۱۳۹۰ آذر ۲۴, پنجشنبه

گفتگوی دکتر رویا عراقی معاون آقای بروجردی با رهسانیوز

رهسا نیوز - لاله موذن زاده: خانم دکتر رویا عراقی، دکترای فیزیک از دانشگاه صنعتی اصفهان، که به جرم هواداری از آیت الله کاظمینی بروجردی در تاریخ 17 آبان دستگیر شده بود، بعد از آزادی با قرار وثیقه اکنون در خارج از کشور زندگی میکند. وی که هم اکنون به عنوان معاون آیت اله بروجردی فعالیت میکنند در گفگتو با رهسا نیوز در مورد آخرین وضعیت مربوط به آیت اله بروجردی گفتند: "وضعیت آقای بروجردی بسیار بحرانی است و در حال حاضر از بیماریهای بسیار جدی رنج میبرند. ایشان در طول دورانی که در زندان هستند بر اثر شکنجه به بیماریهای بسیاری از جمله بیماریهای قلبی، ریوی ،کلیوی، پارکینسون مبتلا شده اند". 

متن کامل گفتگو با ایشان در پی می‌آید:

لطفا از آخرین وضعیت زندانی بیمار آقای کاظمینی بروجردی اگراطلاعی دارید بفرمایید؟
وضعیت آقای بروجردی بسیار بحرانی است و در حال حاضر از بیماریهای بسیارجدی رنج میبرند. ایشان در طول دورانی که در زندان هستند بر اثر شکنجه به بیماریهای بسیاری مبتلا شده اند از جمله بیماریهای قلبی، ریوی ،کلیوی، پارکینسون و از دست دادن90% بینایی یکی از چشمهایش. همان طور که در بیانیه دیده بان حقوق بشر هم آمده، بدنبال عدم درمان بیماری قلبی آیت الله بروجردی، ایشان دچار تجمع آب در ریه نیز شده است. همچنین در پی دفع سنگ، کلیه ایشان در وضعیت بدتری قرار گرفته است .
آخرین تماسی که با وی داشتید کی و چگونه بود و در این تماس وضعیت ایشان را چگونه ارزیابی کردید؟
آخرین خبری که از ایشان در دست است، اقدام غیرانسانی رژیم ولایت فقیه برای ترور ایشان توسط یکی از زندانیان اعدامی بوده است که خوشبختانه با همکاری سایر زندانیان ناکام ماند؛ ولی یکی از قاتلین خطرناک برای به قتل رساندن آقای بروجردی هم سلولی ایشان شده است و این نگرانی ما را نسبت به وضعیت ایشان چند برابر نموده است. همچنین بعد از صدور بیانیه های بسیار و ابراز نگرانی از سلامتی این زندانی عقیدتی ، ایشان را تحت تدابیر شدید امنیتی و با دستبند و پابند به بیمارستان مدرس منتقل کردند ولی باز هم اجازه ندادند که اقدامات درمانی لازم در بیمارستان برای نجات جان آقای بروجردی صورت گیرد و تنها یک سی تی اسکن از کلیه ایشان کردند و ایشان را با تن رنجور و زخمی به زندان بازگرداندند. 

آیا خانواده آقای بروجردی طی روزهای اخیر اقدام قانونی را در جهت رسیدگی به وضعیت ایشان انجام داده اند؟
خانواده ایشان بارها به دادگاه ویژه روحانیت مراجعه نموده و خواستار پاسخگویی مسئولین نسبت به اتفاق اخیر و رسیدگی به وضعیت ایشان گردیده اند. همچنین خواستار انتقال ایشان به بیمارستانی مجهز جهت مداوا هستند ولی متاسفانه تاکنون هیچ پاسخ روشنی دریافت نشده است! آنها حتی از رساندن دارو به یک زندانی بیمار ممانعت بعمل می آورند که کاری کاملا غیر انسانی و خلاف عرف قانونی بحساب می آید. خانواده ایشان همچنان طی گزارشی که در رسانه ها نیز منتشر شد، رهبر ایران و مقامات قضایی را مسئول مستقیم این فجایع میدانند. ایشان درحال گذراندن ششمین سال از دوران محکومیت 11 ساله خود می باشد؛ حکمی که اتهامات آن هرگز منتشر نشد. وی در این سالها از داشتن وکیل و پزشک مستقل محروم بوده است و با وجود وضعیت بسیار وخیم جسمی، حتی یک ساعت مرخصی درمانی نداشته است.

پاسخ مقامات قضایی به درخواست شما در رابطه با وضعیت آقای بروجردی چه بوده و پیگیری شما به کجا رسیده است؟
همانطور که قبلاً اشاره کردم، مقامات قضایی از هرگونه پاسخگوئی امتناع ورزیده اند و پیگیریها تا کنون به جایی نرسیده است.

چه درخواستی از مقامات قضایی و مسئولین حکومت در رابطه با پرونده و وضعیت ایشان دارید؟
آقای بروجردی باید هر چه زودتر به بیمارستان مجهز در خارج از زندان برای مداوا انتقال داده شوند و در برابر افکارعمومی توضیح روشنی در مورد ادامه بازداشت ایشان ارائه شود.

  در پایان اگرحرفی یا نکته ای دارید که نیاز به اظلاع رسانی دارد بفرمایید؟
در گزارشی که اخیرا تحت عنوان " موارد نقض حقوق بشر در برخورد حکومت ولایت فقیه با دستگیرشدگان و زندانیان، به درخواست آقای کاظمینی بروجردی و بر اساس گزارش های ارسالی و مشاهدات مستقیم ایشان از درون زندان های مختلف ایران گردآوری و منتشر شده است" ، حکومت ولایت فقیه ناقض حقوق بشر است . طبق فراخوانی که آقای بروجردی چندی قبل به جامعه جهاني و تمامي وكلاي بين المللي مدافع حقوق بشر داده اند، از ایشان خواسته اند که گزارش محروميت از حقوق قانوني و شكنجه هاي وارده بر زندانیان را كه درخفقان و بايكوت خبري محصور شده را به اطلاع رسانه هاي آزاد جهان برسانند و از طريق نهادهاي عالي قضائي و مجامع بين المللي به وي‍ژه سازمان ملل متحد، شكوائيه هاي زندانیان را رسما پيگيري نمایند. آقای بروجردی معتقد به جدایی دین از حکومت هستند و خواستار آزادی بیان، اندیشه و قلم، رفع هرگونه تبعیض جنسیتی و نژادی و صلح بین ادیان می باشند. آقای بروجردی که خواستار توقف فوری اجرای احکام فقهی خشن و غیر انسانی همچون اعدام، سنگسار و قطع اعضا هستند، طی نامه ای به خانم هیلاری کلینتون خاطرنشان کردند، برگزاری یک رفراندوم آزاد تحت نظارت سازمانهای بین المللی برای تعیین نوع حکومت، یک ضرورت انکار ناپذیر است. آقای بروجردی همچنین طی نامه ای از زندان خطاب به شرکت کنندگان در کنفرانس برلین، هشداری جدی در مورد وضعیت بحرانی ایران دادند و خواستاراتحاد همگان برای نجات مردم نجیب ایران شده اند.

هیچ نظری موجود نیست: