۱۳۸۷ فروردین ۱۱, یکشنبه

اجراي احكام سنگين زندان براي 10 تن از متهمين پرونده آيت الله بروجردي

مسعود سماواتيان: پنج سال تبعيد به زندان خرم آباد.
عليرضا منتظر صاحب: چهار سال تبعيد به زندان كرمانشاه.
علي شهرابي فراهاني: چهار سال تبعيد به زندان كرمان.
حبيب قوّتي: چهار سال تبعيد به زندان همدان.
احمد كريميان: چهار سال تبعيد به زندان سمنان.
مجيد الستي: چهار سال تبعيد به زندان زنجان.
مهرداد سوري، محمدرضا صادقي، حسن هريسچيان و علي اربابي هر كدام : 2 سال زندان در تهران.
اين افراد براي اجراي احكام زندان مي بايست طي روزهاي 17 و 18 فرودين 1387 برابر با 5 و6 آوريل 2008 به دايره اجراي احكام شعبه 2 دادسراي ويژه روحانيت واقع در خيابان زعفرانيه تهران، خود را معرفي كنند.
لازم بذكر است قبل ازاين ، كيفر خواست اعدام براي اين عده در خرداد ماه 1386 (2007) صادرشده بود كه با اعتراضات گسترده نهادهاي خبري و قضائي بين المللي وفعالان حقوق بشري داخل و خارج از كشور، مجازاتهاي ايشان به 2 تا 5 سال زندان در تهران و تبعيد به شهرستانها و همچنين محروميت كامل از مشاغل دولتي كاهش يافت.
نكته قابل توجه اينكه اين اشخاص هيچكدام ، روحاني نبوده و شاكي خصوصي نيز ندارند و صرفا به علت حمايت از آيت الله بروجردي دراعتراض به ديكتاتوري ديني و لزوم جدا كردن دين از حكومت در ايران ، با چنين احكام ناعادلانه‌اي از سوي دادگاه ويژه روحانيت مواجه شدند!
وضعيت جسماني آيت الله بروجردي در زندان اوين بسيار خطرناك گزارش شده است ، با اين وجود وي تا اين لحظه از كليه امكانات درماني محروم بوده و دستگاه قضائي ايران، همواره در جهت ملاقات كميته‌هاي پزشكي و خبري با ايشان مانع تراشي مي كند .
متهمين مذكور از كليه‌هاي نهادي مدافع حقوق بشر به ويژه: ديده‌بان حقوق بشر، سازمان عفو بين الملل و فدراسيون بين المللي حقوق بشر، درخواست كمك فوري دارند.
ايران پرس نيوز

هیچ نظری موجود نیست: