۱۳۹۱ مرداد ۲۹, یکشنبه

طرح چند پرسش از مسئولین نظام

در روز پنجشنبه 26 مرداد 1391 در سیمای جمهوری اسلامی برنامه ای هر چند کوتاه به منظور تجلیل از فضایل و مقامات آیت الله شهید سید محمد علی کاظمینی بروجردی پخش شد این برنامه که تقویم تاریخ نام دارد و از شبکه خبر سیما در ساعات صبح پخش می گردد به مناسبت سالگرد درگذشت این عارف بزرگ برنامه ای را نمایش داد و همزمان برخی سایتهای وابسته به حکومت (مانند سایت راسخون) هم مطالبی را در این رابطه منتشر کردند.  اینکه سیمای جمهوری اسلامی برای اولین بار نام این عالم که 50 سال از مراجع تقلید بنام ایران بود را آورده است  وهمینطوربا نگاه به  نحوه عملکرد و رفتار 30 ساله حکومت جمهوری اسلامی با این خاندان، جای بسی تعجب است و سوالاتی را بوجود می آورد:
1-      در این برنامه محل قبر این عارف بزگ مسجد نور میدان خراسان اعلام شد در صورتی که قبلا مسئولین وزارت اطلاعات و دادگاه ویژه ادعا کرده بودند که این مقبره تخریب شده و جسد به جای دیگری انتقال پیدا کرده است و این دوگانگی جای سوال دارد!
 
2-      در شرایطی سالگرد قتل این مرجع عالیقدر برگزار می گردد که بعد از ده سال (1381) سکوت و بایکوت خبری نسبت به مرگ و چگونگی قتل ایشان و خودداری از تحقیق در رابطه با علت مرگ این عالم بزرگ، همچنان هم مقبره ایشان در حصر و مصادره قرار دارد و تا کنون تعداد زیادی  زنان و مردان و جوانان  مقلد این عالم بزرگ، تنها به دلیل حضور در کنار مقبره ایشان، دستگیر، شکنجه و زندانی شده اند. وقتی جمهوری اسلامی در رسانه خودش مقبره را در مسجد نور میدان خراسان معرفی می کند واضح است که محل دفن تایید شده است. بنابراین سوال اینجاست که: چه کسی می خواهد پاسخگوی این سالها باشد که خانواده، شاگردان و یاران این مرجع مظلوم را از رفتن به مزار ایشان نهی کردند و حتی به این اکتفا نکرده و خانه مسکونی اش را چند بار مورد حمله قرار داده و درب منزل و مقبره ایشان را به روی خانواده، شاگردان و یارانش بستند؟

3-      پس از اینهمه اهانت به خانه این مرجع و خانواده و فرزندانش که بارها بازداشت شده اند و مورد اهانت و بازجویی قرار گرفته اند و اینکه همسر این فقیه را در زندان شکنجه کردند بطوری که در اثر این شکنجه ها، مدت کوتاهی پس از آزادی از زندان در گذشت. فرزند شجاع و مبارزاین عالم دینی، آقای سید حسین کاظمینی بروجردی که بخاطر تلاشهایش در راه جدایی دین از حکومت، قریب به هفت سال است که همچنان در زندان و تحت شکنجه های طاقت فرسا ودر شرایط جسمانی بحرانی و محروم از هرگونه دارو و درمان به سر می برد.
حال، این پرسشها مطرح است که: هدف اصلی از پخش و انتشار این برنامه، پس از این سالها چیست؟

4-      این رژیم استبداد ستمدینی چگونه می تواند پاسخگوی این رفتارهای کاملا متضاد باشد؟
 آیا اینگونه می خواهند، لکه ننگی که بردوششان است را پاک کنند؟

5-      با اینکه جمهوری اسلامی با این مرجع بزرگ دشمنی دیرینه داشته و دارد و ایشان و خانواده و یارانش را مورد بی حرمتی قرار داده است، شاید این چرخش ناگهانی در نحوه برخورد با ایشان در صدا و سیما، نمایش دهنده ایجاد شکاف و اختلاف بین دست اندرکاران نظام باشد.

هیچ نظری موجود نیست: