اکتبر  2006، به همراه بیش از 300 تن از پیروانش بازداشت شد. او در ماه اوت 2007 به یازده سال زندان محکوم شد. بعلاوه منزل و تمامی متعلقاتش مصادره شد.
اقدام علیه امنیت ملی و حداقل 30 اتهام از جمله " محاربه با خدا"  ، ارتباط با ضد انقلابیون و جاسوسان و استفاده از واژه " دیکتاتوری مذهبی " به جای " جمهوری اسلامی " در گفتمان عمومی و مصاحبه های رادیویی از جمله اتهامات وی هستند.
آقای بروجردی بنا به گزارش رسیده از زمان بازداشت خود شکنجه شده و مورد اذیت و آزارهای متعددی قرار گرفته است. او از ناراحتی قلبی، مسائل ریوی ، دیابت، مشکلات جدی در چشم اش از جمله آب مروارید درمان نشده و سنگ کلیه رنج می برد. پاهای او ورم کرده است و راه رفتن برای وی بسیار دشوار شده است . دست هایش براثر بیماری پارکینسون شدیدا می لرزد در حالی که وی در طول این هفت سال تحت درمان پزشکی مناسب قرار نگرفته و به مقدار قابل توجهی از وزن اش را از دست داده است.

هیچ نظری موجود نیست: