۱۳۸۸ بهمن ۱۰, شنبه

امریکا باید در سیاست خود نسبت به ایران آزادی مذهب را نیز لحاظ کند

نوشته شده توسط: اس.راب سبحانی

دوره دیگری از ظلم رژیم دیکتاتوری ایران به بهاییان هفته گذشته طی محاکمه نمایشی هفت تن از زنان و مردان بهایی آغاز شد . اتهام به دست داشتن در ناآرامی های اخیر ، موجب شد 300000 بهایی ایرانی خود را در خطر جدی بیابند.
به گفته دپارتمان امریکا، این 7 نفر که به دلیل اتهاماتی بی اساس چون جاسوسی برای اسراییل، بی حرمتی به مقدسات دینی و تبلیغ علیه جمهوری اسلامی در یک محاکمه از پیش تعیین شده، در بازداشت به سر می برند در معرض خطر جدی قرار دارند. به رغم عدم وجود مدارک و شواهد کافی جهت صحه نهادن به این اتهامات ،این افراد از دیدار و دسترسی به وکیلشان خانم شیرین عبادی – برنده جایزه صلح نوبل – محرومند .
اما بهاییان تنها گروهی نیستند که در ایران با آزار و شکنجه مواجهه اند. از زمان تاسیس جمهوری اسلامی، این رژیم بعنوان مجری قانون شکنجه،آزار، دستگیری و نقض حقوق مسلم مسیحیان، یهودیان،مسلمانان اهل سنت، اقلیت های قومی، دانشجویان، فعالین حقوق بشر و ژورنالیست ها عمل کرده است. نقض حقوق بشر که از آغاز انقلاب اسلامی 1979 شدت یافته بود در دهه 1990 اندکی فروکش کرد اما از زمانی که پرزیدنت احمدی نژاد و متفقانش در شورای نگهبان انتخابات ریاست جمهوری 2009 را دزدیدند به اوج خود رسید و فشار بر این اقلیت ها افزلیش یافت. "حتی آیت الله حسین کاظمینی بروجردی، حامی نظریه جدایی دین از سیاست و کسی که در جایگاه خود نظراتش را با شهامت وبدون هیچ واهمه ای در جمهوری اسلامی بیان کرد، دستگیرشده و در سلول انفرادی به سر می برد."
بها لله بنیانگذار آئین بهائیت ، ادامه زندگیش را در زندان و تبعیدهای متوالی در سراسر امپراطوری عثمانی گذراند و در نهایت به اسرائیل شمالی کنونی تبعید و در همانجا جان به جان آفرین تسلیم گفت. در نتیجه ، چندین دهه قبل از تاسیس ایالت اسرائیل ، آنجا مرکز معنوی و فرماندهی بهاییان بوده است . حکومتی که بهاییان را به جاسوسی برای اسرائیل متهم می کند ، این حقیقت تاریخی را که مرکز بهاییت در اسرائیل مدتها قبل و پیش از پیدایش آنچه که ملایان در ایران آنرا فلسطین اشغالی می خوانند بنا نهاده شده است را نادیده می گیرد. از اینکه اتحادیه اروپا و اکنون دپارتمان امریکا خواستار آزادی فوری آنها شده اند نباید متعجب شد چراکه مجازات جاسوسی در ایران اعدام است.
آنگونه که پرزیدنت اوباما سیاست امریکا را با ارائه یشنهادی به رهبران ایران مبنی بر ایجاد تغییر در دیدگاههای قبلی ( اعلام محور شرارت ایران ) به سمت ایران هدایت می کند، او علاوه بر این ، باید این را به روحانیون حاکم بر ایران یادآور شود که ما اصل مرام و مسلک امریکا مبنی بر محترم شمردن حقوق بشر، چندمذهبی بودن و تسامح را از یاد نخواهیم برد.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
امیدوارم کشورهای دمکراسی خواه به این نتیجه رسیده باشند که دین اسلام چیزی که رژیم حاکم ایران به نمایش می گذارد نیست واسلام حقیقی را میتوان در اندیشه های آقای بروجردی پیداکرد کسی که به خاطر دفاع ازدین واقعی اسلام بیش از سه سال است که ناجوانمردانه در بدترین شرایط در زندان است

زندانی دنیا گفت...

سلام درود بربروجردی

بابک گفت...

آزادی دین و عقیده حق همه است و نباید شخصی را به دلیل اعتقادی که دارد مورد فشار قرار داد

شایان گفت...

امروز کشورهای غربی زیر ذره بین مردم کشورهای تحت ستم قرار دارند که چگونه با ناقضان حقوق بشر رفتار خواهند کرد
امیدوارم که حرکت آقای بروجردی و حرکت جنبشی دیکتاتور ستیز مردم ایران اتمامی حجتی برای کارداران غرب باشد
پاینده وطن
به امید آزادی آیت الله بروجردی