۱۳۸۷ آبان ۱۳, دوشنبه

حبس در تبعید برای پیروان آیت الله بروجردی
*****
13 آبان 1387- کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، امروز در مورد زندانی کردن پیروان آیت الله کاظمینی بروجردی، نگرانی عمیق خود را ابراز داشت. صدها تن از پیروان آیت الله بروجردی در آبان ماه 1385 در حالی که تلاش می کردند مانع بازداشت آیت الله شوند، دستگیر شدند. افراد بازداشت شده بطور موقت آزاد شدند و اخیرا تعدادی از آنها مجددا بازداشت و به زندان منتقل شدند. کمپین همچنین نگرانی خود را در مورد تداوم بازداشت آیت الله بروجردی علی رغم وخامت سلامتی وی ابراز کرد.
طبق گزارشهای رسیده، پیروان آیت الله بروجردی که در آبان ماه 1385 بازداشت شده بودند، در هنگام بازجویی در بند 209 زندان اوین مورد شکنجه و تهدید قرار می گرفتند. تقریبا بعد از 11 ماه همه آنها با تودیع وثیقه هایی بین 50 تا 100 میلیون تومان بطور موقتی آزاد شدند.
کمپین در این مورد گفت که "پیروان آیت الله بروجردی صرفا بخاطر حمایت از ایشان بازداشت شده اند که نقض آزادی افکار و باورهای آنان میباشد. این زندانیان از حقوق اولیه خود محرومند و با آنها در زندان بدرفتاری می شود. آنها باید از زندان آزاد شوند."
کمپین بر وظیفه مقامات ایرانی در مورد حفاظت از سلامت و وضعیت جانی آیت الله بروجردی تاکید کرد. به گفته نزدیکان آیت الله بروجردی، ایشان که در آبان ماه 1385 بازداشت شد، در طول دوره بازداشت مورد شکنجه و بدرفتاری قرار گرفت. در نتیجه این شرایط، وضعیت سلامتی ایشان بشدت رو به وخامت گذاشت و ایشان در حال حاضر نیاز به مراقبتهای فوری پزشکی دارند.

پیروان آیت الله بروجردی که در زندان هستند:

1- مسعود سماواتی؛ 47 ساله، کارشناس ادبیات، متاهل و صاحب دو فرزند است و در حال حاضر در حال گذراندن حکم 5 سال زندان در تبعید در خرم آباد است.
2- علیرضا منتظر؛ 37 ساله ،متاهل و صاحب یک فرزند است. ایشان در حال حاضر در حال گذراندن حکم 4 سال زندان در تبعید در کرمانشاه است.
3- حبیب قوتی؛ 30 ساله و کارشناس ارشد حسابداری است. ایشان متاهل است و در حال حاضر در حال گذراندن حکم 4 سال زندان در تبعید در همدان است.
4- مجید الستی؛ 35 ساله و کارشناس ارشد عمران است و در حال حاضر در حال گذراندن حکم 4 سال زندان در تبعید در زنجان است.
5- مهرداد سوری؛ 35 ساله و تکنسین برق است که حکم دو سال زندان دریافت کرده و در حال حاضر در زندان اوین بسر می برد.
6- محمد رضا صادقی؛ 36 ساله و مهندس کامپیوتر است و به 2 سال زندان محکوم شده است که در حال حاضر در زندان اوین می باشد.
7- حسن هریسچیان؛ 35 ساله، متاهل و صاحب یک فرزند است. هریسچیان مهندس عمران است و به دو سال زندان محکوم شده است و در حال حاضر در زندان اوین است.
8- علی اربابی؛ 38 ساله است که به 2 سال زندان محکوم شده است و در حال حاضر در زندان اوین است.
9- کامبیز حسینی؛ 28 ساله است که به 18 ماه زندان محکوم شده است و در حال حاضر در زندان اوین نگهداری می شود.

۵ نظر:

Unknown گفت...

نمی دانم این رژیم کی قصد دارد دست از جنایات خود بردارد.آیا ابراز عقاید شخصی و درخواست آزادی بیان در یک مملکت جرم است؟آیا به کسانی که از حقوق خود دفاع می نمایند باید برچسب سیاسی زد و به بند سیاسیون برد و شکنجه کرد؟در زمان امام علی علیه السلام آیا ساختمانی به نام زندان بود که امروزه در ایران با کمبود زندان مواجه شده اند؟پیامبر، شیعیان در آخر زمان را برادران خود نامیده،پس ای رهبران ایران آیا سزاوار است که برادران رسول الله را زیر فشار قرار دهید و آزادی را از آنها سلب نمایید و آنها را به بدترین وضع شکنجه و بعد به دار بیاویزید؟شما هر کسی را که دم از آزادی و حقوق خود می زند مرتد میدانید پس چرا مرگ بر صدام و آمریکا و اسرائیل می گویید؟اینها سوالاتی است که هیچ وقت در این حکومت جوابش را نمی شنویم.اما ما تا پای جان ایستادگی کرده و از آیت الله کاظمینی بروجردی و یاران دربندش و تمامی زندانیان ایران که بی گناه حبس شده اند دفاع نموده و درخواست آزادی ایشان را داریم. با درود امیر عباس از گرگان

Unknown گفت...

درود بر روشنفکران و آزادی خواهان ما هم به تبع کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران نگرانی خود را از وضعیت آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی و یارانش اعلام نموده و درخواست آزادی بی قید و شرط ایشان و یارانش را داریم.


اینجا ایران است


. حکومتش ،حکومت امام زمان است

.همه کارها بر مبنای قرآن است

. رهبرش ،رهبر مستضعفین جهان است

. قوت غالب مردم نان است

. بهای نان،به قیمت جان است

. ثروتش برای فلسطینیان است

.دانشگاهش ،ستاره باران است

. جای روشنفکرانش ، زندان است

. هر که فریاد بزند ،از کافران است

. سکوت نشانه مسلمان است

. شرکت در راهپیمایی بزرگترین نشانه ایمان است

.انچه روز به روز ارزان میشود جان انسان است


هاشم از ایران

ناشناس گفت...

با درود به تمامی آزادیخواهان
من اگر برخيزم ، تو اگر برخيزي ،همه بر مي خيزند
من اگر بنشينم، تو اگر بنشيني ، چه كسي برخيزد؟
اگر تمامی نهادها، سازمانها و فعالان حقوق بشری و آزادیخواهان با یکدیگر متحد شده و برای آزادی زندانیانی که برچسب سیاسی خورده اند تلاش کنند می تواننداین رژیم فاسد ولایت وقیح را به زانو انداخته و سند آزادی تمامی زندانیان سیاسی از جمله آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی و پیروانش را امضا نمایند.پس بیایید با هم متحد شویم و هر چه زودتر دوستانمان را از چنگ جلادان رژیم ستم دینی رهایی بخشیم.
به امید آزادی آیت الله کاظمینی بروجردی و تمامی آزادیخواهان ایران زمین ،داریوش

Unknown گفت...

دفاع از آيت الله بروجردي دفاع از انسانيت و ايمان است. ايشان تنها يك مبارز نيست بلكه پژواك ناله هاي مردم دردمند جهان است

Unknown گفت...

به اميد آزادي آيت الله سيد حسين كاظميني بروجردي.پايدار باشيد