۱۳۹۴ مرداد ۲۷, سه‌شنبه

چهاردهمین سال در گذشت آیت الله محمدعلی کاظمینی بروجردی

روز بیست و هفتم مرداد، چهاردهمین سالروز شهادت فقیهی آزادیخواه و مجتهدی مردم گرا و عالمی مصلح و مرجعی ظلم ستیز می باشد، آیت الله سید محمد علی کاظمینی بروجردی، از فقهای اسلام سنتی بود که نیم قرن در پایتخت به تبلیغ دین سنتی پرداخت و در سنگر قلم و کلام، همواره مخالفت خویش را با اختلاط دیانت با سیاست، اعلام نمود. وی که دارای پایگاه مردمی بود و اسرار شصت سال قبل بنیانگذار انقلاب را میدانست  در هر فرصتی به پرده برداری از حقایق نا شکفته می پرداخت و همواره مغضوب هیئت حاکمه مستبد بود و از فعالیت های صنفی و شرعی و ملی این سید وارسته، ممانعت می شد و در نهایت  موجبات قتل این مجتهد سازش ناپذیر را فراهم کرد.

 وی صاحب منشورات مقدس نور بود، که پنجاه سال در ایران، فرهنگ و تفکر آسمانی را ترویج می نمود و خواستار جدایی دیانت از سیاست بود. ایشان اسلام سیاسی را برای اعتقادات توحیدی مخرب می دانستند و آلوده کردن مومنین را به مسائل نفسانی، خیانت به شرع و کارگزارانش می خواندند. در سالهاي آخر عمر خود، به تذكره‌نويسي از آن خاطرات مشغول شد و به گردآوري و تنظيم آن اسناد و مدارك مبادرت ورزيد تا در صورت ارتحال، آن اسناد و خاطرات در زمان ممكن به دست جامعه برسد. متاسفانه اين امر توسط عوامل رژیم و وزارت اطلاعات رديابي شد و آنها با طرح و اجرای توطئه قتل ايشان در سحرگاه 27 مرداد 1381، در بیمارستان مدائن تهران مانع از انجام چنين كار بزرگي شدند تا مبادا چهره ی واقعی مدعیان نیابت پروردگار در زمین افشا گردد .  در امحاء اسناد و مدارک بر جای ماندهسعی و تلاش نمودند تا اینکه بارها به منزل ايشان دستبرد زدند و حتي در سالهاي بعد از ارتحال ايشان نيز در يك تهاجم به بيت ايشان ( 8 مرداد 1385 ) تمامي اسناد و مدارك و نوشته‌هائي كه از ديد آنها مشكوك بود را با خود بردند و حتي كتب خطي و قديمي زيادي كه در منزل ايشان موجود بود را ربودند.  شدت دشمنی رژیم با وی به حدی بود که حتی قبر ایشان را که در مسجدش مدفون بود شکافتند و به آتش کشیدند و خانواده اش را متلاشی نمودند.

 فرزند ایشان آقای سید حسین کاظمینی بروجردی که قدمتِ هزینه‌دهیِ همه‌جانبه اش در عرصه‌ی دیانتِ منهای سیاست بیست سال بوده، اکنون در شرایط بسیار نگران کننده ای در زندان اوین، دهمین سال از دوران محکومیتش را سپری می کند.

هیچ نظری موجود نیست: