۱۳۸۸ مهر ۹, پنجشنبه

حمله روزنامه حکومتی کیهان به آقای بروجردی

***

در آستانه سومین سالگرد تهاجم وحشیانه و بازداشت غیرقانونی آقای بروجردی و صدها نفر از یاران ایشان در تاریخ 8 اکتبر 2006، رسانه های جمعی وابسته به حکومت در ایران، تلاش های جدیدی را برای تخریب وجهه ی علمی و مردمی آقای بروجردی آغاز نموده اند. از جمله روزنامه کیهان در خبر ویژه روز پنجشنبه نهم مهرماه ، نقدی غیر منصفانه بر تلاشهای فراگیر آقای بروجردی جهت برقراری سکولاریسم و جدائی دین از دولت در ایران، منتشر نموده است.

این در حالی است که چهره های سرشناس و نهادهای مطرح علمی در جهان، از آراء و عقاید این پیشوای مخالف استبداد استقبال نموده اند که از جمله چندی پیش دانشگاه KSU آمريكا از آقاي بروجردي براي سخنراني در " پنجمين كنفرانس سالانه صلح و مذهب " که در روزهای 26 و 27 مارس 2009 در آن دانشگاه برگزار شد دعوت به عمل آورده بود که متن دعوتنامه آقای بروجردی توسط رئیس کنفرانس، خانم پرفسور سوزان راینس، به وکلای این روحانی سرشناس زندانی، ارسال گردید.

برای مشاهده تصویر دعوتنامه روی لینک زیر کلیک کنید

(5th Annual KSU Conference on Peace and Religion)

http://www.kennesaw.edu/

موضوع سخنرانی آقای بروجردی در این کنفرانس ، بررسی راههای برقراری دموکراسی و سکولاریسم در ایران Democratization and Secularization in Iran بوده است.

كميته علمي برگزاركننده سمينار در معرفی آقای بروجردی با استناد به بیانیه های سازمان عفو بین الملل ، در گزارشی کوتاه آورده است : ایشان یک روحانی شیعه می باشد که به علت عقاید صلح جویانه اش تحت بازداشت قرار دارد. این کمیته همچنین به تلاشهای صورت گرفته جهت معرفی آقای بروجردی به عنوان کاندیدای جایزه صلح نوبل در سال 2009 اشاره کرده است.

لطفاً برای مشاهده کلیک کنید

لازم به ذکر است که متاسفانه آقاي بروجردي به دليل زنداني بودن قادر به شركت در اين سمينار نگرديد ولي "خلاصه مقاله" ايشان با عنوان "سكولاريزم" به سمینار مذکور ارسال گرديد.

آقای بروجردی در این مقاله ، سکولاریسم را به عنوان اندیشه ای ایده آل و تنها راه خلاصی از عقبگردهای معنوی و مادي مطرح کرده اند. ایشان همچنین تقریر نموده اند : " اینک روزگار خشونت و سخت گیری تحت نام آیات آسمانی به سر آمده و بشریت را طاقت بایدها و نبایدهای بی دلیل و منطق، سرریز گشته است" .

برای مشاهده متن کامل مقاله کلیک کنید

۳ نظر:

رضا از کرمان گفت...

سلام
بروجردی هرکه هست وهرچه هست برای مردم بسیا ر شفاف و واضح است و مورد احترام جهانیان است اساتید وهنرمندان وصاحب نظران به نیکی از این مرد بزرگ یاد میکنند و به تاریخ رنگ و بوی تازه داد ولی ای شریعتمدار بیشریعت که دینت را به مستبدان فروخته ای و فرایض دینی که همان صلح است به تملق حاکم داده ای ودعاگوی ظالم شده ای تو وهمدستانت با بی دینیتان به اسم دین آبروی دین را برده اید شما مردم را میکشید و میگوید شرعی است لعنت به شما و شرع خمینی قاتل وای بر امتی که جلادی را به جای مصلحی بر تخت نشاندند ای منفور جهانیان بر کسی که جهان دوستدار اندیشه اوست هر چه میخواهی بنویس

لاله گفت...

با سلام
به امید برپایی صلح جهانی

حبیب گفت...

از آقای بروجردی بابت مقاله بسیار جالبشان تشکر و قدردانی می نمایم من هم با راه حل ایشان موافق هستم