۱۳۹۴ شهریور ۱۳, جمعه

شرایط سخت در بند ویژه روحانیت و خودکشی دو زندانی

بند ویژه روحانیت در زندان اوین، بندی امنیتی است که زندانیان محبوس در این بند با فشار های بسیار رو به رو هستند و معمولا
اطلاع رساني از داخل اين بند بسيار مشكل و خطرناك مي باشد. براساس گزارش هاي رسيده در مدت دو هفته اخير دست کم دو تن از زندانیان محبوس در این بند دست به خودکشی زده اند "علی اکبر غروی رودسری" و دیگری "حجت‌الاسلام حسین غلامی" که وکیل بند «بند ویژه روحانیت» بوده است .

حسین غلامی به دلیل فشارها و بی‌عدالتی‌های مرسوم در دادسرای ویژه روحانیت تهران، با بريدن رگ دست خود اقدام به خودکشی کرد.
در بند ویژه روحانیت، قسمت روحانيون منتقد رزيم، بند مخوفي است  كه خارج از ضوابط و قوانين زندانها با زندانيان برخورد مي شود معروفترين زنداني محبوس در اين بند،  آقای سيد حسین کاظمینی بروجردی است  که از حق دارو و درمان و مرخصی و داشتن وكيل محروم است  حتی با وجود بیماری های بسیاری که اقای بروجردی در زندان مبتلا شدند از درمان وی ممانعت به عمل می اوردند در پاسخ به درخواست های خانواده مبني بر رسيدگي پزشكي و رساندن دارو به ايشان، مي گويند او سلامت است و نياز به درمان ندارد!

دادسرای ویژه روحانیت تهران، دادگاهی غیر قانونی و امنیتی است که تنها برخی از وکلای روحانی مورد تایید این دادگاه، توانایی ورود به آن را دارند.همچنین  به طور مستقیم تحت فرمان رهبر جمهوری اسلامی عمل می‌کند و بازوی قضایی و اجرایی بیت رهبری برای فشار بر روحانیون دگراندیش و منتقد رهبری محسوب می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست: