۱۳۸۷ شهریور ۳۰, شنبه


حقوق بشر در هفته ای که گذشت - پنجشنبه 28 شهریور 1387
تنظيم : احمد باطبي

گزيده اي از گزارش به شرح ذيل است :
‎‎وضعیت وخیم آیت الله بروجردی در زندان‎‎
در هفته گذشته دکتر حسام فیروزی پزشک آیت الله بروجردی اقدام به انتشار گزارشی نمود که در آن ضمن برشمردن ‏مواردی از وضعیت وخیم جسمی ایشان از آیت الله شاهرودی ریاست قوه قضائیه تقاضای مرخصی استعلاجی ایشان ‏شده است. در این گزارش آمده:‏
آقاي بروجردي مدت دو سال است كه در زندان اوين بسر مي برد. حدود 10 سال است كه از تنگي نفس كه اخيرا بسيار ‏شديد و غير قابل تحمل شده رنج مي برند و به دليل بيماري قلبي، دچار دردهاي قفسه سينه هستند كه هشداري است ‏بسيار خطرناك كه نشان از گرفتگي عروق قلبي دارد و از اورژانس هاي پزشكي محسوب مي شود و جانشان را بشدت ‏تهديد مي كند. ‏ ايشان همچنين كليه هاي سنگ ساز دارند كه از درد حاصل بسيار رنج مي برند و همين دردهاي حاد كليوي خطر ايست ‏قلبي را دو چندان مي كند. ‏ مشكلات بينايي حاصل از كاتاراكت ( آّ‌ب مرواريد ) باعث شده بيش از 80 درصد بيناييشان را از دست بدهند.
ضعف شديد جسمي بر وي مستولي گشته و باعث شده كه تعادل خود را دائما از دست بدهد همچنين لرزش دستها كه مي ‏تواند ناشي از ضعف جسماني يا رواني باشد. ‏
لازم به ذكر است كه كاهش شديد وزن بالغ بر 40 كيلو گرم نشانه وضعيت وخيم جسمي مي باشد. ‏ دردهاي استخواني شديد و درد كمر بشدت آزارشان مي دهد و اين گونه دردها نيازمند پي گيري پزشكي هستند.
همچنین صبح روز دوشنبه 25 شهريور 1378 آقای سيد حسين کاظميني بروجردي، بدون اطلاع قبلي توسط مامورين ‏امنيتي از زندان اوين به سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي برده شد. و در حضور مامورين اطلاعات و دادگاه ‏ويژه و جمعي از خبرنگاران روزنامه هاي دولتي از جمله روزنامه جام جم مصاحبه اي با ايشان صورت گرفت ولي ‏ايشان حاضر نشد که پاسخهاي ديکته شده و فرمايشي را بگويند و درعوض حقايق مهمي را در رابطه با شکنجه هاي ‏خود و يارانش در بندهاي مخوف اوين فاش نمودند و ضمنا ايشان سخناني را در راستاي اعتقادات خود مبني بر جدايي ‏دين از سياست، لغو مجازاتهاي اسلامي و برقراري يک رفراندوم آزاد و سياستهاي حاکميت را به نقد کشاندند.

متن كامل گزارش را اينجا بخوانيد

هیچ نظری موجود نیست: