۱۳۸۶ بهمن ۹, سه‌شنبه

ادامه روند سرکوب گسترده دانشجویان
در ایام تعطیلی دانشگاه ها، در سایه سکوت رسانه ها
در حالی که نزدیک به یک ماه است که دانشگاه ها در تعطیلی امتحانات پایان ترم خود به سر می برند و طی هفته های گذشته مسئله رد صلاحیت گسترده نامزدهای انتخابات مجلس فضای رسانه ای کشور را احاطه کرده است، سرکوب دانشگاه ها و فعالین دانشجویی به صورت گسترده در حال پیگیری است.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر پس از شروع زود هنگام اعتراضات و تجمعات دانشجویی در سال تحصیلی جدید و متعاقب آن برگزاری موفقیت آمیز مراسم روز دانشجو در بیش از ۳۰ دانشگاه کشور موج برخورد سنگین با فعالین دانشجویی در آستانه برگزاری امتحانات پایان ترم و تعطیلی دانشگاه ها آغاز شد و این موج همچنان ادامه دارد.
پس از تعطیلی خبرگزاری ایلنا و تغییر و تحول فراوان در ایسنا و در پی فشار بر مطبوعات منتقد مبنی بر نپرداختن به اخبار دانشجویی و همچنین رد صلاحیت گسترده کاندیداهای مجلس هشتم، اخبار مربوط به سرکوب گسترده دانشجویان مورد توجه کمتری قرار می گیرد و همین امر سبب شده مدیران دولتی با خیالی آسوده دامنه سرکوب را گسترده کنند.
خبرگزاری ایسنا علیرغم آن که صفت «دانشجویی» را یدک می کشد، عملا در جهت سیاست های سرکوب دانشگاه ها حرکت می کند. بازداشت گسترده، قتل یک دانشجو در زندان، احضارها و احکام کمیته انضباطی عموما یا در خبرهای این خبرگزاری بازتاب نمی یابد و یا با اطلاع رسانی ضعیف و جانبدارانه سعی می شود، اخبار ارسالی بر علیه دانشجویان باشد.
از سوی دیگر این خبرگزاری ترجیح داد در زمانی که دانشگاه زیر شدیدترین فشارها بود، اخبار دانشجویی خود را به بررسی نظر دانشجویان درباره انتخابات مجلس اختصاص داده و یا به بازدید نمایشی احمدی نژاد از مراسم عاشورای خوابگاه دانشگاه تهران بپردازد.
جالب تر آن که عکس های تهیه شده توسط ایسنا از مراسم و تجمعات دانشجویی در اختیار کمیته های انضباطی قرار گرفته و به عنوان مستندات علیه دانشجویان استفاده می شود. مشخص نیست آیا این عکس ها در اختیار نیروهای امنیتی نیز قرار می گیرد یا خیر.
برخی از تحلیلگران موج فراگیر برخورد با فعالین دانشجویی، که به طرز بی سابقه ای در بسیاری از دانشگاه های کشور نمود داشته است، را ناشی از تحلیلی امنیتی از فضای دانشگاه ها دانسته و برخوردهای اخیر را بنا بر توصیه نهادهای امنیتی به مسئولین وزارت علوم و دانشگاه ها می دانند.
برگزاری ۳۰ تجمع و تریبون آزاد در روز دانشجوی امسال ضربه سنگینی به حامیان دولت وارد کرد. این نیروها از بیم آن که مبادا این تجمعات در ترم جدید و در آستانه انتخابات مجلس هشتم تکرار شود و عملا آب به آسیاب مخالفان و منتقدان دولت بریزد، مصمم شده اند در زمان تعطیلی دانشگاه ها و با سوء استفاده از جو سکوت خبری، سرکوب گسترده ای را به صورت چراغ خاموش در اکثر دانشگاه های کشور سازماندهی نمایند.
خلاصه و جمع بندی حجم عظیم برخوردهای صورت گرفته با دانشجویان در چند هفته اخیر به شرح زیر است: ۶۳ دانشجو به کمیته های انضباطی احضار شده اند (به علاوه آمار نامشخص احضارها در دانشگاه های اصفهان، امیرکبیر و…)، ۴۶ نفر از فعالین دانشجویی از تحصیل محروم شده اند، ۸۱ دانشجو بازداشت شده اند که جمع کثیری از آن ها همچنان در بازداشت به سر می برند.
خبرنامه امير كبير

۴ نظر:

ناشناس گفت...

قابل توجه كاركنان و مسئولين دانشگاه آزاد اسلامي اسلامشهر. آقايان دكتر رحيمي و قاسم قرباني رستم و نوراني و گروه حراست دانشگاه. خيلي زحمت كشيديد و من هم خيلي زحمت كشيدم البته تا امروز من برنده بودم و شما بازنده . هدف من از پخش سي دي ها در دانشگاه و نوشته هاي بر در و ديوار اين بوده تا دانشجويان دانشگاه هويت آيت الله بروجردي را بشناسند و متوجه اين شوند كه ايشان دزد و شياد و كلاه بردار نيست . ايشان سعي در اين داشته است تا دين سنتي را از سياست جدا نگه دارد و خدا را شكر تا اكنون موفق بوده اند. حال شما در نمازخانه دانشگاه با سخنان خود سعي در تخريب واقعيتي به نام بروجردي داشته ايدو هدفتان نابودي ايشان بوده است و با چاپ و تبليغاتي بر عليه ايشان تا كنون موفق نشده ايد و سعي كرده ايد با عنوانهايي مثل بحث آزاد عقيدتي و امثال اينها سعي در دستگيري من داشته ايد ولي فراموش كرده ايد كه من هم خدايي دارم . حالا به آقايان دكتر هوشمند هم بگوييد ديگر اسم آيت الله بروجردي را در كلاس نياورد و به آقاي قاسم محسني هم بگوييد كه نياكان ما هم عزيز هستند اين حرف شما كه ما بايد به نياكان خود احترام بگذاريم هم درست اما تو از كدام شخص صحبت مي كني؟ از خامنه اي يا خميني منظور شما از نياكان ،خميني است كه دشمن امام عصر است. به دكتر هوشمند هم بگوييد كه ما بايد به مرجع تقليد رجوع كنيم اما كدام مرجع؟ مرجعي كه جزء مراجعي بوده كه به فرزند حضرت زين العابدين عليه السلام تهمت مي زند و او را شياد مي خواند. نه آقاي دكتر هوشمند من هرگز راه خود را عوض نمي كنم و شما اگر مثل خامنه اي كه به چاههاي نفت و گاز و بسيج و سپاه دل بسته است نباشيد و حال هر طوري كه صلاح مي دانيد . اين را هم بدانيد بانسب سن سور و دوربين مخفي هم به اهداف خود نمي رسيد و اين را بدانيد در كلاس درس جاي تهمت به فرزند فاطمه الزهرا نيست . جاي درس است و دل به دوربين مخفي هم نبنديد و اين را بدانيد كه خداي هميشه حاظر و همه جا ناظر محافظ من است و من را تنها نمي گذارد و آقاي دكتر رحيمي شما هم جزء كساني هستيد كه تا دانشجويي حرفي بر عليه نظام فاسد مي زند اين را بدانيد كه او را تحديد نكنيد و با اين كارها به جايي نمي رسيد ولي اين را بدانيد كه من هم بي كار ننشسته ام و در آينده نزديك حركتي در دانشگاه خواهم داشت و چهره واقعي شما را به دانشجويان نشان خواهم داد .ان شاء الله

ناشناس گفت...

آقاي پايدار سلام لطفا نوشته قبلي من در مورد دانشگاه آزاد را حذف نكنيد با تشكر .

ناشناس گفت...

بسم الله الرحمن الرحيم
باسلام من رضا هستم.
هدفتان از اين حركتها چيست؟ با دستگيري يك مشت دانشجو كه براي كسب علم به دانشگاه آمده اند به كدامين يك از اهداف شوم خود مي خواهيد برسيد؟ آيا در 28 سالي كه گذشت اين همه جوانان ما را به كشتن داديد كم بود ؟ دانشجويان اين مرز و بوم را به كشتن داديد كم بود ؟كه حالا آنها را دستگير مي كنيد و از تحصيل محروم. شما به پشتوانه اين دانشجويان نيازمنديد . واقعا چه سودي در اين كشت و كشتارها نسيبتان مي شود؟ شما با دستگيري دانشجويان مي خواهيد حكومتتان را حفظ كنيد؟ يقينا همين طوره. آخر اين راه به ناكجا آباد است ؟ آيا مي دانيد؟ آيا مي دانيد كه با دست خود داريد اين كشور 4 فصل را نابود مي كنيد؟ كشوري كه بايد تا حالا به قله هاي موفقيت مي رسيد اما افسوس كه با خود خواهي هايتان مانع شده ايد و صد سال است كه از دنيا عقب مانده ايم . آيا گناه يك دانشجوي ايراني اين است كه زير بار ظلم نمي رود و نمي خواهد با يزيد زمانه خود بيعت كند؟ ديگر زمانه آن گذشته است كه با زور و تحديد و كتك مردم را به اطاعت از رهبري ظالم مي كنيد. ما در عصر ارتباطات هستيم. با سانسور كردن اخبار دانشجويي به كجا مي خواهيد برسيد ؟ كه چي ؟ سايت ها را ميبنديد آخر كه چه ؟ كه مردم از جنايات شما با خبر نشوند؟ ماهواره ها را هم مي خواهيد جمع كنيد؟ آقاي احمدي نژاد در مصاحبه خود گفت كه ما ماهواره ها را جمع نمي كنيم بياييد در دانشگاههاي ايران با خود دانشجويان مصاحبه كنيد . معلوم نيست منظورش از دانشجو يك مشت بسيجي پيرو خط رهبري ظالم را مي گويد! من رضا 20 ساله دانشجوي اين كشور از تمامي دانشجويان ايراني مي خواهم كه در برابر اين رژيم خود خواه و شهوت پرست تسليم نشوند و با تحريم انتخابات و راهپيماييها اين رهبر فاسد را محكوم كرده و تا نقاب انسانيت را از چهره واقعي او بر نداشته كوتاه نيايند . و حرف آخر اينكه هر كسي را دولتي است كه به آن مي نازد ما را هم دولتي است كه به آن مي نازيم و آن دولت آخر الزمان است كه به آن مي نازيم قابل توجه بسيجيان. بياد مصلح خانه نشين حضرت آيت الله العظمي آقا سيّد حسين كاظميني بروجردي فرزند بيست و هفتم حضرت زين العابدين ، امام سجّاد عليه السلام كه در بين در و ديوار دنيا پرستان اسير شده و زير بار ظلم نرفته و با تمام وجودش در برابر ظالمان ايران ايستاده ويك تنه از امام عصرش دفاع مي كند و حاضر نيست كه مهدي جانش را بفروشد. 5 صلوات براي سلامتي و تعجيل در ظهور امام آسماني.

ناشناس گفت...

ba dorod man faghat midonam zolm o setam ta ki man o khanevdam bi din shodim baske jenaiat az hekomat islami didim hear rooz javanane ma ra edam mikonad ya zire shekanj janeshan ra migirand be mard o zan tajavoz mikonand.iran digar khoda nadarad engar khoda dar iran khabideh in sezie na sepassi mast ke be shah kardim danshjoiane azize ma ra migirand che dokhtar va che pesar kodakan ra edam mikonand.rohaniun azadi khah ra migirand pas bi pedara be ki rahm mikonid.dozdi ke bray yk tek nan dozdi mikonad dastash ra ghat mikonid. va in hame shoma ha dozdi mikoni be rish mardoom mikhandid ay islam male mardom am ast bray shom ke inghadar zolm mikoni islami vojod nadarad.mellat ma dar faghr be sar mibarand va pool mamlkat ma ya be irag ya be felestin ya be lobnan ya be sorie dadeh mishavad bray terror melat bigonah.pas tof bar in islam nab mohamadi va emame zamanetan.va tof bar in mardi o mardanegi agar din in ast man namarde namardam agar dast be ghoranat bilaiam?...ey mellat gooei hame dar khabe marg hastid engar nemibinid javanane man dokhtar o pesar balay darand hame shodid mordeh hay motharek. chera .baba marg yk bar o shivan yk bar kojast on ghirat irani boudane shoma agar hame melat boland shand na dar yk rooz balke dar yk mah na 2-3-v v belakhareh in hekomat ra nabud mikonim hamey ma mordani hastim chera bray nejate mmihaneman namirim. magar khone ma rangin tar az javanane mast.22 bahman rooz azaie mellist.be pa khizid ke marg bar mojahedin o englis o america o jebhey melli ?...ke mara be in khake siah neshandan.shah khonkhar nabud gooft mellatam koshteh nasheh raft ba cheshmeh gerian?...dar halli ke tamame jenaiat ra hami molla ha kardan va be name shah goozashtand tarikh hame chiz ra roshan kard.ey mellat iran o mardoom dar khatarand in ha ke iran ra forokhtand in ha hata dokhtaran va kodagane ma ra miforoshand.cheghadr kesafat kari ke in ha nemikonand. bidar shid javanane ma zendani hay ma be hemaiat ma ehtij darand. rooz 22 bahman rooz mokhalefat ba hokomat ast. be pa khizid.dige pedar sokhteha az aiatollah borojerdi chi mikhaid.che ra rahash nemikonid.akhe ki khomini ro mishenakht in zahake mar bedosh ro in hendi zadeh ke tamame vojodesh nefrat o kine o entgham bud ke ba doroog vared iran shod hami tor ke shomah ba doroogh ta hall mandin on ali geda khamenehei ro che be in ghalata ya ahmadi nejad ke kh ro az b nemitone tashkhis bedeh dige nemidonam on ablah o eblis ro kodam khari ressjohor kard. bekhoda ke hivan dar moghabele shoma ha sharaf dareh.shomaha eblisid