۱۳۹۲ مرداد ۲۷, یکشنبه

یازدهمین سالروز شهادت آیت الله سید محمد علی کاظمینی بروجردی

روز بیست وهفتم مرداد، سالگرد شهادت فقیهی آزادیخواه و مجتهدی مردم گرا که نیم قرن در پایتخت به تبلیغ دین سنتی پرداخت و ماهیت مذهب سیاسی را با مجاهدت کلامی و عملی حتی پیش از وقوع انقلاب 1357 افشا نمود و تفاوت امام واقعی با امام های ساختگی را به مردم دین زده نشان داد و نسبت به عواقب امام سازی هشدار داد.
آیت الله سید محمد علی کاظمینی بروجردی پیش از رویداد انقلاب 1357 با تأسيس مكتب فكري و عملي نور و ارائه ده ها نشریه علمی و تحقیقی مذهبی و ارسال به حوزه ها و کتابخانه های کشور در اعتلای دین واقعی و فرهنگ دین غیر سیاسی  به سراسر بلاد شیعی اهتمام ورزید.
 در اين دوران به علت گستره مطالعات و تحقيقات و سيره و روش زاهدانه، تواضع، فروتني و كثرت آثار و تأليفات، ديدگاههاي نقّادانه، ايشان به مطرح ترين و سرشناس ترين چهره‌ در مناظرات ديني و مذهبي مبدل گردید به گونه‌اي كه بارها آثارش مورد نقد و بررسي از سوي اسلام‌شناسان مطرح زمان قرار گرفت. آن دانشمند علوم اسلامي حدود 40 جلد رساله و كتاب به رشته تحرير آورد كه 30 جلد از آن تأليفات ارزشمند، تحت عنوان « سلسله منشورات مقدّس نور » به كرّات چاپ شد. در واقع او خاری بود در چشمان آخوندهای دنیاطلب و قدرت طلب که در آن زمان مردم را برای قیام علیه حکومت وقت می شوراندند وبرای تشکیل حکومت دینی زمینه چینی می کردند.
ايشان بارها به نزديكان خود گفت كه در جريان سنگ‌اندازيهاي آقاي خميني بر عليه اسلام اصيل قرار گرفتم و شاهد نگرانيهاي اعاظمي چون آيت الله طباطبائي بروجردي، آيت الله عبدالنبي نجفي عراقي و آيت الله صدر از انحرافات خطرناك و بدعتهاي دين‌سوز آقاي خميني بوده‌ام و از خدا مي‌خواهم قبل از اتمام عمرم شرايطي فراهم آيد كه اين اسناد و خاطرات را بازگو كنم تا ملتي كه تحت خشونت و استبداد آقاي خميني و همقطارانش، از خدا و اسلام رويگردان شده‌اند، به مسير واقعي بازگردند.
ايشان در سالهاي آخر عمر خود، به تذكره‌نويسي از آن خاطرات مشغول شد و به گردآوري و تنظيم آن اسناد و مدارك مبادرت ورزيد تا در صورت ارتحال، آن اسناد و خاطرات در زمان ممكن به دست جامعه برسد. متاسفانه اين امر توسط عوامل رژیم و وزارت اطلاعات رديابي شد و آنها با طرح و اجرای توطئه قتل ايشان در سحرگاه 27 مرداد 1381، در بیمارستان مدائن تهران مانع از انجام چنين كار بزرگي شدند تا مبادا چهره ی واقعی مدعیان نیابت پروردگار در زمین افشا گردد و سعی و تلاش در امحاء اسناد و مدارک بر جای مانده نمودند تا اینکه بارها به منزل ايشان دستبرد زدند و حتي در سالهاي بعد از ارتحال ايشان نيز در يك تهاجم به بيت ايشان ( 8 مرداد 1385 ) تمامي اسناد و مدارك و نوشته‌هائي كه از ديد آنها مشكوك بود را با خود بردند و حتي كتب خطي و قديمي زيادي كه در منزل ايشان موجود بود را ربودند.
آیت الله سید محمد علی کاظمینی بروجردی  همواره مورد آزار حکومت مدعی دیانت بود و با مرگ ناگهانی و نامحسوس و غیرقابل ردیابی، به قتل رسید و شدت دشمنی رژیم با وی به حدی بود که حتی قبر این اسوه فضیلت و الگوی حقیقت را که در مسجدش مدفون بود شکافتند و پیکر این بنده  مخلص خدا و فرزند دلسوز وطن را بیرون آورده وبه آتش کشیدند و خانواده اش را متلاشی نمودند.
این اولین جنایت ولایت مطلقه فقیه نبوده و آخرینش نیز نخواهد بود.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

یادش همواره زنده باد
نابود باد حکومت ظلم و جور

ناشناس گفت...

سلام بیاد آن اولاد پیامبر

ناشناس گفت...

آقا بزرگ یادت همیشه گرامی
دشمنانت نابود
رحل