۱۳۸۸ فروردین ۷, جمعه

نامه آیت الله بروجردی به ریاست قوه قضائیه

مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران

قال العظیم فی محکم کتابه الکریم " و من قتل مظلوماً فقد جعلنا لولیه سلطانا "

ریاست زندان مرکزی یزد ، آقای قاسم علیزاده:

طبق وظیفه وجدانی و قانونی و انسانی و اسلامی خود این عریضه را در اسرع وقت و به تعجیل به رییس و مسئول تشکیلات زندان، آقای سید محمود هاشمی شاهرودی ، حاکم قوه قضاییه برسانید.

خدمت إبن عم مقتدر ؛ سلام علیکم

گرچه شما چند سال قبل به من گفتید که پا در کفش وزارت اطلاعات نمی کنم و خود را از استمداد یکی از فرزندان رسول الله که لباس خدمتگزاری به آستان غدیر خم بر تن کرده بود و یک قرن اصغر سوابق ایثار در مکتب اجدادی داشت کنار کشیدید، اما به لحاظ آنکه زندان زیر مجموعه شماست به ناچارعرض حالم را به سویتان معطوف داشتم تا در روزگار "یوم لا ینفع مال و لا بنون" و "یوم الحسرة " و " یوم التغابن" و " یوم یفر المرء من اخیه و امه و ابیه و صاحبته و بنیه " خلع عذر باشید. در اینکه رژیم سیاسی ایران را دموکراسی می دانید شکی نیست و اینکه کشورهای عضو سازمان ملل متحد تماماً منشور آن سازمان را پذیرفته اند نیز انکاری ندارید . من یک زندانی سیاسی اعتقادی هستم که معتقدم این نظام فاقد اعتبار است و شرعاً و قانوناً نمی تواند ادامه وضع کنونی داشته باشد. با مستنداتی که دارم و توسط وکلایم به دادگاه عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد ارائه شده و ثبت گردیده و در انتظار نوبت محکمه است آیا به صرف اینکه اعلام کرده اید که در ایران زندانی سیاسی ندارید می توانید از زیر بار وظایف حقوقی و بین المللی آن شانه خالی کنید؟ حتماً این موارد و مسایل در آن محاکم جهانی مورد حل و فصل کارشناسان و حقوقدانان حاذق و کاردان قرار خواهد گرفت و حالا موارد نقض آشکار و علنی حقوق بشر را در مورد خودم معروض می دارم :

مدت 30 ماه است که زندان به زندان و بند به بند در تهران و یزد گشته ام و به تمامی معنا ناخوش و ناسالم گردیده ام. 6 ماه در انفرادی 209 بوده ام با اعمال شاقه و ایذاء روح و آزار جسم . همواره به درخواستم برای اعاده دادرسی در فضای باز با حضور خبرنگاران بدون مرز و وکلای مستقل و انساندوست بی اعتنا بوده اند و در برابر استمدادم برای آوردن پزشکان ناپیوسته به حکومت سکوت کرده اند . اموال مختصرم را مصادره کرده اند و سبب انقراض خانواده ام و فروپاشی خاندانم شده اند. شنیده ام هر که را می خواهند به تدریج بکشند به یزد می فرستند که معروف به زندان سکندر است . در این مکان برایم انفرادی ساخته اند و تلفن مرا قطع کرده اند . شما با اینهمه ظلم و استبداد چگونه می توانید از عدالت علی سخن بگویید؟ طبق منشور سازمان ملل متحد که حکومت شما یکی از امضا کنندگان آن است جایگاه زندانی سیاسی اعتقادی جدای از دیگر محبوسین است. آنها از یک سری امکانات و امتیازات خاصی برخوردارند از جمله نگهداری ایشان در محبس خاص سیاسیون و ارتباط دائمی و روزانه با خانواده و وکلای خود و حق ملاقات با وکلای خویش و باز بودن دیدار آنها با فرستادگان نهادهای حقوقی و قانونی سازمان ملل متحد.

اینک با شما اتمام حجت می کنم که در این 3 سال که گروگان رژیم دیانت و جمهوریت بوده ام پیر و علیل و ناتوان و مریض شده ام و مرگ را بطور روزانه احساس می کنم.

با آرزوی حاکمیت آزادی و استقلال و دموکراسی

سید حسین کاظمینی بروجردی

۱۴ نظر:

ناشناس گفت...

آفرین بر آیت الله بروجردی شهامت ایشان بسیار است با نوشتن این نامه هدف دار می خواهد بگوید مردم بدانید که با آنکه جانم در خطر است از ارزشهای خود دست بردار نیستم.

ناشناس گفت...

سوال من این است که آقای بروجردی سید است یا شاهرودی؟که هیچ سنخیتی با سادات ندارد و می خواهد مردم را به زندان بیندازد ولی بروجردی می خواهد زندانها را ریشه کن کند.

ناشناس گفت...

آقای شاهرودی نمی تواند بگوید که من نمی دانستم با ایشان اتمام حجت شد ایشان هم باید به مانند دیگر سران رژیم باید جوابگو همه ملت مظلوم ایران باشد.

گمگشته گفت...

سلام
این درخواست نشان دهنده قدرت بسیار بالای آیت الله بروجردی دارد که این گونه اتمام حجت میکند وهمه سران حکومتی را نسبت به وضعیت خویش مطلع می سازد .

مبارزان حقیقت گفت...

سلام
ما هم این اتمام حجت را از سوی این روحانی عای مقام را می ستانیم.

مجید گفت...

سلام
این اقدام این سید برای این است که دهان یاوه گویان را بسته وهر گونه ادعایی را که نشان دهنده خوب بودن وضعیت ایشان را در درون زندان منتفی می سازد.

یک محقق گفت...

سلام
بار دیگر تقویم زمان فریاداین روحانی را که فریاد انی مسجون را ثبت کرد تا تاریخ معاصر ایران زمین شاهد وگواه ظلمی که رژیم بر این سید مستند را وارد کرد بیاد بسپارد

زنان مبارز گفت...

باسلام از تمامی فعالان حقوق بشر داخلی وخارجی خواهشمندیم هر چه سریعتر فکری نسبت به وضعیت نابسامان این روحانی مدافع حقوق پایمال شده مردم ایران بکنید که ایشان برای دفاع از مردم بی پناه تا به امروز در زندان به سر می برد

جمعی از هواداران در زنجان گفت...

سلام
کسانی که دم از دموکراسی می زنید وادعا میکنید که در کشور ما تمام مردم در رفاه به سر میبرند وهیچ گونه مشکلی ندارند چگونه است که رهبر مستقل مذهبی ما را به زندان انداخته اید واز امکانات اولیه هم محروم کرده اید وآن وقت ادعای دفاع از حقوق بشر می کنید.

شهر استخر گفت...

من آن گلبرگ تنهايم كه مي ميرم ز بي آبي / ولي با منت وخاري پي شبنم نمي گردم / من آن زنداني مستم به زندان شقاوتها / به اميد گشايشها به زندانبان نمي خندم....

لادن گفت...

در دوران ریاست آقا شاهرودی بر قوه قضاییه جناتیهای بسیاری شد جوانهای بسیاری بی گناه درزندان کشته شدند نوجوانان اعدام شدند فعالان سیاسی به طرز مشکوک جان دادند و همه و همه اتفاقات زیر لوای قوه قضاییه صورت گرفت آیا آقا شاهرودی می تواند خود را با این کلام که (پا در کفش وزرات اطلاعات نمی گذارد) تبریه کند بله همانطور که آقای کاظمینی بروجردی گفتند هم در این دنیا وهم در آخرت ایشان باید جوابگو باشند .

Unknown گفت...

با سلام به آقايي كه شهامت و خون پدرش حسين در رگهاي اوست .
سيد واقعي كسي است كه نشاني از اجداد خود دارد نه هر كس كه عمامه مشكي به سر كرده و با اين عنوان مانند خون آشام خون مردم را مي مكد.

هواداران آیت الله بروجردی در ایلام گفت...

حمایت از بروجردی حمایت از افکار وعقاید حقوق بشری است صدای اورا تقویت کنید.

جمعی از دانشجویان گفت...

با سلام
مرگ بر دیکتاتوری