۱۳۸۶ بهمن ۱۶, سه‌شنبه


مروري بر ديدگاهها و نظرات آيت الله بروجردي

چكيده‌اي از مهمترين مصاحبه‌ها
آيت الله سيد حسين كاظميني بروجردي در سالهاي طولاني فعاليت خود تحت بايكوت كامل خبري بود و امكان مصاحبه با رسانه‌هاي داخلي و خارجي را نداشت، ولي دو ماه قبل از يورش عوامل رژيم ديكتاتوري به منزل ايشان و بازداشت غير قانوني وي در شهريور و مهرماه 1385برابر با سپتامبر و اكتبر 2006،‌ راديو و تلويزيونها و روزنامه‌ها و نمايندگان احزاب و گروه‌هاي مختلف ، بارها با آقاي بروجردي مصاحبه كردند از جمله: صداي امريكا ، راديو فردا ، دويچه وله ، اس بي اس ، كانال 1، پارس تي‌وي ، بي‌بي‌سي ، راديو مولتي كولتي ، راديو سوئد ،‌ راديو فرانسه و همچنين خبرنگاران و گزارشگران آزاد و نمايندگان احزاب و گروه‌هاي ملي و مذهبي و حتي نمايندگان گروه‌هاي لائيك ، كه انعكاس گسترده‌اي پيدا نمود. از آنجا كه بعضي از سئوالات تكراري بوده و يا مكمل همديگر بوده‌اند فلذا بصورت خلاصه و تركيبي ،‌ بخشهاي كوتاهي را ذكر مي‌نمائيم :
1. چرا فكر مي‌كنيد كه دين و سياست بايد از هم جدا باشد؟
تاريخ نشان داده كه در حكومتهاي ديني، از اهرم دين براي تامين مقاصد حكومتي استفاده مي‌شود نه كمك به رشد فكري و اعتقادي مردم، پس بايد ابزار دين را از دست سياستمداران جدا نمود تا بتوان عدالت و صلح و مساوات را برقرار نمود. هر نوع استبدادي به بهانه‌اي پيش مي‌رود،‌ بدترين نوع آن، بهانه‌ي دين و مقدسات است كه بخاطر باورداشتهاي تعصب‌آميز عوام، شرايط دوام و بقاء جناياتكاران بزرگي را فراهم كرده است.
2. نظر شما در مورد سركوب اقشار مختلف مردم چيست؟
معتقدم اگر حكومتي مردم را سركوب كند نمي‌توان آنرا جمهوري ناميد، مخصوصا وقتي به بهانه‌هاي ديني سركوب كند نمي‌توان آنرا اسلامي ناميد. من به استفاده از واژه‌ي جمهوري اسلامي اعتراض دارم. در نامه‌هائي به شخصيتهاي مذهبي دنيا نيز پيرامون سركوب هموطنانم اعتراضات خود را بيان كرده‌ام.
3. نظر شما درباره‌ي تساوي حقوق زن و مرد چيست؟
آنچه كه مربوط به احكام اسلامي مي‌شود، بايد گفت كه احكام اسلامي اجتهادي بوده، يعني با شرايط مختلف زمان و مكان، مي‌توان آنرا تغيير داد، ولي اگر بين دين و سياست، جدائي افتد، اين مشكلات از افق بالاتري برطرف مي‌شود.

ادامه مطلب

۸ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام
در وصف حال تو سرودم اي خامنه اي ناشناسي كه به تاريكي شب
مي كشد جوانان ايران زمين

ناشناس گفت...

با سلام
خداوندا دشمنان فرزندان علي را لعنت كن و دوستداران را موفق الهي آمين يا رب العالمين

ناشناس گفت...

rohaniye bahali hasti, damet garm

ناشناس گفت...

به نام خدا
كاروان رفت و تو در خواب و بيابان در پيش*** كي روي ره ز كه پرسي چه كني چون باشي. عمرت تمام شد خامنه اي كجايي؟

ناشناس گفت...

چه عكس زيبايي از حضرت آقا به نمايش گذاشته ايد.ان شاءالله چند وقت ديگر همه با هم تصوير سوختن ايشان را در آتش جهنم ببينيم.

ناشناس گفت...

بسم الله الرحمن الرحيم
با سلام من رضا هستم.نمي دانم منظورت از آقا كيست؟ خا منه اي را مي گويي؟ يا فرزند رسول الله را مي گويي؟ اگر منظورت خامنه اي جنايتكار است خُب آره راست مي گويي .ولي اگر آيت الله بروجردي را مي گويي بايد بگويم كه شما يا ديوانه شده اي يا عقلت را از دست داده اي يا جنون پيدا كرده اي .از اين سه حالت خارج نيست.آيت الله بروجردي را در آتش جهنم مي كنيد ! مگر خدايي و بهشت و جهنم در دستان توست؟ از اين حرفهاي بيهوده خيلي ها زده اند ولي همانها كجايند؟ آره در جهنم . و حرف آخر اينكه تمامي كساني كه سعي در تخريب هويّت حضرت آيت الله العظمي آقا سيّد حسين كاظميني بروجردي فرزند بيست و هفتم حضرت زين العابدين،امام سجّاد عليه السلام را دارند بايد بگويم كه كساني كه بايد آيت الله بروجردي را مي شناختند شناختند و خامنه اي و تمامي پيروانش هر كاري كه دوست دارند انجام دهند هر دروغي و هر تهمتي را كه مي خواهند بزنند خُب بزنند به قول بچه ها خيالي نيست و آخرين هشدار و اعلام زنگ خطر توبه تا زماني مورد قبول است كه قبل از اينكه جبرائيل به اذن خداوند آسمانها و زمين بيايد و با صداي بلند فرياد بزند كه حق آمد و باطل نابود شد و ديگر هيچ توبه اي مورد قبول حق واقع نمي شود . پس دست از اين دروغ گفتن ها بر داريد و بدانيد كه تمامي پيوند ها در روز قيامت از بين مي روداِلامحمّد و خاندان پاك و مطرش كه اين وعده خداي دانا و حرف او جدا از هر بدي و زشتي است. تمام/

ناشناس گفت...

بسم الله الرحمن الرحيم
با سلام من رضا هستم
خامنه اي بخواند : داروغه حيا كن زفشارت همه رفتند

ناشناس گفت...

اي مردم ايران و اي ايرانيان فراري از وطن بخوانند:
آيت الله بروجردي مي فرمايند كه :ايران به درون خود ندارد خاري*** هر خار كه مي بيني،از ديو خَشن بيني