۱۳۸۸ فروردین ۸, شنبه

***
گزیده مطلب :
گزارش هفتگی : سایه‌ی سنگین و مستمر نقض حقوق‌بشر از همان لحظه‌های آغازین سال نو، بر روی فعالین حقوق‌بشری و مدنی ایران هم‌چون سال‌های گذشته گسترده شد.
... در روز هفت فرودین ماه محمد اولیایی‌فر از وضعیت نامعلوم علی‌نجاتی مدیر عامل سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه سخن گفت. اولیایی‌فرد می‌گوید«به دلیل آگاه نبودن از محل نگه‌داری موکل‌اش و نیز نامشخص بودن نهاد دستگیر کننده‌ی وی، پی‌گیری قضایی پرونده‌ی او نیز مقدور نیست.» در این روز آیت‌الله بروجردی و مسعود کردپور، دو زندانی عقیدتی ـ سیاسی که در زندان‌های یزد و ارومیه به سر می‌برند؛ در نامه‌هایی جداگانه به آیت‌الله شاهرودی از وضعیت زندان و پرونده‌ی خود و شرایط سیاسی اجتماعی ایران و کردستان انتقاد کردند. در خبر منتشر شده‌ی دیگری در این روز، از شکنجه‌ی محمد صادقی و رامین صادقی از فعالین آذربایجان سخن گفته شد. محمد صادقی هم‌اکنون با قید وثیقه‌ی 30 میلیون تومانی آزاد شده است اما بنابر خبرهای منتشر شده، برادرش در زندان در زیر شکنجه‌های شدید هم‌چون «دادن شوک الکتریکی به آلات تناسلی و سایر نقاط حساس بدن، ضرب و شتم شدید، زدن شلاق با استفاده از کابل ، سلول انفرادی، بی خوابی دادن و توهين و تحقير» قرار دارد.
مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران

۵ نظر:

طلوع گفت...

سلام
اگر آقای شاهرودی پاسخی منطقی وعامه پسند به این نامه ها ندهد با شریح قاضی چه تفاوتی دارد که چندین قرن پیش حکم بر علیه امام معصوم داد.

ناشناس گفت...

آیت الله بروجردی نماد مبارزه با نظام ستمدینی است ازاین مبارزشجاع دفاع کنید.

هواداران دین سنتی در بهشهر گفت...

این نظام ظاهری زیبا از خود نشان می دهد ولی درونی زشت و درنده خو دارد

رضا گفت...

اقای شاهرودی چه پاسخی برای گفته های آقای بروجردی دارد هر چه که گفته کاملاً منطقی است و ما در عمل شاهد همه چیز هستیم

کامبیز گفت...

این هم اتمام حجتی دیگر با آقای شاهرودی.